Sida 16 av 27
Postat: sön aug 02, 2009 1:34 pm
av Magnus
Det var riktigt trevligt nere på mantorp trots haveriet. Det har varit en dröm att få köra där och allt kändes bra i värmaren och i starten men sen när jag växlade till trean så small det till. Såg senare att det blivit ett stort hål i blocket och bottendelen är nog skrot.
Tack till j.björk som hjälpte mig att få tag på ett "nytt" modernare block i mjölby. Nu blir det att ta semester och börja riva allt sen. Det blir troligen att betonga blocket eller köra med fodrat block i nästa motor. Får se om det blir 8 eller 16v då.
Tack också till Gustav, Janne mfl som gjorde resan möjlig!
Postat: sön aug 02, 2009 1:47 pm
av robban
såklart det blir 8v

Postat: sön aug 02, 2009 2:28 pm
av Richard
Du får se det från den ljusa sidan, även med en skottad motor så klarade du dig in (iofs med ett nödrop) i den övre halvan i resultatlistan
http://www.bilsport.se/news.php?id=71009
Får man rösta på metanol å 8v i nästa motor ?

Postat: sön aug 02, 2009 3:40 pm
av robban
Postat: mån aug 03, 2009 11:34 pm
av Janne
satt och tittade på lite bilder i dag jag tror du kanske har 2 hål i blocket

!
Postat: fre aug 07, 2009 3:36 pm
av Tobbe
Tittade igenom resultatlistan,
19) 10,950/149,73, Magnus Boström, Hörnefors
20) 11,006/211,28, Mitsubishi Evo 3, Alexander Mattsson,
Rätt kaxigt

10.95 / 149,73, hade man inte vetat av blockraset så hade man jy undrat hur fan de gick till.
Lycka till på de förstärkta blocket!
//Tobbe
Postat: lör aug 08, 2009 10:06 am
av j björk
Bara kul att kunna hjälpa till
Skulle sagt till om du var intresserad av 16v grejer..
Postat: lör aug 08, 2009 10:38 am
av Magnus
jag hade 6.40sek 180kmh på 201m innan raset hände.ska lägga ut lite bilder på haveriet framöver.vevstaken på 2ans cylinder hade skurit så jäkligt att hela lagret var borta och vevstaken blivit nästan svart runt lagerbanan.hittade bara en liten del av kolven.mellanaxeln var av på 3 ställen och hade skjutits ut ur blocket.jag ska kolla upp spridarna och oljepumpen och försöka lista ut vad som orsakat det hela.toppackningen var fortfarande hel (oringat block).2 av tändstiften (de främre) var betydligt ljusare än de andra.lambdan hann inte starta under repan så den finns inte med på loggen.hittade inga andra fel på loggen.
Postat: mån aug 10, 2009 1:54 pm
av Magnus
Postat: mån aug 10, 2009 3:43 pm
av Ola T
Det där ser inget vidare ut!
Går toppen att rädda?
Postat: mån aug 10, 2009 4:06 pm
av Perkele70
skade göras skade göras ordentligt!?

Postat: mån aug 10, 2009 4:23 pm
av Evert

Det var inget litet ras!
hoppas att inte orken tryter nu, utan få se det som en möjlighet att uppgradera

Postat: tis aug 11, 2009 8:19 am
av Jonas Ohlsson
haha, det va det jävligaste vilket ordentligt ras, det är nästan så att du måste glasa in delarna i vardagsrummet
vi kanske måste ordna en garagefest så att jag kan bjuda på en tröstöl
(förlåt att jag skrattar åt eländet)
Postat: tis aug 11, 2009 6:13 pm
av Mattias J
hur såg resterande lager ut? ... hade mät lagerspelet när ni satte ihop henne?
riktigt tråkigt att det just skulle hända ända nere i mantorp ..
Mvh Mattias
Postat: tis aug 11, 2009 7:31 pm
av Magnus
jag hade inte mätt lagerspelet när jag satte ihop motorn men kommer att göra det på den nya.de andra lagren såg väldigt bra ut trots haveriet.jag ska kolla upp spridarna och de 3 vevstakar som klarat sig och se om de är ok att använda igen.