Strömberg Volvo 242 race projekt,Nya bilder 29/5-13

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Bjorn C
Forumsberoende
Inlägg: 557
Blev medlem: ons aug 08, 2012 11:48 pm

Re: Strömberg Volvo 242 race projekt,Byggbesiktning avklarad

Inlägg av Bjorn C »

okkej tack för båta tipsen de ska jag kolla upp så får man kanske lite fler ideer , jag har redan lite ideer om hur jag ska göra man man hade velat göra den bästa möjliga direkt så de blir smidigt och lätt att använda vaggan senare
mvh
Norling
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 71
Blev medlem: fre okt 19, 2007 6:16 pm
Ort: Calmare / Gothenburg

Re: Strömberg Volvo 242 race projekt,Byggbesiktning avklarad

Inlägg av Norling »

vad var det han anmärkte på angående dina stötdämpare då? tyckte du skrev nått om lutningen.
"Volvo 242 T6"
wirgart
För mycket laddtryck
Inlägg: 135
Blev medlem: mån nov 22, 2010 11:34 pm

Re: Strömberg Volvo 242 race projekt,Byggbesiktning avklarad

Inlägg av wirgart »

Såg riktigt bra ut när karossen var blästrad ;D
stromberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 242
Blev medlem: ons sep 05, 2012 8:18 pm

Re: Strömberg Volvo 242 race projekt,Byggbesiktning avklarad

Inlägg av stromberg »

Norling skrev:vad var det han anmärkte på angående dina stötdämpare då? tyckte du skrev nått om lutningen.

Kändes mest som att de va för att hitta något å klanka ner på.. men vad vet jag. allt annat va toppen. de han sa var att det var väldigt "rallycross". å de vet man ju hur dåligt kurvfäste dom har... vad jag tror är att, hade de vart dåligt så hade han inte godkänt det.... så är nog inte mycket å bry sig om... Mvh Strömberg.
stromberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 242
Blev medlem: ons sep 05, 2012 8:18 pm

Re: Strömberg Volvo 242 race projekt,Byggbesiktning avklarad

Inlägg av stromberg »

wirgart skrev:Såg riktigt bra ut när karossen var blästrad ;D

Har du sett den IRL?? ja de blev riktigt bra..
wirgart
För mycket laddtryck
Inlägg: 135
Blev medlem: mån nov 22, 2010 11:34 pm

Re: Strömberg Volvo 242 race projekt,Byggbesiktning avklarad

Inlägg av wirgart »

Japp, dem blästra saker till min Opel samma dag. Så kolla lite närmare när jag hade chansen ;)
stromberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 242
Blev medlem: ons sep 05, 2012 8:18 pm

Re: Strömberg Volvo 242 race projekt,Byggbesiktning avklarad

Inlägg av stromberg »

Bjorn C skrev:snyggt bygge må jag säga , jag har följt de lite anonymt här vid sidan av :)
jag tänkte höra ifall du råkar ha nån närmare bild på karossvaggan och hur spärr anårdningen är gjord när man vickar karossen
jag byggde en liknande vagga för 2 veckor sen man nu finns de inga spärrar och karossen kan fara lite som den vill så jag skulle vilja se nån bra lösning på de så jag kanske kan sno den ;)
mvh


Varsegod.. :mrgreen:


Bild


Bild


Bild


Hoppas det blir bra så...
stromberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 242
Blev medlem: ons sep 05, 2012 8:18 pm

Re: Strömberg Volvo 242 race projekt,Byggbesiktning avklarad

Inlägg av stromberg »

God morgon mina vänner... dags för en ny update...

Har varit ledig delvis från jobbet i 2 dagar för att vara hos lackerarna å hjälpa till med bilen... eller hjälpa till å hjälpa till... är väl mest i vägen antar jag... :rolleyes: men men, hur som helst, det har gått riktigt bra.. allt är i stort sett slipat å spacklat å klart för en ny omgång med grundfärg. Satan vad blästersand det dyker upp hela tiden, de bara öser ut ur hålrum... så på tisdag kommer dom nog slipa å spackla klart, å lägga grunden, sen åker jag nog dit på onsdag å hjälper till å mellan slipa... har lovat å hjälpa till så mycket jag kan.. dom har mycket å göra å "klämde" in min bil på mycket kort varsel... men killarna på Kopperöds plåtslageri, bil & lastbilslackering i Uddevalla är skit duktiga å rekommenderas varmt.


Slänger upp lite bilder å låter dom tala för sig själva. ni vet ju att en bild säger mer än tusen ord...



Nyss hämtad från blästring, tänk vad lite färg kan göra....


Bild


Bild


Bild


Bild


På plats hos lack gubbarna.. ;) å påbörjad slipning.


Bild


Bild


Bild


Bild


Dag 2, nu har det hänt lite....


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Ut rullad för avblåsning av slipdamm å blästersand...


Bild


Bild


Bild



Börjar ta sig nu... hoppas karossen kan vara klar om ca 1-1,5 vecka, tyvärr är det ju långledigt nu i helgen...
för får jag bara hem den så kan man ju börja sätta ihop resten... å sen hämta dörrar å skärmar å allt annat allt eftersom... Har lämnat iväg bakaxeln på in shimsning å hopmontering, vill inte råka ut för bakaxelhaveri i 300+...

Återkommer så klart igen så fort jag har några framsteg å visa, tyvärr lite glest mellan updates:en nu, men får jag bara hem karossen så ska ni få se på framsteg...

Kommer åka ner till Elmia på söndag å strosa runt å kika lite, kul å få lite mer inspiration... börjar känna av knivseggen mot strupen nu, 13 maj är det som gäller... Wish me good luck... :D over and out!! / Strömberg
Användarvisningsbild
Robin Olivi
Forumsberoende
Inlägg: 658
Blev medlem: fre nov 13, 2009 1:25 pm
Ort: Västerås

Re: Strömberg Volvo 242 race projekt, På lack 29/3-13.

Inlägg av Robin Olivi »

Ser fram emot nästa uppdatering! :-D
______________________________
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
Bjorn C
Forumsberoende
Inlägg: 557
Blev medlem: ons aug 08, 2012 11:48 pm

Re: Strömberg Volvo 242 race projekt, På lack 29/3-13.

Inlägg av Bjorn C »

tackar för bilderna på vaggan :)
mvh
stromberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 242
Blev medlem: ons sep 05, 2012 8:18 pm

Re: Strömberg Volvo 242 race projekt, På lack 29/3-13.

Inlägg av stromberg »

Robin Olivi skrev:Ser fram emot nästa uppdatering! :-D

Vi får hoppas den inte dröjer för länge.... :hihi:
stromberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 242
Blev medlem: ons sep 05, 2012 8:18 pm

Re: Strömberg Volvo 242 race projekt, På lack 29/3-13.

Inlägg av stromberg »

Har idag varit hos lack gubbsen på Kopperöds billack i Uddevalla igen... dom grundade hela bilen igår, så nu va hela bilen vit... äntligen börjar det likna nått... blir så sjukt bra, är hel nöjd med att jag låter dom fixa allt det sista, å riktigt kul att dom orkar med att jag är i vägen hela tiden när dom jobbar... ;) har varit med å mattat ner grundfärgen idag.. sen har dom fogat skarvar å fixat... så det sista som hände när jag gick ut för å åka hem så började dom lacka den vit... På RIKTIGT... ÄNTLIGEN!!!! dom började invändigt å undersida, å imorgon lackar dom resten utvändigt, sen är den nog klar på fredag men får stå över helgen för å härda... gissa om man börjar bli sugen på att det snart ska bli måndag... :rolleyes:

men som vanligt så kommer det lite bilder... hoppas ni gillar det lika mycket som jag... :cool:



Fogning å tillfixning innan lack...


Bild


Blir för jävla fint....


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Allt färdigt inför slutlack... nästa gång ni ser den på bild så är den alldeles vit å underbart fin...


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Nu är sprutorna igång, nästa gång är den vit å fin...


Bild


Mvh Strömberg
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2435
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Re: Strömberg Volvo 242 race projekt, På lack 29/3-13.

Inlägg av * * * NXJ * * * »

:thumbright: :thumbright: :thumbright:

:arrow: NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Användarvisningsbild
joel
Forumsberoende
Inlägg: 589
Blev medlem: lör dec 20, 2008 12:03 pm
Ort: Trollhättan

Re: Strömberg Volvo 242 race projekt, På lack 29/3-13.

Inlägg av joel »

Toppen!!
180zx..

joel lindell
Skriv svar