Kadett C -77

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
bennybira
För mycket laddtryck
Inlägg: 121
Blev medlem: ons okt 26, 2011 7:49 pm

Re: Kadett C -77

Inlägg av bennybira »

Jag har haft biltemas fälgfärg i 2 år på mina vinterplåtisar,
och dessförinnan vit färg på mina 18" sommarfälgar på en bmw (utan läpp, alltså rätt platta ut mot däckkanten)

Säga vad man vill om biltema annars, låter du dessa härda och gjorde förarbetet ordentligt blir denna färgen otroligt hård och hållbar!
Heimer
För mycket laddtryck
Inlägg: 381
Blev medlem: sön jan 15, 2012 10:12 am
Ort: Huddinge

Re: Kadett C -77

Inlägg av Heimer »

Jaha , aa men då kanske färgen får va kvar sålänge då :)
Ascona B -78 under construction
---------------------------
Aldrig Nöjd
Heimer
För mycket laddtryck
Inlägg: 381
Blev medlem: sön jan 15, 2012 10:12 am
Ort: Huddinge

Re: Kadett C -77

Inlägg av Heimer »

Visst va de ok o skivor från Rekord 78-82 som passade bolt on ?
Ascona B -78 under construction
---------------------------
Aldrig Nöjd
The
Forumsberoende
Inlägg: 5104
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Kadett C -77

Inlägg av The »

Rekord E ventilerade är "Bolt on"
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Cassius
Forumsberoende
Inlägg: 1013
Blev medlem: tis jan 25, 2005 7:43 pm
Ort: Göteborg

Re: Kadett C -77

Inlägg av Cassius »

The: Även dom solida som fanns mellan 78 och 82 är bolt on ju :)

Dock är de ventilerade att föredra!! (fanns på 2.2orna 85 och 86)
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
whoknow
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 68
Blev medlem: mån feb 06, 2012 1:08 am

Re: Kadett C -77

Inlägg av whoknow »

Heimer skrev:Jaha , aa men då kanske färgen får va kvar sålänge då :)
jag vet en som har lackat sin bil i biltemas svarta fälgfärg, inget underarbete. de gjorde han innan vintern o de ser fortfarande bra ut, de e nog den ändå vettiga lacken biltema har:P fast slulle nog vart snyggare i lite mörkare guld:)
Heimer
För mycket laddtryck
Inlägg: 381
Blev medlem: sön jan 15, 2012 10:12 am
Ort: Huddinge

Re: Kadett C -77

Inlägg av Heimer »

De kunde nog varit lite snyggare , men än så länge e de ingen utställningsbil så de får duga ;)
Ascona B -78 under construction
---------------------------
Aldrig Nöjd
Jimmen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 67
Blev medlem: ons sep 20, 2006 6:56 pm
Ort: Visby

Re: Kadett C -77

Inlägg av Jimmen »

The skrev:Rekord E ventilerade är "Bolt on"
Jag fick de inte alls att passa på min kadett -75. Anläggningsytan på skivan var betydligt större än navet på kadetten.
Eller ska man byta hela navet till rekord?
Cassius
Forumsberoende
Inlägg: 1013
Blev medlem: tis jan 25, 2005 7:43 pm
Ort: Göteborg

Re: Kadett C -77

Inlägg av Cassius »

Jimmen: Väldigt konstigt. Jag har gjort operationen 2 gånger med ventilerade rekord E skivor och det fungerar bra! Skivorna monteras ju bakifrån på både Rekord och Kadett (Och Manta A som är den andra bilen jag gjort det på) och oken har linjerat upp fint över skivan också!
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Heimer
För mycket laddtryck
Inlägg: 381
Blev medlem: sön jan 15, 2012 10:12 am
Ort: Huddinge

Re: Kadett C -77

Inlägg av Heimer »

Sitter inte skivorna ihop med hjullagret ? Eller har ja sett helt fel ?
Ascona B -78 under construction
---------------------------
Aldrig Nöjd
Cassius
Forumsberoende
Inlägg: 1013
Blev medlem: tis jan 25, 2005 7:43 pm
Ort: Göteborg

Re: Kadett C -77

Inlägg av Cassius »

Skivan sitter ihop med navet som har lagerbanor i sig, sen ligger lagret "mellan" navet och spindeln.
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Heimer
För mycket laddtryck
Inlägg: 381
Blev medlem: sön jan 15, 2012 10:12 am
Ort: Huddinge

Re: Kadett C -77

Inlägg av Heimer »

Aa så man flyttar alltså skiva med nav ?
Ascona B -78 under construction
---------------------------
Aldrig Nöjd
Cassius
Forumsberoende
Inlägg: 1013
Blev medlem: tis jan 25, 2005 7:43 pm
Ort: Göteborg

Re: Kadett C -77

Inlägg av Cassius »

Har man en Kadett nyare än nått chassienummer 76 så kan man ta rekord naven med skiva ja, dom ska ha samma lager. Men det går lika bra att skruva över skivan om man så vill :)
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Jimmen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 67
Blev medlem: ons sep 20, 2006 6:56 pm
Ort: Visby

Re: Kadett C -77

Inlägg av Jimmen »

Cassius skrev:Har man en Kadett nyare än nått chassienummer 76 så kan man ta rekord naven med skiva ja, dom ska ha samma lager. Men det går lika bra att skruva över skivan om man så vill :)
Då beror det väl förmodligen på att min är en 75:a då om det är något som ändras 76.
Cassius
Forumsberoende
Inlägg: 1013
Blev medlem: tis jan 25, 2005 7:43 pm
Ort: Göteborg

Re: Kadett C -77

Inlägg av Cassius »

Men du lyssnar ju inte! :)

Om du flyttar över allt inkl nav och lager från en Rekord måste du ha dom nyare något grövre spindlarna som kom i mitten av 76 typ. Det är samma som sitter på Manta/Ascona B också samt även då Rekord E. DÄREMOT! Så är det bara spindeltappen som skiljer SÅ om du använder original lagren ska du kunna använda Rekord E navet också!

MEN!!! Du kan också flytta ENBART skivan mellan naven! Skruva bort den gamla skivan så du har navet kvar och kan sätta dit de om du vill och åka helt utan skivor! Skivan är skruvad med 4st skruvar från baksidan. Jag har gjort det själv på en Manta A som har samma typ av spindel som Kadett C från 75.

Oplarna är jäkligt smidiga att hålla på med i det hänseendet. Du kan ta en Rekord C 66a eller Kadett B 67a t ex. Borra om bultmönstret på skivan och svarva upp centrumhålet på ett par skivor från en 01as Omega, montera dessa med tillhörande ok från samma Omega och det linjerar upp som det ska! :) Rekord E är bara "det bästa" som passar utan modifieringar.
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Skriv svar