MB 4 ME skrev:nu äre då oljetryck igen! Bytte pumpen å började om från början. Innan jag skruva ihop tråget färdigt så tog jag först skruvdragaren å drog runt pumpen å olja i motorn å då komme det olja direkt i slangen till turbon. Sedan uppstart å trycket steg direkt till ca 4,7 -5 kilo. Så en sväng i veckan kanske det blir en ändå...
meka lite mer ikväll. Lite justeringar å så. Å så fick man hänga dit kompressorremmen! Lite strul me knackande spridare, luftläkage mm men innan slutet så började det hela låta helt ok! Det e helt otroligt vilket gassvar en diesel kan ha! 0,2ba i ladd på tomgång å bara man tar ytters lite på gasen så hoppar mätarn upp på 0,5 bar. Det hörs även på turbon att den spoolar upp betydligt snabbare nu.
Men det behövs en ny konstruktion på remspännaren så det e nästa på listan. Humöret e då betydlig mer uppåt ikväll än va det var igår iaf..
Kan intyga att motorljudet och gassvaret på denna dieselmotor inte går att jämnföra med många motorer oavsett vad dom har i tanken helt klart fränaste motorbygget jag upplevt.
Väntar bara med spänning på en provtur även om jag vet att drivlinan kommer att få det tungt