Bentley EXP Speed 8 replica. Reportage i Bilsport
- Mattz Larsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: fre okt 21, 2005 12:30 pm
- Ort: Gävle
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
hehe, en stel axel är inte att föredra nej, men man kan ju göra en deformationzon själv men varför krångla med det när det finns färdigutvecklade och fungerande.
Helt sjukt val av styrväxel hehe, men den blir ju rätt bred bilen så jag förstår om det inte är från en vanlig svensson bil som man finner den rätta på.
Volvo 140 har ju en deformation som delar på rattstången om man trycket den mot torpeden så att stången blir i två delar.
En sådan lösning kan man bygga själv.
Kan klippa in en paint ritning om du inte vet vad jag menar.
Helt sjukt val av styrväxel hehe, men den blir ju rätt bred bilen så jag förstår om det inte är från en vanlig svensson bil som man finner den rätta på.
Volvo 140 har ju en deformation som delar på rattstången om man trycket den mot torpeden så att stången blir i två delar.
En sådan lösning kan man bygga själv.
Kan klippa in en paint ritning om du inte vet vad jag menar.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Anledningen till att jag valde den var helt enkelt att jag hade en sån liggande hemma och den stämde.
Tog 740 stång och använder så det har löst sig med stången nu och nu med knutkorsen kommer det även bli att stången kommer vika sig vid knutarna också.
Vet hur 140 stången ser ut har en sån på Spriten.
Tog 740 stång och använder så det har löst sig med stången nu och nu med knutkorsen kommer det även bli att stången kommer vika sig vid knutarna också.
Vet hur 140 stången ser ut har en sån på Spriten.
Hade det inte varit för att någon lyckats med konststycket att gjort av med en halv 50 litersgastub på en kväll, vilket resulterade i att jag blev utan gas nu så hade jag kunnat gjort en provputtningsfilm i kväll, men så blev det inte. Utan det jag gjort är att svarvat lagerhållare till lagret på rattstången och monterat bromsledningarna så att allt annat är klart för provputtning.
I morgon har tyvärr Sirius (projekt kurs på skolan) en företagsredovisning på kvällen, blir nog inte mycket gjort för mig då, men får se om jag hinner med något efter det. Om inte får jag passa på att visa upp mitt projekt samtidigt.
Lagret och bromsslangarna.

I morgon har tyvärr Sirius (projekt kurs på skolan) en företagsredovisning på kvällen, blir nog inte mycket gjort för mig då, men får se om jag hinner med något efter det. Om inte får jag passa på att visa upp mitt projekt samtidigt.
Lagret och bromsslangarna.
Undrar vilken av bilarna som kommer att väcka mest uppmärksamhetAjden skrev: I morgon har tyvärr Sirius (projekt kurs på skolan) en företagsredovisning på kvällen, blir nog inte mycket gjort för mig då, men får se om jag hinner med något efter det. Om inte får jag passa på att visa upp mitt projekt samtidigt.

Peter Strandberg
Alfa kombi
Alfa kombi
- blownharley
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 141
- Blev medlem: tor jan 27, 2005 11:54 am
- Ort: Insjön, Dalarna
Öööhh, som SSAB-anställd måste jag fråga vad detta är för kvaliteer?? Det är inget som vi tillverkar i alla fall! När det gäller kvaliteer på stål från SSAB tunnplåt finns det mer info på: http://www.ssabdirekt.comDomex 350 i ekrarna, vanligt svart i ringen runt och domex 250 i resten. Meterialvalen beror på vad jag har haft tillgång till.
Domex är ju ett av de mest använda konstruktionsstålen...blownharley skrev:Öööhh, som SSAB-anställd måste jag fråga vad detta är för kvaliteer?? Det är inget som vi tillverkar i alla fall! När det gäller kvaliteer på stål från SSAB tunnplåt finns det mer info på: http://www.ssabdirekt.comDomex 350 i ekrarna, vanligt svart i ringen runt och domex 250 i resten. Meterialvalen beror på vad jag har haft tillgång till.
http://www.domex.net/pprs/tek/tek2.htm
Ajden: Häftig bil du bygger, alltid lika spännande att klicka in på tråden och se allt som händer (i ett enormt tempo dessutom!)
blownharley skrev:Öööhh, som SSAB-anställd måste jag fråga vad detta är för kvaliteer?? Det är inget som vi tillverkar i alla fall! När det gäller kvaliteer på stål från SSAB tunnplåt finns det mer info på: http://www.ssabdirekt.comDomex 350 i ekrarna, vanligt svart i ringen runt och domex 250 i resten. Meterialvalen beror på vad jag har haft tillgång till.
Fel av mig var domex 355 och då kanske det också var 255 om det finns också.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 519
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
- Ort: Piteå
- Kontakt:
- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Inlägg: 2436
- Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
- Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
- Kontakt: