Dannej Volvo 745 drifting projekt

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Painlake Racing
Forumsberoende
Inlägg: 604
Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
Ort: Emmaboda

Re: Dannej Volvo 745 drifting projekt

Inlägg av Painlake Racing »

Jo brinkarna finns ju, men en stor klubb är inte riktigt vad jag menade. Mer intresserad av att starta team med ett antal grabbar med samma intresse för att ha lite roligare på lek evenemangen.

Japp det var för att få luft i däcket jag menade. Skönt att slippa smällandet som blir med startgas.

Tack för kompressor tips :)
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
jonas landin
Forumsberoende
Inlägg: 2576
Blev medlem: fre feb 26, 2010 3:47 pm
Ort: Bollebygd

Re: Dannej Volvo 745 drifting projekt

Inlägg av jonas landin »

Trevlig bil det här!!
vad har du för kofångare/kjolpaket på den?
Garagetråden
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
Användarvisningsbild
dannej
För mycket laddtryck
Inlägg: 333
Blev medlem: ons dec 10, 2003 6:24 pm
Ort: Ronneby
Kontakt:

Re: Dannej Volvo 745 drifting projekt

Inlägg av dannej »

det är volvos kjolpaket till 945
MGP
Forumsberoende
Inlägg: 502
Blev medlem: tis mar 16, 2010 7:00 pm

Re: Dannej Volvo 745 drifting projekt

Inlägg av MGP »

har du bromsat bilen nånn gång?


fins broms paper?

:)
MG Performance
primer
Forumsberoende
Inlägg: 893
Blev medlem: fre jan 06, 2006 11:33 am
Ort: skara

Re: Dannej Volvo 745 drifting projekt

Inlägg av primer »

hur funkar det hålbarhetsmässigt med de ombyggda länkarmarna i fram?
tänker mest på om det är gjutna eller smidda länkarmar skulle själv behöva korta av mina lite och är lite orolig om hålbarhet

om dom är smidda så ska det väl inte vara några problem va?
402m 10.096 @226km
201m 6.54 @180km
Användarvisningsbild
dannej
För mycket laddtryck
Inlägg: 333
Blev medlem: ons dec 10, 2003 6:24 pm
Ort: Ronneby
Kontakt:

Re: Dannej Volvo 745 drifting projekt

Inlägg av dannej »

Bärarmarna är gjutna, men det är inte gjutjärn, och det är bra svetsbarhet.

Men varför korta? Cambern kommer ju bli helt galen om du nu inte flyttar in topplagringen förståss
primer
Forumsberoende
Inlägg: 893
Blev medlem: fre jan 06, 2006 11:33 am
Ort: skara

Re: Dannej Volvo 745 drifting projekt

Inlägg av primer »

ska använda en framvagnen till en corolla därav att den blir lite för bred.
allt stämmer bra förutom just bärarmarna
402m 10.096 @226km
201m 6.54 @180km
Användarvisningsbild
dannej
För mycket laddtryck
Inlägg: 333
Blev medlem: ons dec 10, 2003 6:24 pm
Ort: Ronneby
Kontakt:

Re: Dannej Volvo 745 drifting projekt

Inlägg av dannej »

Jag hade kapat dom längst in, det är minst brytkraft där, sen borra ett lagom hål i båda bitarna, 10-12mm eller något, och sätta i ett styrstift, därefter svetsa ihop det ordentligt.

Annars är det ju lättare att bygga om till uniballs med gänga invändigt
Skriv svar