Tack alla, känns som sagt lite tungt att man sålt Kadetten men skönt att den är kvar hos min bror iaf!
Har tjatat på min bror nu så får se om han uppdaterar nåt här sen när det händer nåt nytt. Jag har lite svårt att slita mig från forumet och tråden så jag uppdaterar även den här gången.
Vi var iväg med båda bilarna till Mantorp för lite drygt en vecka sedan och körde lite på EDPS Bilsport Action Meet. Åkte ner redan på fredagen och lyckades lura med oss sambosar, barn och några vänner så vi blev ett gäng

Packade med tält osv för vädret brukar ju vara kanon vid detta evenemang och det är ju roligare att bo inne på området än på ett hotell tänkte vi. På vägen ner till Mantorp i regn och blåst så kändes idéen med tält inte lika bra längre
Väl framme så avtog regnet och det sken upp så vi fick trots allt en bra kväll med lite grillning och mingel i depån. Jäkligt kul att använda kvällen före till att träffa folk och kika på lite olika byggen för när det är dags för körning så blir det mest att fokusera på den och det finns därför inte så mycket tid över till annat.
Tobbe (brorsan) var sjukt nervös då han inte hunnit testa Kadetten ordentligt hemma innan Mantorp och jag hade bara testat någon start hemma på vägen med Volvon så även jag kände mig lite ovan med bilen. Opeln gick fint utan problem hela dagen och Tobbe körde som bäst 10,35 så det får man nog anse som ganska bra utan att ha kört något med bilen innan! Volvon misstände en del men jag lyckades köra 9,97 som bäst trots detta.
Lite mer övning för båda och när Volvon går rent så kommer det gå fortare! Siktar i alla fall in oss på att köra TT på Landracings Streetrace SM den 25-26 Augusti så får vi se hur det blir
Ha det bra så länge!
Bild från vår depåplats kvällen före körningen

Kim Norgren
Overload Racing Volvo 142
076-0175311
Med stöd från: Krilles Motor i Torshälla, Mikael Janssons Åkeri AB, MIKAB.se, Mälarhydralik i Köping och LMR.se
Besök oss gärna på Facebook:
https://m.facebook.com/profile.php?id=531689153511705 (eller sök på Overload Racing). Overload Racing finns även på Instagram
PB 2019 5,72/9,05
PB 2018 Ingen tid
PB 2017 6,0/9,64