Volvo B230 8v 1598hp vid 4.8bar
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
8.5 kg i grundtryck på spridarna nu....
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
- Ort: Flisa, norge
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
så du menar 12.7 kg i bränsletryck?
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
Ja
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
1307whp. Tyvärr orkar inte ventilfjädrarna mer, 1400whp är inga problem alls egentligen.
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
Grattis, grymt är bara förnamnet.
Vad vart Laddtrycket nu?
Vad vart Laddtrycket nu?
Amazon turbo -65 Dragrace/Streetrace
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
4.2 bar, kunde laddat 5kg om inte fjädrarna gett upp :/
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
- Ort: Flisa, norge
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
man byter väl fjädrar snabbt i en b23
elle är det mer som ställer till det? hitta lämpliga fjädrar? redan högt fjäder tryck?
elle är det mer som ställer till det? hitta lämpliga fjädrar? redan högt fjäder tryck?
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
Vi var tvungna att köra hem idag till våra firmor annars hade det ju varit en möjlighet
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
Fett
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
grattis bra jobbat!
hinner du köra nått på strippen i år?
hinner du köra nått på strippen i år?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- TurboRickard
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 285
- Blev medlem: ons jun 18, 2008 6:29 pm
- Ort: Kvidinge Skåne
Re: Volvo B230 1307whp & 1260Nm på 4,2kg
Hej.
Här kommer en liten film från bromsningen.
https://www.youtube.com/watch?v=BknG6yT7cho
Vi plockade 1307whp på 7450rpm och hade 1260Nm.
Tyvärr så hade vi 2st problem som gjorde att vi inte kunde öka mer.
Nr1. Spridarna 8st Siemens 2430cc var bottnade trots vi körde på 8,5kg i grundtryck på bränslet.
Nr2. Ventilfjädrarna orkade inte med att stänga pga laddtrycket i insuget, Vid 4kg så blir där nästan 70kg tryck på tallriken.
Annars hade vi lätt kunnat få 1400hp på driven.
Men vi är trots allt nöjda med detta resultat.
mvh Rickard
.
Här kommer en liten film från bromsningen.
https://www.youtube.com/watch?v=BknG6yT7cho
Vi plockade 1307whp på 7450rpm och hade 1260Nm.
Tyvärr så hade vi 2st problem som gjorde att vi inte kunde öka mer.
Nr1. Spridarna 8st Siemens 2430cc var bottnade trots vi körde på 8,5kg i grundtryck på bränslet.
Nr2. Ventilfjädrarna orkade inte med att stänga pga laddtrycket i insuget, Vid 4kg så blir där nästan 70kg tryck på tallriken.
Annars hade vi lätt kunnat få 1400hp på driven.
Men vi är trots allt nöjda med detta resultat.
mvh Rickard
.
Senast redigerad av TurboRickard den ons maj 06, 2020 5:02 pm, redigerad totalt 1 gånger.
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1312
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
Galet fränt!!
Grattis!!!
Grattis!!!
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
Jag har en ide´ på ventilfjädrar som man kan köra.
Men allt över 120kg på nocken kan döda kammen.
Men eftersom den och tryckarna är inkörda nu och tomgången är ganska hög så bör dom funka.
Tack till Rickard och team för att jag fått leverera topp till detta monster.
Ska bli väldigt intressant att se hur denna går på bana.
16V toppen jag portat åt Adeen är ju snabbast i Europa och på 2:a plats i världen.
Denna bilen borde också kunna ta sig in på 10 i topp listan.
Erland
Men allt över 120kg på nocken kan döda kammen.
Men eftersom den och tryckarna är inkörda nu och tomgången är ganska hög så bör dom funka.
Tack till Rickard och team för att jag fått leverera topp till detta monster.
Ska bli väldigt intressant att se hur denna går på bana.
16V toppen jag portat åt Adeen är ju snabbast i Europa och på 2:a plats i världen.
Denna bilen borde också kunna ta sig in på 10 i topp listan.
Erland
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
Hur är det med spridarnas 'deadtime' på så höga tryck?
Ökas den?
Imponerad över dagens moderna turbos som orkar hålla såna tryck
Ökas den?
Imponerad över dagens moderna turbos som orkar hålla såna tryck
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
Grattis till fina siffror! Dags att ändra rubriken "Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar"
"När HX60 talar lyssnar man"
Gammalt dragracingordspråk.
Gammalt dragracingordspråk.