Sida 17 av 85
Postat: tor okt 15, 2009 2:55 pm
av Evert
Mycket läsvärda uppdateringar

samt intressant

Postat: tor okt 15, 2009 4:00 pm
av bmw02touring
Höll på och garva läppen när du Beskrev hur du ramlade och trädojjorna flög.

Faan att det inte finns på film.
Vad är det för lock till ventilkåpan, nåt kolfiberhightech eller.

Postat: tor okt 15, 2009 8:32 pm
av Jens Gustavsson
vi ska skärpa till oss och få dit mer logging på motorn men vi kunde inte hålla oss från att dyna lite i kväll heller och nya toppnoterigen är 128hk/5900rpm (varvstopp 6000rpm)
nästa dynotillfälle ska vi ha 7000rpm chipp och se om den har mer effekt där. vi fantiserar om att nå 150hk i detta nära sug utförande innan vi gängar på mer laddtryck men det blir svårt med typ 5.9:1 i kompa.
tror nicklas filmade lite när jag rattade på spakarna åt först fel håll

så att den går på regulatorn lite sen så kommer mer vatten.
krävs lite övnings körning för att ha reflex vridnigarna åt rätt håll men den är annars väldigt lätt att reglera så att varvet står still eller öka lite lagomt.
Postat: fre okt 16, 2009 6:03 pm
av Jonny Karlberg
Trevligt att det lever om i garaget ditt.
Försök fixa fram en kamera tills nästa gång så vi andra får sitta framför datorn med en pissljummen öl och mysa till B20 vrålet

Postat: fre okt 23, 2009 12:08 pm
av Jens Gustavsson
har servat B20 i dag lite och märkte att redan under 6000rpm utan laddtryck så hadde en orginal avgas stötstång blivit krokig och flera va polerade i mitten än fast det är flera mm frispel
har beställt 8st nya extra långa halvfabrikat via
www.tgmotor.com som jag har bra erfarenheter av på den gula 142an.
trevlig kille TG, vi snackade B20 och bromsbänkar minst en timme tills min mobil fick slut med ström. nån som har nr 9 av motorbörsen? han hade visst varit med där rätt nyligt med sin dyno opel.
ska monta dit mer logg grejor sen så att man ser ladd och avgastryck och lite avgastempar mm.
ska även gå igenom tändningen som är rätt sladdrig och slut, hoppas att få ut mer sugmotor effekt på söndag.
Postat: fre okt 23, 2009 3:53 pm
av Peter L
Är det fördelare osv som är slut? Det är väl inte 6an som är slut?
Postat: fre okt 23, 2009 4:05 pm
av Jens Gustavsson
bara lite glapp i fördelaren msd 6an din fungerar fint
jag har nu uppdaterat programvaran från 1988års 3.2 till 1994års 5.3 å fy fan va finesser det vart då

Postat: fre okt 23, 2009 5:01 pm
av Eric Wiklund
på F3an ?
Postat: fre okt 23, 2009 6:04 pm
av Peter L
Haha så nu är det en F3 turbo då

Postat: lör okt 24, 2009 10:18 am
av Jens Gustavsson
Eric Wiklund skrev:på F3an ?
japp peter högdhal började nästan ångra att han sålde det då han såg "nya" programm varan
jobbade med en ny stumm fördelare i natt men upptäckte att min ignator som åkt omkring i min 142 fördelare va trasig då jag skulle starta men stövarn hadde en till jag skulle få köpa senare i dag.
Postat: lör okt 24, 2009 11:09 am
av Kjelle
"trevlig kille TG, vi snackade B20 och bromsbänkar minst en timme tills min mobil fick slut med ström. nån som har nr 9 av motorbörsen? han hade visst varit med där rätt nyligt med sin dyno opel. "
Köpte Mb av just den anledningen

, kommer förbi med den i veckan.
Postat: lör okt 24, 2009 11:17 am
av Jens Gustavsson
det vore kul då får du se och kanse höra lite b20 i bromsbänken också

Postat: sön okt 25, 2009 9:30 am
av peppe
Är du i garaget något idag Jens?
Har lite göra, sedan tänkte jag komma förbi med ditt JB weld och även passa på och snacka lite skit.
Mvh
Postat: sön okt 25, 2009 11:52 am
av Jens Gustavsson
peppe skrev:Är du i garaget något idag Jens?
Har lite göra, sedan tänkte jag komma förbi med ditt JB weld och även passa på och snacka lite skit.
Mvh
jo det är jag nog
Postat: sön okt 25, 2009 11:59 am
av Jens Gustavsson
vi jobbade med techedge burken igår och körde winlog programmet och vi börjar förstå dess funktioner rätt bra nu
vi såg att laddtrycket låg mellan 0.08-0.10bar och vi ökade varvet lite mer (max rpm 6500rpm i alla test) och effekten ökade lite mot 134hk/6500 (ca 38grader stum brytar tändning, lamda 0.89 och 95oktans soppa).
vi satt sen dit en liiite värre wg fjäder än en B20 vipparmsfjäder och ökade laddtrycket till ca 0.19bar och då vid 6500rpm (som va max rpm) så vart det ca 143hk och ca 193nm vrid vid 4800rpm.
ingen vidare effekt eller värkningsgrad då 330cc spridarna inte har mycket kvar att ge på högre rpm

men det är låg kompa också men jag hadde ändå hoppats på lite mer effekt.