Sida 17 av 24

Re: 242 b8444s banräser i jänkarträsket - 29/12 - Nytt sprut

Postat: mån jan 14, 2013 12:14 pm
av Daniel-635
Så grym den kommer bli !

Era Notchar på bågen är irriterande bra passform på :twisted:

Re: 242 b8444s banräser i jänkarträsket - 29/12 - Nytt sprut

Postat: mån jan 14, 2013 12:33 pm
av jonas landin
Håller med daniel!

Re: 242 b8444s banräser i jänkarträsket - 29/12 - Nytt sprut

Postat: mån jan 14, 2013 10:22 pm
av KimGw
vilken bil! & vilket jobb! grymt!! :)

Re: 242 b8444s banräser i jänkarträsket - 29/12 - Nytt sprut

Postat: mån jan 14, 2013 11:29 pm
av wirgart
Måste säga att jag är sjukt impad!
Någon bil man kommer få se i Sverige ?

Re: 242 b8444s banräser i jänkarträsket - 29/12 - Nytt sprut

Postat: tis jan 15, 2013 12:56 am
av Karl Buchka
Tack ska ni ha killar! Det värmer!

Larsat, det är precis så vi har tänkt. Den röda balken framför krysset är vart kylaren vanligtvis sitter på en 240. Finns gott om plats. :thumbright:

wirgart, känns ganska osannolikt. Pröjsar du båt eller flygfrakt? :hihi:

Re: 242 b8444s banräser i jänkarträsket - 29/12 - Nytt sprut

Postat: fre jan 18, 2013 6:02 pm
av Tegheim
Ni byggde rören framåt perfekt tidsmässigt för mig :) Efter en sväng i verkstaden idag, så tror jag att jag kommer kopiera er om det är okej! Det skulle underlätta en del för mig också!

Re: 242 b8444s banräser i jänkarträsket - 29/12 - Nytt sprut

Postat: lör jan 19, 2013 12:27 am
av Karl Buchka
Kopiera går absolut inte för sig, men du får gärna låta dig inspireras! :hihi:

Re: 242 b8444s banräser i jänkarträsket - 29/12 - Nytt sprut

Postat: lör jan 19, 2013 8:34 am
av Tegheim
Skillnaden är hårfin ;-)

Re: 242 b8444s banräser i jänkarträsket - 29/12 - Nytt sprut

Postat: lör jan 19, 2013 11:18 am
av Expat
"Grovmätte kammarna. Inte så mycket vettigt att se utom lyft och duration:"
Du måste nog använda en lyftare om du ska få en vettig duration

Re: 242 b8444s banräser i jänkarträsket - 29/12 - Nytt sprut

Postat: lör jan 19, 2013 3:40 pm
av Nicke Lindgren
Steve skrev:Jag har för mig att det var nån som byggde en sån där v8 för att använda i rallycross, men sen ändrades reglerna och man fick inte köra 8-cylindrigt. Fast jag är inte hundra :)
Niklas Sandström uppe i Kalix håller nu på med en V8 inför säsongen 2013. ( klicka på bilden )


Bild

//Nicke Lindgren

Re: 242 b8444s banräser i jänkarträsket - 29/12 - Nytt sprut

Postat: lör jan 19, 2013 3:42 pm
av alex b
Expat skrev:"Grovmätte kammarna. Inte så mycket vettigt att se utom lyft och duration:"
Du måste nog använda en lyftare om du ska få en vettig duration
Mätt vid ventilspel eller väldigt låga lyftvärden är durationsvärdet detsamma med eller utan tryckare.

Re: 242 b8444s banräser i jänkarträsket - 29/12 - Nytt sprut

Postat: lör jan 19, 2013 3:58 pm
av Karl Buchka
Nicke Lindgren skrev:
Niklas Sandström uppe i Kalix håller nu på med en V8 inför säsongen 2013. ( klicka på bilden )

//Nicke Lindgren
S65:an är bra mycket hårdare än en B8444s, speciellt med tanke på vad Sandström gjort med den. Ballt bygge!

Re: 242 b8444s banräser i jänkarträsket - 29/12 - Nytt sprut

Postat: sön jan 20, 2013 2:49 am
av Bjorn C
kommer minst 3st till s65 v8or till sommarens rallycross sesång å de ska bli kul å se hur dom går ;)

Re: 242 b8444s banräser i jänkarträsket - 29/12 - Nytt sprut

Postat: sön jan 20, 2013 7:47 am
av Expat
alex b skrev:
Expat skrev:"Grovmätte kammarna. Inte så mycket vettigt att se utom lyft och duration:"
Du måste nog använda en lyftare om du ska få en vettig duration
Mätt vid ventilspel eller väldigt låga lyftvärden är durationsvärdet detsamma med eller utan tryckare.
Sant, men du har plottat durationen på hela kurvan.

Re: 242 b8444s banräser i jänkarträsket - 29/12 - Nytt sprut

Postat: sön jan 20, 2013 6:11 pm
av Performance_seeker
Måste nog erkänna att det är sexigt med moderna V8...alu, 4-ventilat och dubbla överliggande...finfina saker säger en gammal stofil... :hihi: