Jovisst, de tog på sig reparationen.
Dock har jag inte pratat med Jan eller någon annan insatt efteråt, så jag har inte fått reda på något direkt.
De har bytt 3:ans drevpar och axeln till bottenstocken.
Jag vet inte om de kunnat konstatera något fel på den, eller om det var en misstanke att den flexat eller något.
4:an verkar de inte gjort något med, så man får väl hoppas att den är ok..
Jag körde på mantorppark igår, det var inga problem.
Ett par smågrejer har jag dock sett efteråt:
Hål bakom hö bakhjul igen.
Folkrace lagat med svets och krokig plåt (igen):
Det får gå resten av sesången, så får det bli en kraftigare lösning i vinter.
Det hade kommit ut en del olja genom ventilationen från lådan.
Jag har en behållare på ventilationen som ska ta upp det om det kommer ut lite.
Den är vissligen ganska liggande, men lutar iaf. lite mot lådan.
Och anslutningen mot lådan sitter så lågt ner som möjligt, och den andra så högt som möjligt.
Det konstiga är att det inte gjorde det först, jag tror det började efter att jag kört sönder lådan första gången.
Jag hade nog lite mycket olja i då, så jag tänkte att det var därför.
Men nu hade jag inte det, men det har kommit ut iaf. och mer än förut.
Dessutom har det blivit lite oljigt runt anslutningarna på ventilationen.
Jag började undra om det kunde vara filtret på urluftningen som kan vara problemet?
När jag tog bort slangen med filtret och blåste igenom märkte jag att det var ett visst motstånd.
Filtret är ju mättat med olja nu, så det gör nog en del skillnad.
Jag ska prova med bara en slang nu och se om hur det fungerar då.
Imorgon är det dags att ta en sväng på gröndal igen och se hur det går..