Ingen kul vecka detta men det är bara att bita ihop...
Ska försöka hålla lite humor vid liv tros motgångarna
Spåren på gatan som borde vara av gummi, är av olja.

Så det som orsakade att vi inte vågade köra in bilen i garaget var en extrem rökutveckling under huven (och på Statoils tankstationer, Sidsjöns naturområden, samt diverse icke nämnda här bebodda områden)
Samma slang som jag trodde att jag inte hade dragit åt riktigt tidigare hade sprayat fläkten m.m.med olja och fläkten tog det som sin uppgift att dela upp problemet till alla sina kompisar i motorutrymmet, kul när kompisar delar, men i detta fall medförde det ju att block, toppar, grenrör, downpipes, turbos osv vart marinerade i olja. Den vänskapen kan jag vara utan.
Vid närmare analys visade det sej att själva gummit i den fräna stålomspunna slangen inte tålde värmen eller eventuellt oljan, den vart som modell-lera tydligen vid värme/oljekontakt.
Kan ju försöka att oskyldigförklara mej själv nu, då jag faktiskt mycket troligt drog allt riktigt första gången, men å andra sidan så valde jag att stoppa i denna skitslang som har orsakat allt besvär och nästan total katastrof... Stålomspunnet betyder inte att det accepteras av ett Bayerskt monument.
Men här kliver min garagekumpan in och äger situationen faktiskt

Jag ordnar fram en slang som heter duga. Han åker på Parker och hittar hydraulikkopplingar, jag silverlodar ihop dessa med BMWns kopplingar, sen åker kumpanen in och får dom att pressa ihop det vinnande konceptet!
Stort tack till Parker i Nacksta, Sundsvall för ett trevligt bemötande och professionell service!
Nu kan fan inget gå fel!
Men lite onödiga bilder går ju alltid hem föresten
Nypressade slangarna:

Kass domkraft som lyfter ca 1dm, man får ta det i etapper....

Ful kille som inte ville vara med på foto, (så man får passa på när han är off guard). Men han filmade och redigerade första filmen med bravur!
