Sida 17 av 71
Postat: mån nov 30, 2009 10:21 pm
av JIMPA
satan vad du vart duktig när vi åkte då
mvh
Postat: mån nov 30, 2009 10:23 pm
av Blom
blir ju kanon det där!
har du 1:1 på hösta växeln?? isåfall blir det 260 blås på 8000rpm
Har du funderat nått på bromsskärm??
Postat: mån nov 30, 2009 10:25 pm
av JIMPA
det dröjer nog inte så länge till

Postat: mån nov 30, 2009 10:26 pm
av Kökarmicke
Har även dykt upp en vevaxel och stakar nu! Tack brorsan och stort tack till christer!
Nya Vs. gamla veven
Kände även att jag behövde ställa dom på min kassa garagebadrumsvåg
Gamla ca 25kg..
Nya ca 22kg
Nya stakarna! Arrow, lätt beggade mad nya skruv. 147mm långa och priset var rätt
Nya stakar Vs. gamla kinastakar
Kinastake 540gram..
Arrowstaken 485gram trots att den är 7.5mm längre!
Har beställt je-kolvar också med kolvbultshöjd anpassad efter slaget och stakarna. Men det är nog ett gäng veckor innan dom dyker upp ännu. Runt jul skulle jag tro. Den som väntar på fina julkjappar!

Postat: mån nov 30, 2009 10:42 pm
av turon09 (AnTe)
kanske du får lite ny tändning nu då...

Postat: mån nov 30, 2009 10:43 pm
av hulta
frääänt
Postat: mån nov 30, 2009 11:23 pm
av Ola T
ska du byta block oxå?
diesel blocken e lite bättre sägs det,,
Postat: tis dec 01, 2009 5:50 am
av Kökarmicke
ska försöka mig på 850 blocket i fortsättningen oxå, det är ganska mycket förstärkt, så det borde hålla
Sen nästa gång när jag börjar bygga en riktigt frän motor ska jag använda dieselblocket

Det är väl 14mm högre tror jag, så man kan få i ännu längre stakar för att reda upp geometrin i dom, tror dom brukar åka 158mm stakar i dom
Postat: tis dec 01, 2009 12:24 pm
av Daniel 850
Kökarmicke skrev:ska försöka mig på 850 blocket i fortsättningen oxå, det är ganska mycket förstärkt, så det borde hålla
Sen nästa gång när jag börjar bygga en riktigt frän motor ska jag använda dieselblocket

Det är väl 14mm högre tror jag, så man kan få i ännu längre stakar för att reda upp geometrin i dom, tror dom brukar åka 158mm stakar i dom
24mm högre är diesel blocket;) skulle ja varit i dina kläder är de inget tvivel om att ja hade byggt på diesel block! om man bygger nytt
//Wigge
Postat: tis dec 01, 2009 3:27 pm
av RoGGaH
ser skit bra ut

Kommer gå fort till sommaren.
Postat: tis dec 01, 2009 4:02 pm
av Kökarmicke
wigge: De e klart man borde gjort det egentligen, det finns ju helt säkert en anledning till att folk byter till dom. Men jag känner att jag måste vara lite mot strömmen och åka 850 block och topp när dom andra tuffa killarna åker dieselblock och rn? topp. Kanske första 8sec "850" motorn i sverige sen då?

Men du åker väl oxå 850 prylar va?
Har du doktorerat något mera i kammar förresten?
Roggah: Hoppas på det jo! Ska se till att lyckas ha råd med allt som behövs oxå, dom stora frågetecknen är väl om kopplingen kommer hålla och så ska det investeras i sprut, då nirat blev sålt tillförmån för bottendelen..
Postat: tor dec 03, 2009 1:07 pm
av Thorsella
gött med nya hjulhus
synd att jag har 242 kombi är ju lite lättere att komma åt på ser ja

Postat: fre dec 04, 2009 6:19 am
av Kökarmicke
Hej
Postat: fre dec 04, 2009 11:20 am
av calle Bengtsson
detta skall bli fränt att följa
skall du köra med längre slag? 93.2 jag skall köra 90 slag RN vev
lite andra speed parts

Postat: fre dec 04, 2009 12:03 pm
av Daniel 850
Kökarmicke skrev:wigge: De e klart man borde gjort det egentligen, det finns ju helt säkert en anledning till att folk byter till dom. Men jag känner att jag måste vara lite mot strömmen och åka 850 block och topp när dom andra tuffa killarna åker dieselblock och rn? topp. Kanske första 8sec "850" motorn i sverige sen då?

Men du åker väl oxå 850 prylar va?
Har du doktorerat något mera i kammar förresten?
Roggah: Hoppas på det jo! Ska se till att lyckas ha råd med allt som behövs oxå, dom stora frågetecknen är väl om kopplingen kommer hålla och så ska det investeras i sprut, då nirat blev sålt tillförmån för bottendelen..
vi kan prata kammar på pm sen... de går köra ganska mycket effekt med dom gammla blocken med! ja kör också med dom gammla blocken de ska nog gå åka 8or med dom med;)
//Wigge