Evinrudes BMW "M5" Touring Turbo M67!
- Henrik Braun
- Forumsberoende
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo Mappning pågår!
Häftigt =)
Vad har du för koppling?
Vad har du för koppling?
1018hp 1215nm S38 i E28
0708438759
0708438759
- Pimplaren
- För mycket laddtryck
Grattis!
kul med lite mos.
Blir de nån stadig låda eller ny 260/280?
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Ja, nästan 30 sekunder tom!RoGGaH skrev:Tack för idagLådan höll ju långt, flera hundra meter ju
Läckage är nog inte hela sanningen du har troligtvis för klen fjäder i wg också.
Jo, så är det, får byta till nästa säsong så det kan bli mer mos
Ja hua! Räcker och blir över tror jagmagnusjonsson skrev:Men nu går den ju slira med iaf
Tackar!Henrik Braun skrev:Häftigt =)
Vad har du för koppling?
Åker 3-skivig quartermaster
Tackar! Räcker långt har jag insett även om vi inte nådde måletPimplaren skrev:Grattis!kul med lite mos.
Nu sitter det en 260 på plats igen, men har snurrat en till kardan nu, vette fan hur jag lyckas med det egentligen... :S
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo 732whp@1,4bar
Jo, det lutar mot en sån låda just nu
Ska få loss lite pengar bara då jag måste styra en kardan i samma veva
Ska få loss lite pengar bara då jag måste styra en kardan i samma veva
Grattis till effekten
Jo det är en sådan låda du borde satsa på när du har råd. Kompisen körde en omsvetsad sådan på sin m5 turbo (921whp) med 3-skivig tilton utan "strypventil" och det verkade hålla.
Christian Hörning / 0730438298
Hörnings svets och fordonsreparationer
Hörnings svets och fordonsreparationer
Jo, dom är ju rätt stöddiga pjäser dom där
Veckan har gått som väntat, motgång på motgång
Efter att ha snurrat min andra kardan så blev jag less och bad Ajdén styra upp en ny. Den nya är gjord i 3,25mm gods mot orginalets 1,5 så det ska nog hålla
Dock gjorde vi bara en custom främre del vilket slutade som väntat...

Två stödlager har även gått i processen så det börjar bli lite tomt på den där bra-att-ha-hyllan...
Men en ny bakre hade jag iaf så efter ett lite snabbt byte så var allt frid och fröjd igen och jag kunde åka till jobbet

Danne efterlyste även bromspapper så här kommer det, tycker kurvan är rätt jämn och fin ändå med tanke på turbo och maskin

Veckan har gått som väntat, motgång på motgång
Efter att ha snurrat min andra kardan så blev jag less och bad Ajdén styra upp en ny. Den nya är gjord i 3,25mm gods mot orginalets 1,5 så det ska nog hålla
Dock gjorde vi bara en custom främre del vilket slutade som väntat...

Två stödlager har även gått i processen så det börjar bli lite tomt på den där bra-att-ha-hyllan...
Men en ny bakre hade jag iaf så efter ett lite snabbt byte så var allt frid och fröjd igen och jag kunde åka till jobbet

Danne efterlyste även bromspapper så här kommer det, tycker kurvan är rätt jämn och fin ändå med tanke på turbo och maskin

Nu har däremot det bakre fäster på diffen havererat, eller rättare sagt så har bultarna som sitter i diffkåpan hoppat ur
Någon fler som har haft det problemet och som har en lösning på det?
Någon fler som har haft det problemet och som har en lösning på det?
Bild på det där med diffen?
Eller har du fixat det så du kör med den nu?
Eller har du fixat det så du kör med den nu?
Fredrik von Essen - Östersund
BMW ///M5 Turbo - Under uppbyggnad...
BMW ///M5 Turbo - Under uppbyggnad...
Det lät och såg allvarligare ut vid första kiken än vad det egentligen var 
Diffen hade vandrat fram lite och då hade de två bakre bultarna som sitter i locket släppt, dock fanns det gått om gängor längre in så vi tog längre bult och drog dit det igen
I samma veva sa växellådan upp sig så den är fortfarande ståendes, men bör få hem min 6-vxl zf i veckan och då blir det ordning på grejerna igen!
Diffen hade vandrat fram lite och då hade de två bakre bultarna som sitter i locket släppt, dock fanns det gått om gängor längre in så vi tog längre bult och drog dit det igen
I samma veva sa växellådan upp sig så den är fortfarande ståendes, men bör få hem min 6-vxl zf i veckan och då blir det ordning på grejerna igen!
Fixa en stryp/backventil till kopplingen så du inte dödar fin lådan också:)
Många som får såna här problem med 3skiviga kopplingar verkar det som!
Många som får såna här problem med 3skiviga kopplingar verkar det som!
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Bakre skruvarna har jag aldrig haft problem med, men de på sidan har hänt att de lossnat en aning så klumpen kunnat glappa lite. Brukar köra locktight på dem nu.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
När diffen åkte fram så blev det spänningar när de bakre fästet följde med, orginalskruvarna sitter i rätt lite gängor ändå så att sätta dit längre bultar skadar aldrig.
Ska förbi hydroscand och fixa en strypventil idag, 2000:- bara för att det står tilton på den känns lite väl...
Ska förbi hydroscand och fixa en strypventil idag, 2000:- bara för att det står tilton på den känns lite väl...
Sist jag körde så lät det som satan om lådan, skramlade och lät rövare som att något var löst, visade sig att det var hel lådan som höll på att rymma

Men den slipper man numera för nu har jag fått hem ett as till låda så nu banan ska det bli åka istället för att skruva hade jag tänkt!

Men den slipper man numera för nu har jag fått hem ett as till låda så nu banan ska det bli åka istället för att skruva hade jag tänkt!

Hallå hur går det för dig Jonas, fått lådan omsvetsad än? Lär hålla betydligt bättre med den lådan i alla fall.
Mvh Danne
Mvh Danne