Re: Volkswagen typ 1 - 64 - Kellerassel performance
Postat: tor sep 18, 2014 8:51 am
Jo, just det har jag hört också.. att mittelektroden lossnat.. tyvärr hörde jag det efter att jag redan beställt dem.. Men sen var det ganska många år sen, tändstiften borde ha utvecklats sen dess? Men jag vet inte... vet inte om jag vågar chansa.. Vanliga NGK 6:or eller 7:or borde funka alldeles utmärkt, kör ju MSD också.. gängan ska vara 12mm och 19mm lång, typ motorcykelstift.
Grejade lite igår och gjorde färdigt bränslesystemet. Originalanslutningen på tanken är ersatt med an8-adapter, sen nylonomspunnen slang till pumpen, an8 alurör bak till motorrummet, filter och bränsletrycksregulator och en an6 till vardera förgasare.
Provkört pumpen och utan tryck läcker det inte en droppe nånstans iaf.. Ska givetvis kolla allt med tryck också så att det inte sprutar soppa nånstans där det inte ska
Här kommer det ut i motorrummet (som är skitigt och ska rengöras). bränsletrycksmätaren sitter där med adapter så att den kan plockas bort efter att jag ställt in rätt tryck, 0,2bar ska det vara till weberförgasare.

Har även funderat på hur jag ska koppla strömmen till bränslepumpen..
1. vippbrytare direkt på 12v från batteri
2. vippbrytare med relä
3. på tändning med relä
4. bränslepumpsrelä som bara låter pumpen gå när det finns tändning samt varvtalssignal/oljetryck
Om man ska gå på alternativ 4 kan man ta bränslepumpsrelä från bilar med k-jetronic.
Här är kopplingsschema för det

Mitt paket från Usa kom inte igår, så förhoppningsvis dimper det ner idag.
Grejade lite igår och gjorde färdigt bränslesystemet. Originalanslutningen på tanken är ersatt med an8-adapter, sen nylonomspunnen slang till pumpen, an8 alurör bak till motorrummet, filter och bränsletrycksregulator och en an6 till vardera förgasare.
Provkört pumpen och utan tryck läcker det inte en droppe nånstans iaf.. Ska givetvis kolla allt med tryck också så att det inte sprutar soppa nånstans där det inte ska

Här kommer det ut i motorrummet (som är skitigt och ska rengöras). bränsletrycksmätaren sitter där med adapter så att den kan plockas bort efter att jag ställt in rätt tryck, 0,2bar ska det vara till weberförgasare.

Har även funderat på hur jag ska koppla strömmen till bränslepumpen..
1. vippbrytare direkt på 12v från batteri
2. vippbrytare med relä
3. på tändning med relä
4. bränslepumpsrelä som bara låter pumpen gå när det finns tändning samt varvtalssignal/oljetryck
Om man ska gå på alternativ 4 kan man ta bränslepumpsrelä från bilar med k-jetronic.
Här är kopplingsschema för det

Mitt paket från Usa kom inte igår, så förhoppningsvis dimper det ner idag.