Jensas vega B20. "expriment rekord B20 motorn"648hk 2.95bar
Mycket läsvärda uppdateringar
samt intressant 

Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Höll på och garva läppen när du Beskrev hur du ramlade och trädojjorna flög.
Faan att det inte finns på film.
Vad är det för lock till ventilkåpan, nåt kolfiberhightech eller.
Vad är det för lock till ventilkåpan, nåt kolfiberhightech eller.
Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21752
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
vi ska skärpa till oss och få dit mer logging på motorn men vi kunde inte hålla oss från att dyna lite i kväll heller och nya toppnoterigen är 128hk/5900rpm (varvstopp 6000rpm)
nästa dynotillfälle ska vi ha 7000rpm chipp och se om den har mer effekt där. vi fantiserar om att nå 150hk i detta nära sug utförande innan vi gängar på mer laddtryck men det blir svårt med typ 5.9:1 i kompa.
tror nicklas filmade lite när jag rattade på spakarna åt först fel håll
så att den går på regulatorn lite sen så kommer mer vatten.
krävs lite övnings körning för att ha reflex vridnigarna åt rätt håll men den är annars väldigt lätt att reglera så att varvet står still eller öka lite lagomt.
nästa dynotillfälle ska vi ha 7000rpm chipp och se om den har mer effekt där. vi fantiserar om att nå 150hk i detta nära sug utförande innan vi gängar på mer laddtryck men det blir svårt med typ 5.9:1 i kompa.
tror nicklas filmade lite när jag rattade på spakarna åt först fel håll
krävs lite övnings körning för att ha reflex vridnigarna åt rätt håll men den är annars väldigt lätt att reglera så att varvet står still eller öka lite lagomt.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21752
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
har servat B20 i dag lite och märkte att redan under 6000rpm utan laddtryck så hadde en orginal avgas stötstång blivit krokig och flera va polerade i mitten än fast det är flera mm frispel
har beställt 8st nya extra långa halvfabrikat via www.tgmotor.com som jag har bra erfarenheter av på den gula 142an.
trevlig kille TG, vi snackade B20 och bromsbänkar minst en timme tills min mobil fick slut med ström. nån som har nr 9 av motorbörsen? han hade visst varit med där rätt nyligt med sin dyno opel.
ska monta dit mer logg grejor sen så att man ser ladd och avgastryck och lite avgastempar mm.
ska även gå igenom tändningen som är rätt sladdrig och slut, hoppas att få ut mer sugmotor effekt på söndag.
har beställt 8st nya extra långa halvfabrikat via www.tgmotor.com som jag har bra erfarenheter av på den gula 142an.
trevlig kille TG, vi snackade B20 och bromsbänkar minst en timme tills min mobil fick slut med ström. nån som har nr 9 av motorbörsen? han hade visst varit med där rätt nyligt med sin dyno opel.
ska monta dit mer logg grejor sen så att man ser ladd och avgastryck och lite avgastempar mm.
ska även gå igenom tändningen som är rätt sladdrig och slut, hoppas att få ut mer sugmotor effekt på söndag.
Senast redigerad av Jens Gustavsson den fre okt 23, 2009 4:04 pm, redigerad totalt 1 gånger.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21752
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
bara lite glapp i fördelaren msd 6an din fungerar fint
jag har nu uppdaterat programvaran från 1988års 3.2 till 1994års 5.3 å fy fan va finesser det vart då
jag har nu uppdaterat programvaran från 1988års 3.2 till 1994års 5.3 å fy fan va finesser det vart då
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
Eric Wiklund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21752
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
japp peter högdhal började nästan ångra att han sålde det då han såg "nya" programm varanEric Wiklund skrev:på F3an ?
jobbade med en ny stumm fördelare i natt men upptäckte att min ignator som åkt omkring i min 142 fördelare va trasig då jag skulle starta men stövarn hadde en till jag skulle få köpa senare i dag.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21752
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
det vore kul då får du se och kanse höra lite b20 i bromsbänken också 
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21752
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jo det är jag nogpeppe skrev:Är du i garaget något idag Jens?
Har lite göra, sedan tänkte jag komma förbi med ditt JB weld och även passa på och snacka lite skit.
Mvh
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21752
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
vi jobbade med techedge burken igår och körde winlog programmet och vi börjar förstå dess funktioner rätt bra nu
vi såg att laddtrycket låg mellan 0.08-0.10bar och vi ökade varvet lite mer (max rpm 6500rpm i alla test) och effekten ökade lite mot 134hk/6500 (ca 38grader stum brytar tändning, lamda 0.89 och 95oktans soppa).
vi satt sen dit en liiite värre wg fjäder än en B20 vipparmsfjäder och ökade laddtrycket till ca 0.19bar och då vid 6500rpm (som va max rpm) så vart det ca 143hk och ca 193nm vrid vid 4800rpm.
ingen vidare effekt eller värkningsgrad då 330cc spridarna inte har mycket kvar att ge på högre rpm
men det är låg kompa också men jag hadde ändå hoppats på lite mer effekt.
vi såg att laddtrycket låg mellan 0.08-0.10bar och vi ökade varvet lite mer (max rpm 6500rpm i alla test) och effekten ökade lite mot 134hk/6500 (ca 38grader stum brytar tändning, lamda 0.89 och 95oktans soppa).
vi satt sen dit en liiite värre wg fjäder än en B20 vipparmsfjäder och ökade laddtrycket till ca 0.19bar och då vid 6500rpm (som va max rpm) så vart det ca 143hk och ca 193nm vrid vid 4800rpm.
ingen vidare effekt eller värkningsgrad då 330cc spridarna inte har mycket kvar att ge på högre rpm
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/