Sida 17 av 22

Postat: fre sep 03, 2010 1:36 pm
av Scrazher
du vet att jag är lagom avis jocke! :P
Vi drar till garaget någon dag framöver va, så jag får se sakerna på riktigt!

Postat: fre sep 03, 2010 2:19 pm
av BeeMeR
Scrazher skrev:du vet att jag är lagom avis jocke! :P
Vi drar till garaget någon dag framöver va, så jag får se sakerna på riktigt!
Jo för nu sitter de 225/45 -17 på bak fälgarna =) Lite smala men men..

///Mvh Jocke

Postat: sön sep 05, 2010 7:04 pm
av BeeMeR
Idag va vi å provmonterade fälgarna med däck på och då kom vi fram till att jag behöver ännu lägre ET :) Kommer att få sätta dit 20-25mm spacers.
Här kommer några bilder iaf..

Bild

Bild

Bild


///Mvh Jocke

Postat: sön sep 05, 2010 8:02 pm
av mh
Bredda dom lite bara så! :hihi:

Postat: sön sep 05, 2010 8:38 pm
av Roos
ser ut som om det finns utrymme i hjulhusen för att flytta ut hjulen lite?

Postat: sön sep 05, 2010 9:14 pm
av mattias
Jag antar att bilden bakifrån med bilen upphissad på diffen gör att vinkeln på drivaxeln blir bra när den står av sig själv på backen?
Även om det fjädrar ner lite när man belastar så behöver man ju inte överkompensera. :)

Postat: sön sep 05, 2010 10:08 pm
av BeeMeR
Den är betydligt högre på bild 2 är på bild 3 så de e därför vinkeln på drivaxeln är så tvär. Lite svårt att fota under bilen med system kamera med batteripack.

Överkompensera vad, tänker du?

/// mvh Jocke

Postat: sön sep 05, 2010 10:13 pm
av mattias
Med kompensera för fjädringen menar jag att om man vill att drivaxeln ska vara rak när bilen fjädrar ner vid t.ex en dragrace-start så kan man se till att axeln pekar lite neråt från diffen mot hjulnavet när bilen står still.

Postat: sön sep 05, 2010 10:21 pm
av BeeMeR
Jo visst vill man de, den kommer givetvis vara högre när de ska köras race än på gatan. Sen så är de ju en ganska svår grej att påverka förutom att man ändrar höjden på bilen.
Men ja förstår vad du menar.

///mvh Jocke

Postat: mån sep 06, 2010 12:03 am
av BeeMeR
mh skrev:Bredda dom lite bara så! :hihi:
Hehe, jo dom skulle ha varit 11" breda =)
Roos skrev:ser ut som om det finns utrymme i hjulhusen för att flytta ut hjulen lite?
Jo kommer försöka få nån att göra nå spacers som är mellan 20-25mm (med navcentrering).

///mvh Jocke

Postat: mån sep 06, 2010 7:12 am
av Markus
Ser bra ut! snacka om tyskstukade bakhjul ;)

Postat: lör sep 11, 2010 4:49 pm
av BeeMeR
Nu står den äntligen på hjulen igen, men den blev låååg fram. Måste du byta alla bussningar i framvagnen så de inte flexar så mycke..

Bild

///Mvh

Postat: lör sep 11, 2010 6:02 pm
av Scrazher
shize-låg.... och det där är utan motor :shock: Men ack så vackert!

Postat: lör sep 11, 2010 6:59 pm
av Blomgren
grymt stuk! :)

Postat: sön nov 14, 2010 7:14 pm
av BeeMeR
Har varit ute i garaget lite nu och bytt alla stag å bussningar i framvagnen.
Så nu går de svänga utan att hjulen tar i skärmen =)

Bild

///Mvh