Sida 17 av 33
Re: Duster 340 T. Gasa-film s.16
Postat: sön okt 23, 2011 11:44 pm
av Painlake Racing
Jonathan_ skrev:Tack Lepsyl, man gör sitt bästa.
Håller på och renderar film nu, verkar ta en stund.
Ang. frågor som kommer att komma.
Nej kickdown-funktionen är ej i bruk, därför släpper jag av mellan växlarna (slirar annars).
Ja det är dumt att åka runt så, lådan tar stryk.
Ja jag kommer att låta preppa lådan nu i vinter då den sett bättre dagar. Eventuellt om jag köper en "färdig" till och med.
Eventuella moraliska funderingar ang. min körning tar jag gärna via PM.
Mvh J
Vilken cliffhanger! Känns som när man var fem och väntade på att det skulle bli jul...
Jag tar hand om din låda om du köper en ny, samlar på 727 och m45
Skickar en moralpredikan sen när jag sett filmen!
Re: Duster 340 T. Gasa-film s.16
Postat: mån okt 24, 2011 7:29 am
av Jonathan_
Ha, så fancy är den inte. Bara några repor fram och tillbaka, trycker och pyser gör det iaf.
Har även fått till en pipa på höger sida så nu är det 2x 3" ut, borde inte blir mycket mottryck på det lilla jag laddar nu.
Blev sent igår så jag får ordna det när jag kommer hem idag.
Re: Duster 340 T. Gasa-film s.16
Postat: mån okt 24, 2011 8:02 pm
av Jonathan_
Sådär, nu är den uppe.
För att få nån slags känsla om hur den går så är jag uppe i knappt 200 efter första repan i filmen.
http://www.youtube.com/watch?v=HiZcTvyJUJI" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Duster 340 T. Gasa-film s.17 (uppe och fungerar nu)
Postat: mån okt 24, 2011 8:15 pm
av Thed_J
Va kul med film. Ser ju riktigt trevligt ut. Blir bra med lite mera vxllåda sen också.
Re: Duster 340 T. Gasa-film s.17 (uppe och fungerar nu)
Postat: mån okt 24, 2011 11:09 pm
av Painlake Racing
Jag var väldigt nyfiken på hur en "likadan" motor som min skulle gå med lite ladd

Blev sugen nu på att göra en liknande film innan jag ställer in pärlan, som en referens.
Den går ju fint

Man får ingen vidare hastighetsuppfattning så bra att du skrev att det var knappt 200.
Vaknar den efter 4000rpm? Har det med turbon att göra?
I så fall får jag nog sälja min HX60, för den lär ju sova ännu djupare, spec bakom 318
Iof bra för drivlinan, men det finns ju gränser...
Re: Duster 340 T. Gasa-film s.17 (uppe och fungerar nu)
Postat: tis okt 25, 2011 6:48 am
av Jonathan_
Ja gör det! Om inte annat är det kul att ha i framtiden, som en jämförelse.
Sen kan det lindra ångesten över den långa vintern, att ha möjlighet att glo då och då för att motivera sig.
Har nån logg som jag kan kika på, den kommer relativt snabbt ändå. Kommer ej ihåg exakt, jag fiskörde lite också så den har nog mer att ge.
Men något tidigare än 4000 kommer han nog igång. Kan kika på det senare.
Re: Duster 340 T. Gasa-film s.17 (uppe och fungerar nu)
Postat: tis okt 25, 2011 9:29 am
av David Herbertsson
Så fantastiskt trevligt med film! Den verkar ju gå riktigt bra med bara 0,5 i ladd. Tänk va det kommer gå sen!! Grymt bra inspiration för oss som aldrig blir klara också, tack för det!
/David
Re: Duster 340 T. Gasa-film s.17 (uppe och fungerar nu)
Postat: tis okt 25, 2011 7:34 pm
av mbfidde
kommer bli häftigt när den får lite laddtryck:)
Re: Duster 340 T. Gasa-film s.17 (uppe och fungerar nu)
Postat: tis okt 25, 2011 7:42 pm
av thedriftking
Nae nu blir man ju sugen på dra ihop nått liknande, fast i ett billigare/mindre chassi..
Vill iaf dra "bror" som har en skyline r33 med 400hk i motor.
Gött ljud, och gick ju fint fast ändå så pass lågt ladd, kul

Re: Duster 340 T. Gasa-film s.17 (uppe och fungerar nu)
Postat: tis okt 25, 2011 7:45 pm
av Jonathan_
Gört, annars kommer du ångra dig!
Bygger man på en mopar A-body, t ex. en billig Valiant, så är den lätt dessutom.
Re: Duster 340 T. Gasa-film s.17 (uppe och fungerar nu)
Postat: tis okt 25, 2011 7:51 pm
av thedriftking
Har en Dodge dart

65a GT HT eller nått (pappas första bil)
Motorn är en 318 uppborrad till 323 med lågkompkolvar, 500cfm förgasare, förstärkt bakaxel med lamelldiff (pallar 600hk+) , pappa skulle bygga dubbelturbo.. men kanske borde smälla ihop singel turbo, typ HX55 ?
Eller ska man ta motorn och sätta i ett modernare chassi, typ nån vettigt 240
Re: Duster 340 T. Gasa-film s.17 (uppe och fungerar nu)
Postat: tis okt 25, 2011 7:59 pm
av Jonathan_
Men då har du ju goda förutsättningar, kör!
Kikade på en logg (ej från filmen, en tidigare) och jag har positivt tryck från ~3160 rpm (103 kPa) och 159 kPa vid 4020 rpm.
Duty = 34,5%
Lambda = 0,81 (ngt fet kanske?)
82 grader i insuget, rätt varmt..
Ska bli mycket intressant och se vad som händer vid högre ladd och lägre komp senare. Finns en del kvar att hämta iaf.

Re: Duster 340 T. Gasa-film s.17 (uppe och fungerar nu)
Postat: tis okt 25, 2011 8:03 pm
av thedriftking
funderar påt, men vet inte om man ska köra på darten, eller ett nytt chassi, känns som att man kan köra fortare i ett modernare chassi med dragrace coils osv.
Va ska du ladda i slutändan då? blir det över 1,5bar?

Re: Duster 340 T. Gasa-film s.17 (uppe och fungerar nu)
Postat: tis okt 25, 2011 8:07 pm
av Nicke Blom
Fan va trevligt!

intresset för 70talare har ökat i byggden det gillar vi!
Re: Duster 340 T. Gasa-film s.17 (uppe och fungerar nu)
Postat: tis okt 25, 2011 8:10 pm
av Jonathan_
Jag kommer ladda så mycket som behövs.
Börja hellre i ett simpelt chassi och få fart på grejerna, annars kommer du ledsna fort tror jag.
Tjena Niklas, en får tacka!
Får gratulera att du fått fart på maskinen din!
