Sida 17 av 178
Postat: mån mar 30, 2009 10:48 am
av Rogge
Tja hittar du nån brud som vill åka med så är det nog läge att behålla henne!

Postat: mån mar 30, 2009 11:00 am
av RoGGaH
j björk skrev:
Hämtade lite bakbromsar, tydligen skulle det inte ens vara ventilerat bak på m5 3,6
Det är det ju tom. org. på 3,0:an
Ska försöka få upp lite bilder också, blev inget igår kväll.
Vad jag vet ska det vara ventilerat bak på M5 E34 är det på den jag har liggandes iaf.
Alla andra E34or utom M5 har solida skivor.
För övrigt blir det jäkligt grymt
Ska bli kul att sen den in action sen

Postat: mån mar 30, 2009 11:29 am
av Daniel-635
Tittade lite på RealOem och det finns både 300x20 & 328x22 från 06/94
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=10
Det skumma är att jag vill minnas att jag sett M5e34 med solida 300x10
Är det prioritet på BMWn till sommaren eller ska PVn med också ?
EDIT
I villervallan med M5 bromsarna glömde jag ju nämna att 540 har 300x20 skivorna, i alla fall på de senare modellerna...
Postat: mån mar 30, 2009 11:42 am
av Bert-Ola
Helt rätt, de första årsmodellerna av M5 har 300x10 mm solida bakskivor.
Postat: mån mar 30, 2009 1:45 pm
av j björk
Oj oj, nu blev det fart
Precis, sådana där 300x10 solida skivor var det jag fick tag i.
Man har ju något iaf. då, de var så gott som gratis.
Det går ju alltid att uppdatera senare om man springer på något intressant.
Jag ser att priserna på 3,8:ans bakbromsar var minst vad man kunde vänta sig
Speciellt de senare med större skivorna..
Postat: mån mar 30, 2009 1:51 pm
av j björk
TheWho skrev:Ser finfint ut.
Men kan inte någon sponsra killen med en riktig kamera?

Tar jag så dåliga kort tycker du?
Jag är öppen för all typ av spons, funderar på att lura den lokala pizzerian till att sponsra med pizza emellanåt så man får någon mat
Jag antar att ölsmugglaren inte har så mycket att tjäna på att synas, så han är nog inte intresserad

Postat: tis mar 31, 2009 7:52 pm
av j björk
Slänger upp en liten uppdat. med bilder från helgen:
Såhär får det bli med styrservo och generator.
Bakbromsar:
Jämfört med 3,0:ans bakskiva:
Som synes betydligt större, men tunna och ej ventilerade.
(300mm dia mot 3.0:ans 270mm)
Pinnbultar till toppen:
Raceware, någon som vet något om dessa?
Ser ut som arp, ska bara dras 70nm.
Känns väldigt lite, även om de är fingängade förvisso
Det är dessutom med vanlig olja.
Daniel, egentligen går pv:n före, är ju (förhoppningsvis) närmare till hands att få köra med den.
Problemet är bara att det är så svårt att få upp den på lyften när bmw:n är i garaget

Postat: tis mar 31, 2009 8:42 pm
av j björk
Slänger väl upp en liten bonus från ikväll:
Det råkade bli så här:
Fick ett bra pris av kl, så jag lade ner mitt "svetsa ihop 3 intercoolers" bygge
Passar oförkämt bra:
Känns ju onaturligt att inte få kapa sönder något
Men jag kom fram till att det går allt att kapa bort en liten plåtremsa i öppningen mot intercoolern på hö sida, och bygga om överdelen mellan grill och intercooler lite för att förbättra luftflödet.
Ordningen återställd mao.
Dessutom ska jag nog bygga om gavlarna lite, så där sket sig tanken med att köpa något färdigt och smidigt

Postat: ons apr 01, 2009 8:09 pm
av sikko
jag hade racewear bultar i en m5 maskin tidigare drog dessa 10 eller 11kg med oringat. använd mollycote. 70nm är på tok förlite tror du drar 78-82nm i andra steget sen drar du 98-102nm steg3 men jag drog 110 eller 120nm som steg 4..
Postat: tor apr 02, 2009 8:24 am
av j björk
Ok, tack
Ja, 70nm lät väldigt lite, men det stog på ett instruktionsblad som följde med

Postat: tor apr 02, 2009 8:59 am
av RoGGaH
Jag drar mina racewaer bultar 80Nm och det har funkat fint de också.
Postat: tor apr 02, 2009 11:16 am
av j björk
Okidoki, jag får se hur det känns bra när det är dags sedan.
Det verkar inte vara något problem med mjuka bultar iaf. då, så de inte tål att dras åt.
Tackar sikko och RoGGaH för infon
Inte som kina motorlyften då med värsting 4.8 bultar eller vad det var

Postat: sön apr 05, 2009 1:31 pm
av j björk
Pusslat ihop det mesta av torpedväggen.
Tog en jäkla tid.
Ja, klart är det väl inte ännu, en del slip & fix kvar.
Andra sidan:
Betydligt smidigare
En styck äpple tävlingsdämpare (fritt översatt)
3,5", det får väl räcka.
Postat: lör apr 25, 2009 9:12 am
av j björk
Eldade igång min gamla kallsåg för ett tag sedan:
Det tog en stund, men till slut gick den av
Så här ser det ut nu:
Den sista finsvarvningen tänkte jag lämna bort till en som kan svarva..
Lekte även med lite sådant här:
Fick det inte att fungera något vidare, kanske gjorde fel?
Seriekopplade 2 batterier för att få 24 volt.
Fick endå ingen vidare fart, 2-3A genom byttan.
Efter ett dygn:
Hmm
Körde citroncyra i byttan, en 1mm järnplåt (har käkats en del på den) med ca 20x15cm i lösningen.
Postat: lör apr 25, 2009 9:42 am
av Bert-Ola
Bra att se att du jobbar på med bilen, ska bli spännande att se den.