Tack så mycket Basse, jag missade att du hade svarat!
I väntan på lite el-prylar så fick jag rätt ut fälgar och däck.

Blev någon sorts V70 fälgar i 16" ET43. Bak sitter det 215/45-16 och fram blev det som väntat lite trångt mot dämparna vid full utfjädring med den ET:n så där blev det längre hjulbultar i naven, 18 mm spacers och 195/40 -16 däck.

När jag byggde avgassystemet så var det sista dämparen kvar att göra något med så att det "såg" klart ut. Fick bli att svetsa dit Biltemas finaste slutrör för 119 Kr

Med det gjort så monterades hela rasket.
Till slut hade resterande grejer till sprutet kommit hem och jag kopplade in dom. När jag körde en triggerlogg fick jag lite märkliga värden, felsökte lite själv men blev inte klockare, ringde Mattias Säfsten som hjälpte mig. Var ett enkelt OP fel, jag hade kopplat triggern fel. Givetvis hade jag bara ett stift kvar och jag behövde två för att kunna pressa om kablarna.. Blev lite väntan igen. Fick hem stiften och kopplade ihop det igen och bilskrället startade!

Var väldigt skönt det. Fick leta lite läckage, men det var inga värre grejer.
Tyvärr så gick den bara i 3-4 sekunder innan den dog. Ägnade lite tid till att åtgärda läckagen och snygga till lite kablage. När det var klart så startade jag igen och lyckades hålla igång bilen lite längre med gasen, då såg jag att den gick för fett och att det var därför den dog. Justerade lite i bränsletabellen och startade igen, nu funkade det lite bättre så den orkade gå. Lät den bli varm och justerade till så att den låg bra i lambda. Stängde sedan av och kollade runt i motorutrymmet, min värmekran till värmepaketet hade läkt någon droppe innan och nu när vattenpumpen gick kontinuerligt och det blev lite tryck så läckte den väldigt mycket. Ingen idé att ha igång bilen något mer innan det var åtgärdat. Fick hem den nya kranen igår och den blev monterad idag.
Men det har hänt något mer idag....

Bilen har stått på hjulen!!
Nej, det är inte det fantastiska som har hänt utan jag har gjort SFRO Byggbesiktning idag.
Fick tre anmärkningar:
Han ville gärna se att jag satte förstärkningar i form av en balkprofil framför stolarna som förbinder insida tröskellåda, golv och kardantunnel.
Den andra punkten var att förstärka infästningen där nedre bärarmarna till bakaxeln är skruvade i karossen genom att svetsa karosseribrickor på vardera sida. Detta är ju förståeligt då det är pressad 1 mm plåt bara.
Det sista var att göra en liten förstärkning på mitt växellådsfäste.
Allt som allt är jag nöjd. Det klart att dessa punkterna kommer att dra med sig en del rostlagning tyvärr, men det är som det är. Planen nu är att fortsätta med lite småpill kring motorn, testa lite mer med insprutningen samt att färdigställa elen till karossen, mätarna oh dra ventilationsslangarna till värmen. När detta är klar så återstår det att fixa anmärkningarna från Byggbesiktningen.
Nu finns det hopp!
/David