Sida 17 av 26

Postat: fre feb 05, 2010 8:25 am
av Sjödin
Joachim Henningsson köpte umcc:s bänk.

Jag är dock inte hundra på om han har hunnit få den i bruk.

Mvh Sjödin

Postat: fre feb 05, 2010 10:34 am
av mattias
Jag fick en snutt på Mats apa när vi hade moppe-bromsningen i höstas, fränt gas-svar ! :thumbright:

http://www.youtube.com/watch?v=OqYPNOTHrRw

Postat: fre feb 05, 2010 2:51 pm
av Blx
Låter ju riktigt najs det lilla man fick höra.

Men det bästa med denna snuttet är väl det som alla upplever när man får starta upp nått man pillat med Ren Glädje :D :D :hihi: :hihi:

Postat: sön feb 07, 2010 2:09 pm
av teflonmats
har just fått ett rykte om 4v toppens kam.
237 gr duration in å ut på .050
7,5mm lyft.
108 lobe sep..
stämmer det erland..
som sagt bara ett rykte från usa men stämmer det så borde det
gå att få bra fart på me lite trix me org kam.
min topp som jag blev låvad,,, råkade bli bort slängd!! :doh:
får se om jag köper en från 24moto...

mats

Postat: sön feb 07, 2010 8:59 pm
av THEO
jag vet inte om det finns kamämne till dessa motorer men om det inte finns ämne så kan man ju slipa ur solida ämnen ju....
frågan är var man hittar nån som slipar fiddykammar!!!!!???? :hihi:
så skulle man ju kunna få en "costumslipad" racekam :twisted:

Postat: ons feb 10, 2010 1:59 pm
av smokke
man myser när man ser teflonets leende :thumbright:

Postat: ons feb 10, 2010 6:59 pm
av teflonmats
jo det var en mycket trevlig kväll å flinet var nog mest åt helan som
det var flera år sen jag träffade.
så här ser den nya zongshen motorn ut..
har rivit isär lite å verkar som att det är samma motor som
den förra z155.
men dom har gjort en riktigt bra förändring å det är att dom
har satt i 18/67 primär utväxlingen men dom kunde väll ha tryckt i ännu högre tycker jag.
sen har dom slängt ut olje kastaren å fått dit olje filter som filtrerar till
veven.+6 skivig koppling. :thumbright:
dom har gjort det hela lite klumpigare än på lifan eller
framför allt alla japaner kitaco takegawa eller daytona.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

hur den funkar får vi snart se..

mats

Postat: ons feb 17, 2010 10:57 pm
av mx_krus
Jävligt frän apa du byggt ihop! Går ju som en... ja vet inte vad! :D

Postat: tor feb 18, 2010 11:52 pm
av A.Jönsson
Mats vilken primärutväxling har tidigare motor haft ?
Är Zongshen samma som YX ?

Kul att uppdateringarna går så snabbt mellan dom olika omgångarna med motorer.

Vad är planen med nya motorn ?

Postat: lör feb 20, 2010 12:43 pm
av teflonmats
A.Jönsson skrev:Mats vilken primärutväxling har tidigare motor haft ?
Är Zongshen samma som YX ?

Kul att uppdateringarna går så snabbt mellan dom olika omgångarna med motorer.

Vad är planen med nya motorn ?
yx med klx pinnbuls mönster 150 160 har alla som jag sett haft 18/67.
daytona har ochså 18/67 lifan 150 ochså..
zongshen gjorde en fuling å kallade sin motor tät stegad men egentligen
hade dom bytt till 17/69 transmitionen..
zongshen är ett helt annat företag än yx...men man vet ju inte hur kineserna byter delar mellan varandra...hehe.
tja,,,enda planen är väll att hitta mer effekt..

mats

Postat: lör feb 20, 2010 4:05 pm
av StaySick
Vars får man tag på nya Zongshen motorn ?

Postat: sön feb 21, 2010 12:44 pm
av teflonmats
jag vet inte om nån har fått hem dom ännu(båtas).
jag fick min från monkeybiker.net(flögs hem)
lite dyrt men skitsamma..

mats

Postat: tis mar 02, 2010 4:26 am
av A.Jönsson
Mats vet du av vilken orsak Zongshen använder 55mm slag i sina motorer ?

Har du några bilder på din cylinder med 67mm borr ?

Vad jag vet så är det bara Takegawa scut 67mm som finns med KLX pinnbultsmönster och då har den inget foder som sticker ner i motorblocket.

Kolvkjolarna är minimala så att kolven stannar ovanför blocket.
Känns lagom kul att köra runt med en kolv som är lika hög som en snusdosa, med tanke på risk för haveri.


Hade varit roligt att bygga ihop en ny Zongshen 155:a med 67 cylindern + 4v topp.

Postat: tis mar 02, 2010 9:20 pm
av teflonmats
varför 55mm slag?
tja för att det håller att kicka bättre kanske,eller att man ska ha nått större att erbjuda nått annat år kanske.
min cylle har "kjol".hade ingen bild.
kommer å gå igenom motorn så kan fota då.
zong har dessutom samma längd på staken som yx 150.(53 slag)
alltså trycker den upp kolven högre änn både yx 150 å 160.
å ett annat vev/staksförhållande.
mats

Postat: tor mar 04, 2010 12:16 am
av Richard
Hörru Mats, nu börjar det vara dags att du provar att meka på ett aggregat ;)
Jag såg det här hos OORacing...

http://www.ooracing.com/Cafferacerturbo.htm