Sida 16 av 22
Re: NTCRS 940 8v 458hk
Postat: tis apr 29, 2014 1:58 pm
av NTCRS1
Avverkat ännu fler mil. Den tuffar på bra, inga problem att burna 4an, och om man vill köra ifrån eventuella polisbilar så känns det som att man kommer iväg ganska bra utan spinn och man kör lite mer "rätt", det känns bra
Coiloverbenen är klara, nu väntar jag egentligen bara på pengar till att kunna köpa nya hjullager, spindelleder, sköldar, bromsskivor, belägg och lite sånna småsaker. Men handlar man för mkt ena månaden så får man helt enkelt vänta lite, tänkte att jag skulle ha lite roligare privatliv i maj, passa på att umgås med tjejen och vänner
Lite mek blir det nog ändå framöver, rensa och göra rent mina extra-ok och måla dem bland annat, sen köpa lite nya renoveringssatser så dem också blir fina.
Är även väldigt taggad på att få i buren nu, ska bli kul sen när det är färdigt! Rören kommer bli oranga, även bromsok, krängningshämmare, stag och lite sånt.
Vad tycker ni att jag ska lacka själva insidan i för färg? Står mellan vitt och svart just nu.
Re: NTCRS 940 8v 458hk
Postat: tor jun 12, 2014 4:56 pm
av NTCRS1
Tänkte ba säga att jag lever, och 940n också. Det ända som tar slut är E85 och bakdäck.
Satte dit mina coils med nya lager och sköldar och sprayburksrenoverade oken och provkörde.
Gick väl sådär, de gamla dämparna (från skroten) var helt slut, så får sätta dit ett par nya original.
Eftersom jag inte kortade benen nånting så kan man inte åka superlågt.
När jag har satt ihop dem med nya dämpare och mätt och höjt och sänkt och tänkt lite så -
åker dem nog på bruksbilen istl, så gör jag ett par likadana i vinter fast då med kortade ben, andra dämpare och lite..
Som ni ser, lägger jag ingen energi på puts i det här läget.
Vi får se hur jag gör när det blir dags för att byta bussningar i fram- och bakvagn, om jag även -
slipar ner och målar undersidan svart, eller bara låter det va
Skruvat dit dubbla krängare bak, märkte absolut ingen skillnad men det ser lite fränare ut iaf.

Kolla noga och insup den otroligt vackra undersidan!
Här blev en liten burnfilm för ett par veckor sen, 2-3-4an full gas ingen broms, är från facebook så vetifan hur det kommer funka, men gör ett försök iaf.
https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... 2709862020
Re: NTCRS 940 8v 458hk
Postat: fre jun 13, 2014 9:49 pm
av lyyski
"Sidan hittas inte" när msn klickar på länken ;(
Re: NTCRS 940 8v 458hk
Postat: fre jun 13, 2014 9:53 pm
av TurboTeamSyd
Jag får fram länken

Re: NTCRS 940 8v 458hk
Postat: lör jun 14, 2014 8:22 am
av Randersson
NTCRS1 skrev:Avverkat ännu fler mil. Den tuffar på bra, inga problem att burna 4an, och om man vill köra ifrån eventuella polisbilar så känns det som att man kommer iväg ganska bra utan spinn och man kör lite mer "rätt", det känns bra
Coiloverbenen är klara, nu väntar jag egentligen bara på pengar till att kunna köpa nya hjullager, spindelleder, sköldar, bromsskivor, belägg och lite sånna småsaker. Men handlar man för mkt ena månaden så får man helt enkelt vänta lite, tänkte att jag skulle ha lite roligare privatliv i maj, passa på att umgås med tjejen och vänner
Lite mek blir det nog ändå framöver, rensa och göra rent mina extra-ok och måla dem bland annat, sen köpa lite nya renoveringssatser så dem också blir fina.
Är även väldigt taggad på att få i buren nu, ska bli kul sen när det är färdigt! Rören kommer bli oranga, även bromsok, krängningshämmare, stag och lite sånt.
Vad tycker ni att jag ska lacka själva insidan i för färg? Står mellan vitt och svart just nu.
Nu ser jag att jag är lite väl sen, men vart köper du dina hjullager osv?
Jag köpte ALLA mina stag, lager, styrleder, spindelleder, bromsskivor ja allt du kan tänka dig till min quattro på den här sidan:
www.bildelaronline24.se Köper alla mina originaldelar där, det är snuskigt billigt och frakten är låg. 85 spänn från Tyskland. Det är oftast en tredjedel av priset än här i Sverige.
Ett bra tips

Re: NTCRS 940 8v 458hk
Postat: sön jun 15, 2014 1:09 pm
av NTCRS1
lyyski skrev:"Sidan hittas inte" när msn klickar på länken ;(
TurboTeamSyd skrev:Jag får fram länken

Använder man facebook så funkar det nog!
Randersson skrev:Nu ser jag att jag är lite väl sen, men vart köper du dina hjullager osv?
Jag köpte ALLA mina stag, lager, styrleder, spindelleder, bromsskivor ja allt du kan tänka dig till min quattro på den här sidan:
http://www.bildelaronline24.se Köper alla mina originaldelar där, det är snuskigt billigt och frakten är låg. 85 spänn från Tyskland. Det är oftast en tredjedel av priset än här i Sverige.
Ett bra tips

Det fick bli biltema den här gången, men ska kolla på den sidan du skrev

Re: NTCRS 940 8v 458hk
Postat: sön jun 15, 2014 9:51 pm
av Randersson
Gör det, för det är bara märkesgrejer på den här sidan, återkom gärna med reflektioner! Plånboken kommer gilla det!
Re: NTCRS 940 8v 458hk - Vevhusventilerar för mkt, TIPS
Postat: ons aug 20, 2014 8:37 am
av NTCRS1
De sista gångerna jag har varit ute och våldat med bilen så har den tryckt ut olja både till tankarna genom vevhusventilationen, men även lyft oljestickan och fullständigt sprutat ut så hela insugssidan har droppat olja.
Jag har slang från där vevhusventilationen sitter original + där fördelaren sitter på 240 till varsen tank med filter på, det har räckt innan.
Har motorn börjat gå ner sig nu, tänkte på kolvringar m.m.?
Den här säsongen har jag inte bytt olja, kan det ha nån påverkan? Oljan ser dock fin ut och har inga problem med hur motorn beter sig förrutom då att den inte behåller oljan..
Re: NTCRS 940 8v 458hk - Vevhusventilerar för mkt, TIPS
Postat: ons aug 20, 2014 3:51 pm
av 740Bodo
kör du standard kolvar? när jag körde med min 8v motor hadde jag samma bekymmer, tryckte ut en massa olja, tror att minna lopp blev ovala och det inte höll trycket pga det,
Re: NTCRS 940 8v 458hk - Vevhusventilerar för mkt, TIPS
Postat: ons aug 20, 2014 5:48 pm
av NTCRS1
740Bodo skrev:kör du standard kolvar? när jag körde med min 8v motor hadde jag samma bekymmer, tryckte ut en massa olja, tror att minna lopp blev ovala och det inte höll trycket pga det,
Ja det är standard FK-kolvar med en säsong gamla ringar..
Men fan 460 motorhästar på 1.4 i ladd ska väl inte va några bekymmer, borde väl inte va nåt riskigt cylindertryck då? Har för mig Tommy Luhr som gjorde toppen sa att de standardkolvarna ska orka med uppåt 600 häst..
Aja det är väl bara att riva när man nu blir sugen

Re: NTCRS 940 8v 458hk - Vevhusventilerar för mkt, TIPS
Postat: ons aug 20, 2014 6:52 pm
av gjutarolle
8V brukar gilla trycka vevhus, men om de kommit nu på senare tid så kan de ju va nått som är slitet eller sprucken kolv, för en del funkar vissa grejer asbra, för vissa andra inte,
Re: NTCRS 940 8v 458hk - Vevhusventilerar för mkt, TIPS
Postat: ons aug 20, 2014 8:08 pm
av NTCRS1
gjutarolle skrev:8V brukar gilla trycka vevhus, men om de kommit nu på senare tid så kan de ju va nått som är slitet eller sprucken kolv, för en del funkar vissa grejer asbra, för vissa andra inte,
Ja lite har den alltid ventilerat vid hård körning - men nu är det ca 4-5 dl i varje tank och lyfter stickan och sprutar efter en varvstoppsburn :p
Re: NTCRS 940 8v 458hk - Vevhusventilerar för mkt, TIPS
Postat: ons aug 20, 2014 8:50 pm
av gjutarolle
då är de nog dags för en översyn i vinter :p
Re: NTCRS 940 8v 458hk - Vevhusventilerar för mkt, TIPS
Postat: ons aug 20, 2014 9:14 pm
av Eldon
Jävulskt olika hör jag. polaren i sin 940 8v turbo laddat 1.8 nu 2 sesånger o spottar inte en droppe olja endast ren etanol
Re: NTCRS 940 8v 458hk - Vevhusventilerar för mkt, TIPS
Postat: tor aug 21, 2014 11:08 am
av NTCRS1
Eldon skrev:Jävulskt olika hör jag. polaren i sin 940 8v turbo laddat 1.8 nu 2 sesånger o spottar inte en droppe olja endast ren etanol
Ja det är nog ganska olika.. Mitt är krysshonat gammalt 37 000 mil block, så som sagt det är ju aldrig några garantier.
Min ventilerar mest etanol från "240-fördelar-platsen" och sen olja från där det sitter vevhusvent original.