En vanlig grå 940 B230 8V! -SÅLD

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Adler
Ganska mycket laddtryck

Re: En vanlig grå 940 B230 8V! -Jesuskomplex

Inlägg av Adler »

Herrejösses, har du inte lagt ned projektet ännu? Nu till våren vore det väl perfekt att köra bilen till skroten för längre än så kommer du nog inte denna säsong.

Men om du nu vore så idiotisk, medioker och iögonfallande positiv att nu skulle försöka köra med eländet, tycker jag iaf att det är riktigt kul att det är så lite kvar. ;)

Du kanske tycker jag är hård men jag kommer från Närke och är man inte kritisk mot allt och alla, särskilt sig själv, vid kafferasterna på kommunala jobbet, får man inte vara med och fira Kvinnodagen på torget när denna underbara manifestation ägs rum.

Jag har nämligen också byggt ihop en dyr och ångestframkallande självmordsassistans i form av en trimmad gammal Volvo. Mitt liv blir inte lättare när våren kommer och fåglarna kvittrar, och jag inser att jag faktiskt kommer behöva utsätta mig för faran att något kommer gå sönder. Och när det väl går sönder åker jag antingen till Frankrike för dödshjälp eller sitter i träd på grund av våra säkra vägar här i lilla Landet lagom.

Nu har jag förpestat din tråd ytterligare så nu kommer väl antagligen alla kommentarer förloras hädanefter. Jag beklagar denna sorg och medömkar ditt lidande. Du bor i Stockholm? Om omständigheterna vore så olyckliga att vi faktiskt skulle mötas någon gång skulle vi ju faktiskt kunna ta tillfället i akt att smutskasta varandra.

Jag förstår inte varför jag återkommer till denna tråd, vem vet, universum kanske faktiskt är oändligt, och det finns ett parallellt universum där lite glädje lyckas teleportera sig till mig vid läsandet av dina skrifter som faktiskt gör mitt liv lite enklare - när jag vet att jag inte är ensam om att äga en Volvo och vara miserabel.

På återséende!
Tiiiseen
För mycket laddtryck

Inlägg av Tiiiseen »

Naild it !!:D
T Landholm
Forumsberoende

Inlägg av T Landholm »

Dags för updatering nu Robin! :)
Tommy Landholm
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

STOR UPDATE!

Jag har inte gjort ett skit.
Heppåre!
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
smidy
För mycket laddtryck

Inlägg av smidy »

då får vi glädjas att du inte haft sönder något eller något annat misserabelt, som t.ex denna montering som jag har så svårt att smälta att ett sånt självutnämt volvotrimmargudvadduktigjagär har gjort http://www1.garaget.org/gallery/images/ ... _large.jpg. men om du inte gör ett skit så slipper du göra såna blunders igen, så fotsätt i samma anda och kom ihåg att ta dina piller varje dag så blir det nog bra.
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

Om motgång föder framgång så är jag helt klart ämnad för storhet.
Jag tror Adler behöver en kram. Jag bjuder. På kramar och dödshjälp.
Så. Gör ingenting så blir du aldrig besviken. Det är därför jag sällan lämnar hemmet.

Stil&fason.
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

Jag har byggt en handbroms.
Jag har mappat i några timmar så när på att den alltid startade och gick fint på alla laster, men lågt tryck. Hade knappat in några felaktiga värden så all mappning var förgäves.

Gick in i väggen. Tappade lusten. Körde i diket.
Så nu säljs bilen för att finansiera mitt tunga drog- och alkoholmissbruk så jag kan dö i ensamhet.

Stiil och fasoon.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Adler
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Adler »

Sälj inte bilen! Du kanske blir en lycklig människa? Och vem vill vara det när man kan vara bitter och knapra roliga piller hela dagarna.

Kämpa på.

Mvh,
Adler
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

Hej igen kära undersåtar.
Alla sektledare vet att det tar mycket tid att vara härskare, så bilen har blivit bortvald från listan av mina laster för tillfället.
Whiskyn tar sin beskärda del av den listan. Och att aktivt skattefuska. Och att medvetet särskriva, men den är svårast. Och misogynism, men det är ingen last.
Jag drömmer i svartvitt, ignorerar innehållet i min brevlåda och förstör andras drömmar med mina ord av välformad cynism i en Roy Nelson-högerkrok av iskall verklighet, det är sånt som gör mig glad, att attackera främlingar extremt hårt och mitt ego suger näringen ur deras upprörda reaktioner. Jag är inte störd, det är alla andra som är. Jag är en intellektuell gigant.

Jag kör runt och stirrar på tjejerna som klär sig allt mer oanständigt i takt med vädret samtidigt som lillfingret är djupt begravt längst upp i näsgången grävande efter nästa trofé. Drömmar om bilen ändrar snabbt inriktning till saker som bearnaisesås, orkidéplantage och 250 A4-papper, utan inbördes ordning.
Det enda som egentligen är kvar är mappning och montera handbroms. Ingen har sponsrat mig med en mappning och jag vet inte om jag är redo att riskera allt på att göra det själv. Det är mycket lättare att mappa andras bilar, då är det ju deras fel om det går sönder. Ja, deras fel om de litar på mig. Lita aldrig på mig. Jag står över lagen.

Bild
Du har sett den innan. Jag beklagar.

Bild
Ute i solen, smutsig och ful. Som mig.

Bild
För första gången på macken och tankar med en blå slang. Skillnaden var enorm. Den var alltså blå. Inte grön. Galet!

Bild
Här är handbromsen jag karvade fram ur ett cederträ.

Bild
Igen. Nu ska bara någon montera skiten.

Som du ser så blir det nästan ingenting gjort, och det som blir gjort är fel, fult, eller bara dåligt. Jag håller en viss standard i övrigt, men min bilbyggarkarriär är på utförsspiral, förutsatt att det är möjligt att börja på botten och faktiskt bli sämre. Jag borde börja bygga helikoptrar istället för där straffas misstag oavkortat med döden.
Välkommen till helvetet!

Kommentera gärna. Både positivt men helst negativt.
STIL&FASON!
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
dsimila
Forumsberoende

Inlägg av dsimila »

Haha. Är du symaskinsförsäljare?
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

dsimila skrev:Haha. Är du symaskinsförsäljare?
Ja något måste man ju dra in degen på. Sugen?
Som du ser så går det inge vidare. Jag har ju fortfarande en gammal Volvo och dödslängtan.
Tack för att du är uppmärksam.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Henkken
För mycket laddtryck

Inlägg av Henkken »

skulle vara intressant att veta om du hittar på dina inlägg medan du skriver dom eller om du planerar i flera dagar innan? men iallafall så ser ju bilen helt klart bättre ut nu än när du började om det nu är till nån tröst :) därimot om jag tycker om det eller inte får du tolka till din egen fördel!
"Bäst att göra av med pengarna innan dom är slut!"
Peugeot partner -97 bruksbil
Volvo 245 -87 ett evigt jävla meck
Volvo 245 -83 reservdelsbilen som blev borttappad
Volvo 244 -76 gömd i skogen
volvo 745 -87 såld men har fortfarande tändproblem
Volvo 850 t5 -94 lånebil
Suzuki drz 400 -00 tändproblem
Suzuki gsxr 600 -99 förgasarproblem
Henke Grönholm
Användarvisningsbild
dundersmurfen
Forumsberoende

Inlägg av dundersmurfen »

Angående mappningen så sponsrar jag gärna med en dag i rullen. Synd att det är en bit att åka bara. Bilen blir riktigt najs!
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

Jag kan berätta hur briljansen föds och bringas till liv. Det börjar med att en ensam mening ploppar upp i mitt trasiga huvud. Oftast är det det första i huvdet när jag vaknar. Sen sätter jag mig och hittar på skiten allt eftersom. Därav denna otroligt varierande kvalitet.
dundersmurfen skrev:Angående mappningen så sponsrar jag gärna med en dag i rullen. Synd att det är en bit att åka bara. Bilen blir riktigt najs!
Jag tackar så hövligt. Det hade underlättat enormt! Men som sagt, lite för långt. Dock är jag där om någon månad. På VM.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
W108
För mycket laddtryck

Inlägg av W108 »

Jag har hela tiden skrattat lite i denna tråden, tyckt att du överdrivit en aning med glimten i ögat, men nu ser jag att du sitter på själva påskafton och skriver på ett forum. Det är ju sådant som gamla gubbar som jag får roa sig med, gubbar vars bäst före datum redan är passerat, gubbar som ingen längre tittar åt.

Fan det ÄR ju synd om dig :hihi: :hihi:
Skriv svar