Volvo PV 544 1965

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Bild
Grundlackat ännu mer jox... Gäller även växellådsbalken men den ville tydligen inte vara med på bild...
Gamla fjädrar är kanske inte så mycket att måla uti, men jag har dragit på dem bara "för syns skull", tror inte de har gått så många mil så de är nog värda att återanvända (är en hårdare variant än original), däremot har väder och vind fått originalfärgen att flagna... Håller väl ett tag iaf.
Bild
Och dragit svart på täckplåten för A-stolpen inne i bilen (den andra är redan svart)...
Bild
...samt. på bromsservoklockan. Färgen ska bli matt när den härdat, men det verkar ta tid, därav ser den blank ut på bilderna. :roll:

Och om ni lägger märke till att de svarta grejerna är i "fel garage" så stämmer det, är lite samkörning med en annan som skulle lacka mattsvart, hehe...
Hasse63
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Hasse63 »

SNYGGT :!: :thumbright:
Amazon 65 Rip. 69 stulen rip. 69 och 245 78/85-
http://photobucket.com/albums/y24/Hasse63/
__/ __/ __/ __/ __/__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
j björk
Forumsberoende

Inlägg av j björk »

Hej, jag hoppas också på att börja få lite färg på bitarna snart så det blir lite roligare att hålla på med..
Det ser ju ut att bli riktigt snyggt för dig!

En liten varning bara ang. speglarna.
Jag hade problem med att få till vinkeln på spegeln så man ser något i dem..
Kanten på pv dörren är ju lite inkrökt, så spegeln hamnar i en lite annan vinkel än vad det är tänkt.
Sedan så ville gärna bygeln som spegeln sitter fast med gå emot dropplisten, och fästskruvarna mot karossen.

Men de passar jäkligt bra utséendemässigt :roll:

Jag funderar på om jag ska göra en egen infästning till dem nu istället eller vad jag ska hitta på.
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

J Björk: Mmm, kan så vara, dock troligen inga problem att tillverka nån egen infästning som du säger. Vill i alla fall ha speglar på den trots att det inte behövs på en 65a... Folk tycker jag är dum som ska sätta dit sådana, men du är ju fan blind utan speglar i en PV...

Dagens update:

Bild
Målningsväder idag så jag drog på växellådsbalk, växellådsfäste, övre reaktionsstag till bakvagnen...
Bild
...samt det eviga sorgebarnet framfjädrarna. :doubt:
Bild
Fick äntligen dit nedre bärarmarna efter en massa pulande... Fick på köpet en lösning som ger lite rejsigare castervinkel. Nog för att den ska gå att justera på 140-framvagnen, men ändå.
Bild
Plockat ihop en lyktpotta klart... Nog för att man får ta isär den igen för lite småfix, men nu är den ju hopplockad så slarvar man inte bort grejerna iaf. Lyktinsatsen är inte rostig, det bara kan verka så på bilden.
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Nu börjar det se mörkt ut att hinna såsom det börjat jävlas... Möjligen kommer jag ut i sommar men att hinna till 2 juni kan jag glömma. :sad:

Skulle laga det lilla hålet som fanns i min fina bränsletank idag, och resultatet kan ni se på bilderna...
Bild
Bild
Bild

Lite bitter är jag, det här är inte direkt första tanken jag kasserar... Femte snarare.
Nu lutar det då mer åt fuelcell, hur fan man då ska ha råd med det den här månaden, och dessutom stöter man då på ett annat problem...

Bild
Ett stort jädrans hål här som måste igen också...

Bonusen blir väl att nu går det äntligen dra ett vettigt avgassystem... :roll:
j björk
Forumsberoende

Inlägg av j björk »

jag har nog tank och påfyllningsrör om du är intresserad.
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Inte för att jag tror du är någon skojare... Men nu törs jag inte köpa nån mer gammal tank. Visserligen kanske man köper den som fräsch, men den här verkade också det... Såna här hål har uppstått på de flesta av mina "fina" tankar, de syns dåligt till man börjar granska, och är det inte hål så är nog alla gamla tankar åtminstone tunna invändigt... Så nu blir det fuelcell tror jag bestämt...
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Bild
Fjädrar och dämpare på plats där fram så man kan väl säga att framvagnen är komplett nu... Koni Classic som är byggda med innehåll från gula Koni, rallyfjädrar av okänt fabrikat. Ni kan ju gärna ta och skratta ut mig, så får vi se om det funkar bättre ihop sen, jag vågar iaf. chansa... :roll:
Hasse63
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Hasse63 »

Snyggt som vanligt

Jag tennade igen ett hål i min 240 tank som va efter en huggmejsel och det har hållit i ca 10 år nu. så tenna hålen och sen om du vill sån där tank tätning som man skvalpar runt innuti sen, eller.
Amazon 65 Rip. 69 stulen rip. 69 och 245 78/85-
http://photobucket.com/albums/y24/Hasse63/
__/ __/ __/ __/ __/__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Det var just precis vad jag var på väg att göra, men en så här helsikes dålig tank ids jag inte laga uti... Fuelcell är ju fränt om inte annat...
parbring
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av parbring »

Om du nu ändå ska ha fuelcell och lägga igen "det där stora hålet" så kan du väl dra ut avgassystemet på mitten...? hehe :P
| Ockelbo 600-2 ´75 | Ockelbo 300 ´69 | Mercedes 220D ´72 | Ford Capri ´77 | Volvo 145 ´70 | Mercury Meteor ´63 |
"Everybody should believe in something. I believe I'll have another drink." (W.C. Fields)
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av * * * NXJ * * * »

Cpt Tuttle skrev:Det var just precis vad jag var på väg att göra, men en så här helsikes dålig tank ids jag inte laga uti... Fuelcell är ju fränt om inte annat...
Trodde att du ville ha ALLT orginal PV, precis som jag...... :roll: :hihi: :roll:

:arrow: /NXJ

PS Fuelcell är fränt DS 8)
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

NXJ skrev:
Cpt Tuttle skrev:Det var just precis vad jag var på väg att göra, men en så här helsikes dålig tank ids jag inte laga uti... Fuelcell är ju fränt om inte annat...
Trodde att du ville ha ALLT orginal PV, precis som jag...... :roll: :hihi: :roll:
Har du märkt nåt av det hittills?
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av * * * NXJ * * * »

:thumbright: Keep up the good work

:arrow: /NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
j björk
Forumsberoende

Inlägg av j björk »

Hasse63 skrev:Snyggt som vanligt

Jag tennade igen ett hål i min 240 tank som va efter en huggmejsel och det har hållit i ca 10 år nu. så tenna hålen och sen om du vill sån där tank tätning som man skvalpar runt innuti sen, eller.
Ursäkta ot men är det någon som vet var man hittar sådan tanktätning att ha i tanken?
Skriv svar