Sida 17 av 21
Postat: fre jun 18, 2010 10:30 am
av Fredde Holmgren
Ser inte ut att bli körning den närmaste tiden
http://www.sundsvallraceway.se/webcam.html
Postat: fre jun 18, 2010 10:58 am
av Jens Gustavsson
det va jävligt regningt där! nästan lite komiskt den bilden sen ovanför " då dragracing är som bäst"
hoppas på bättre väder i morgon

Postat: fre jun 18, 2010 3:47 pm
av RoGGaH
Tackar för lyckönskningarna.
Ser tungt ut för vinst men kan ju vara kul att inte bli sist i kvalet iaf.
De snabbaste bilarna i klassen kör höga 7 repor

Men allt kan ju hända.
Nä som sagt i dag blir det nog inget kört om det inte händer ett mirakel.
Skulle bli bättre väder imorgon så får hopas på det då.
Bara att ringa det Micke. Tänkte jag skulle ringa och kolla hur det går för dig också. Bra att ni fått till kam syncen iaf.
Nä då jens ska köra safe har fetat på den rejält på högre tryck till att börja med. Men allt kan ju gå åt fan rätt fort om det vill sig illa så är det ju i den här sporten.

Postat: sön jun 20, 2010 8:41 am
av Fredde Holmgren
Tog just en screenshot på Sundsvall Raceway Webcam, Ser ut att vara RoggaH's framhjul i vänster lane
Irriterande med 5-minuters uppdatering på kameran!

Postat: sön jun 20, 2010 3:01 pm
av RoGGaH
Ja det är min bil

men tyvärr blev detvinga tider i helgen.
Fick en repa på lördagen och en idag.
Repan på lördag så var insuget rejält spräckt så det
gick ju knappt att burna på 1:an med 0 i ladd.
Fixade det och provade launchen och greja klart för idag.
Repan idag kändes den riktigt jäkla elak i burnen. Fick burna 2
gånger på grund av sanering. Men sen när vi välfock köra så elda jag
upp kopplingen å det grövsta. Den gick inte ens framåt bilen sen när jag skulle tillbaka. Den tyckte tydligen inte om att maskin blivit lite elakare :p
Inte så mycket att göra åt de mer än att fixa nå nytt.
Som håller.
Postat: sön jun 20, 2010 4:16 pm
av Richard
Blir det att bygga om för Libertylådan å ny koppling nu, eller har du nån annan lösning på problemet ?
Postat: sön jun 20, 2010 7:14 pm
av dunderkullen
synd! på vädret å strule me bilen.. du få ta igen de på edps

Postat: sön jun 20, 2010 7:42 pm
av Kökarmicke
ta två kopplingar då, jag tror min börjar bli lite risig oxå! ska bli skojj att se loggen från sista repan, låter faa på filmen som den varvar 12000 när jag släpper launchen å startar

Postat: ons jun 23, 2010 11:54 am
av Jens Gustavsson
har du hunnit kolla vad som hände med kopplingen? går den att laga?
Postat: ons jun 23, 2010 3:11 pm
av RoGGaH
Har inte rivit än men det ligger en 765 tryckplatta och en sinter lamell på skrivbordet som jag tänkte skruva dit och hålla tummarna på att det håller så jag får köra lite till i år iaf.
Men håller inte det så är det färdig kört för i år.
Då blir det att bygga om bilen för slirkopplingen och libertyn.
Men fattas ett M30 svänghjul så om det är nån som har ett över hojta till.
Är dock lite kluven på om jag ska köra med en 4-puckad eller 6-puckad lamell.
Nån som har någon erfarenhet på det om vad som håller bäst och längst?
Vet att 4-puckat är specad högre men det är ju inte alltid sanningen.
Postat: ons jun 23, 2010 3:30 pm
av Jens Gustavsson
vad trycker en sån tryckplatta?
ja bra fråga 4 eller 6 puckat??
Mattias sandgren kanske har nått svänghjul? har mycket M30 skrot

Postat: ons jun 23, 2010 4:59 pm
av Stener
Tyckte det såg ut att gå rätt bra i lördags ändå. Har en bild och kanske någon film på din bil från i lördags, Ska kolla upp det ikväll. Fast inga HD bilder/filmer direkt

Postat: ons jun 23, 2010 5:21 pm
av RoGGaH
Är du säkert att du tar rätt på bil?
Tror tiden blev typ 22 sekunder på lördag :p
Ok får kolla med Mattias om han inte ser det här och svarar.
Vet inte vad de trycker men har för mig
Att jag läst 1000kg någon stans kan det stämma?. Kanske finns nån här som har koll på det. Tänkte prov trycka innan jag monterar.
Postat: ons jun 23, 2010 10:09 pm
av Kökarmicke
1300kg trycker min kom jag fram till. mellan 2.25-3mm
Postat: ons jun 23, 2010 10:10 pm
av robban
roggah: lägg på några hundra kg så kommer du närmare sanningen, 1300-1400kg
