Och den visar ungefär samma som Libas som visade 170 hästar på en B20 med 1 Weber 36/36.
Där jag har bromsat krävs det minst dubbla 45:or för att få ut den effekten.
Är inte rototest enhubdyno med mindre förluster till hjulen än en rullande landsväg?
Från Highspeeds hemsida:
"Anders Lindström Kristianstad Volvo 240 hade då en snäll normal HighSpeed B230 motor med Weber 48or. Han körde runt till 3 ställen 2004 och
bromsade sin Volvo 240 med samma däck inom någon dags mellanrum och vädret var väldigt lika som tur var också. Lindströmmarn åkte
till Liba motors "rulle" någonstans i Skåne och fick 172kw på drivhjulen. Sen i JPM´s rulle i Helsingborg vart det 168kw på drivhjulen.
Anders åkte sen upp till mig och bromsa i HighSpeeds "rulle", och resultat vart 161kw på drivhjulen, hmmm..
Samtidigt hade jag kört ett par rallybilar i rullen innan, och konstaterat att rullen absolut säkert visar för lite hk mot Superflowen.
Jag ringde och beställde tekniker hjälp till att kalibrera om rullande landsvägen, och jag valde då efter ha räknat och dividerat
fram en lösning att ge rullen +8kw till i Lindströms Volvo 240, alltså 169kw bromsade det fram sen i 240in.
169kw på hjulen så är motoreffekten 251hk, för ni som undrar i Highspeed rullande landsväg."
http://www.highspeedracing.se/Dynotalk.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Erland