Sida 17 av 27
Postat: ons aug 12, 2009 1:05 pm
av Jonas Ohlsson
det borde va vevlagret som skar först eller vad tror du?
Postat: tor aug 13, 2009 10:59 am
av Jens Gustavsson
Jonas Ohlsson skrev:det borde va vevlagret som skar först eller vad tror du?
jo det värkar så men vad hände före de?
en teori vi har är att spridarn buggade lite och leanade den cylindern så lagret spikade sönder sen vart det som det vart.
det va viss skilnad på färgen i förbräningsrummen och även om lamdans medel cylinder lamda kanse va bra kan ett par cylindrar gått snålt.
spridare och stakar kommer att mätas upp framöver.
Postat: mån aug 24, 2009 12:48 pm
av Magnus
Postat: mån aug 24, 2009 1:56 pm
av Jonas Ohlsson
16v? nä nu jäklar är det dags för ett garagebesök, jag ska se om jag kan få skjuts av mattias i 02an nån dag. jag ringer före så får du sätta på kaffet

Postat: tis aug 25, 2009 3:53 am
av robban
pffft det luktar 8v förädare här

Postat: ons okt 14, 2009 8:32 pm
av Magnus
[img][img]
http://i734.photobucket.com/albums/ww34 ... renrr3.jpg[/img][/img][img][img]
http://i734.photobucket.com/albums/ww34 ... renrr2.jpg[/img][/img][img][img]
http://i734.photobucket.com/albums/ww34 ... renrr1.jpg[/img][/img]
Jag har börjat smida på nya 16v grenröret.wastegaten är inte monterad än.Ska börja bygga insuget med 80 mm spjäll så fort jag fått trattarna pressade.det blir samma gamla avgassystem med en hemmagjord ljuddämpare.
Postat: ons okt 14, 2009 9:45 pm
av Värsting 240 Turbo
Ser ju riktigt bra ut Magnus
M V H Kristoffer
Postat: ons okt 14, 2009 9:46 pm
av Jens Gustavsson
snyggt grenrör
jag har kammarna på gång nu, ligger och väntar hos gunnar.
Postat: tor okt 15, 2009 6:50 am
av Nicke Nyman
8mm spjäll, du menar inte 80mm spjäll? Jag hoppas på 80mm iaf, 8mm känns lite väl litet!
Ser för övrigt bra ut och de är otroligt bra jobbat med 8V, förstår att du övergår till 16V nu. Kommer bli kanon iaf!
// N.
Postat: sön okt 18, 2009 5:29 pm
av Magnus
Postat: sön okt 18, 2009 6:10 pm
av Painlake Racing
Vad blev det för bitar i bakaxeln? Har du någon bild på hur den blev?
Postat: mån okt 19, 2009 9:27 am
av Magnus
det är en kortad chrysler 8 3/4 axel med 89 hus.moser 35 splines drivaxlar.strange spole.mark williams överfall.140 ok och skivor.4.56 utväxling.strange yoke
Postat: tis okt 20, 2009 11:21 am
av Painlake Racing
Okej. Hur mycket effekt/vrid ska den klara ca? Pris för axlar, spole, överfall och joke? var har du fått tag på grejerna?
Postat: tor nov 19, 2009 9:10 pm
av Magnus

Jag har snickrat ihop ett nytt insug i veckan
Postat: fre nov 20, 2009 11:34 am
av Anders Mäki
Det som inte dödar gör en starkare! verkar stämma ganska bra i ditt fall.
Hur ser motor konseptet ut denna gång för utom bytet till 16v toppen som för övrigt verkar bli spöad med svets och slipmaskin.
Hur högt ligger ribban vad gäller hk denna gång?