Herrejössestråden

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Elias_
Forumsberoende
Inlägg: 1581
Blev medlem: lör okt 13, 2007 5:10 pm
Ort: Sundsvall

Inlägg av Elias_ »

älskar Anglian ! ser för jävlig ut men går så in i hel****. :thumbright:
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

hur kändes anglian i 210km/t?

hur mycket laddade ni på ungefär?

va banan dålig eller varför så dålig 60 fot? kommer att gå fort då ni får till starterna :thumbright:
Användarvisningsbild
patrask
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 94
Blev medlem: ons dec 24, 2008 4:13 pm
Ort: Sibbhult

Inlägg av patrask »

Det laddades runt 1,8-9
Fästet var värdelöst me mina slicks :thumbdown: , så sista repan kördes det med Toyo r888 bak utan nån direkt skillnad på 60 foten. (enda 402m repan).
Med slicksen på började bilen åla sig rejält i höga farter, hade nog inte vågat hålla fullt över mål.
Med toyo däcken är den helt ok i höga farter :thumbright: .

Den har gått 7.28 - 156kmh med 1.7 60 fot på mantort. Nu gick den ju 168kmh på 201m, så effekten har ju ökat iaf.
Ska beställas andra slicks till den.
Robin Persson
10.49 - 223 kmh
Herrejösses!
Användarvisningsbild
vampyren
För mycket laddtryck
Inlägg: 264
Blev medlem: sön jun 24, 2007 9:49 pm
Ort: sibbhultaskogen

Inlägg av vampyren »

min 142 har tryck ur sig olja på laddtryck på senaste tiden, samt tappat effekt.Så ja plocka ur stiften idag och gjorde kompprov, visade mellan 7.3-7.7. vet inte riktigt vad ja vill att de ska visa då kolvarna är avsvarvade 2mm och förbränningrummet uppfilat. Men tycker allt det är lite lågt. Ska ändå ha ur motorn och bita lite packningar nu innan bes så ska kolla va ja har för ringgap, samt göra något åt orginal vevhusburk. Har också skaffat lite speedparts. kommer bilder senare
dennis P
herrejösses!
Användarvisningsbild
vampyren
För mycket laddtryck
Inlägg: 264
Blev medlem: sön jun 24, 2007 9:49 pm
Ort: sibbhultaskogen

Inlägg av vampyren »

tänkte bara säga att imorgon blir det MECA raceway i malmö med anglian om vädret tillåter!
dennis P
herrejösses!
Theis
För mycket laddtryck
Inlägg: 200
Blev medlem: lör nov 03, 2007 7:58 pm
Ort: Helsingborg, Skåne

Inlägg av Theis »

tråkigt med drivaxeln :(
Theis Christiansen

Helsingborg


142 turbo

5.39s 211km/h @201m
Användarvisningsbild
vampyren
För mycket laddtryck
Inlägg: 264
Blev medlem: sön jun 24, 2007 9:49 pm
Ort: sibbhultaskogen

Inlägg av vampyren »

ja de va fan. Dåligt me uppdatering som vanligt, men som sagt på meca blev de inge kört,drivaxel av i första start och den står fortfarande utan.

vi har lekt lite också. SIbbhults grand prix 2010
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Det roligaste man kan göra med kläderna på.
Hanell blev gick segrande ur striden( röd 940) Gratulerar! Hans bil funkar ta me fan fortfarande. Min vart inte så funktionsduglig efter jag lagt den på ryggen :hihi:


Det har skruvats lite också, Sadistiska lillebror borra sig genom fingret med 4mm borr :thumbright:
Bild

Sen har jag och buhre plockat av en 240 axel som ja tänkte ha på 142an. Sen Rev jag och lillebror ett lik till 740 turbo idag och tog motor,låda och axel samt drivaxlar som ska va till ranglian. Men inga fler lojja bilder.
över och tjut!
dennis P
herrejösses!
Användarvisningsbild
vampyren
För mycket laddtryck
Inlägg: 264
Blev medlem: sön jun 24, 2007 9:49 pm
Ort: sibbhultaskogen

Inlägg av vampyren »

Bild

K29 på inpassning :) samt 1260cc påväg, tänkte testa e85 senare
dennis P
herrejösses!
ahberg
Forumsberoende
Inlägg: 1100
Blev medlem: tis nov 06, 2007 9:25 pm

Inlägg av ahberg »

nu börjar vi snacka grejor :thumbright:
Användarvisningsbild
vampyren
För mycket laddtryck
Inlägg: 264
Blev medlem: sön jun 24, 2007 9:49 pm
Ort: sibbhultaskogen

Inlägg av vampyren »

idag har vi meckat lite.
Robin har bytt bladfjäder och rattväxel på escorten och jag och hanell har byggt avgassystem.
Bild

Bild

Har punktat ihop systemet nu,bara sista biten klar. Blir 3.5" hela vägen. Blir uppstart nu om nån dag eller två.
dennis P
herrejösses!
Användarvisningsbild
vampyren
För mycket laddtryck
Inlägg: 264
Blev medlem: sön jun 24, 2007 9:49 pm
Ort: sibbhultaskogen

Inlägg av vampyren »

Nu e han igång igen :D startade fint. Ska bara bygga en vevhusventburk till han imorgon sen e de mapp som gäller. MEn bredbandslambdan slutade fungera av nån anledning. Aja övervägande positivt idag iallafall!

Bild
dennis P
herrejösses!
Användarvisningsbild
vampyren
För mycket laddtryck
Inlägg: 264
Blev medlem: sön jun 24, 2007 9:49 pm
Ort: sibbhultaskogen

Inlägg av vampyren »

Nu står de en 10sekundersbil med takräcke i garaget
:thumbright:

Vi vart i emmaboda igår och körde lite

Anglian gick 10.96 212kmh @402 kmh7.20@201m 1.79 i 60fot

142an gick 12.19 192kmh@402m 7.98 154kmh@201m 1.88 i 60fot

Vi är mkt nöjda med gårdagen. Även om de går att kapa mer, särskilt med 142an, första gången ja testa slicksen. fick inte till någon bra start.
anglian gick bara 2 repor.10.96 och 10.99 sen gick olja in röret sönder, då bli robin gla för då kunde han dricka lite öl istället

Nu är säsongen nästan över, bara ett rejs till på hemmaplan inplanerat.
Det har inte blivit mycket kört i år, men äntligen satt 10an

Bild

Bild
8)
dennis P
herrejösses!
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

GRATTIS :thumbright:
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
anglia-61
Forumsberoende
Inlägg: 682
Blev medlem: tis jul 15, 2008 9:13 am
Ort: Hbg.

Inlägg av anglia-61 »

Grattis!!

Vad har ni gjort åt drivaxlarna? Eller det är en förbrukningsvara :hihi:
Blev så glad när jag såg er i Malmö i somras men lika ledsen när det haverera.
oldforgemotorsport @Instagram

Turbos are like tampons, every pussy have one.
Användarvisningsbild
vampyren
För mycket laddtryck
Inlägg: 264
Blev medlem: sön jun 24, 2007 9:49 pm
Ort: sibbhultaskogen

Inlägg av vampyren »

tackar! denna uppsättningen drivaxlar har blivit härdade hos bodycote i malmö, och nu blev det bara 2 repor,men de håller än iallafall.
Kan hända att de blir någon sväng till te meca.
dennis P
herrejösses!
Skriv svar