Sida 18 av 33

Postat: mån dec 17, 2007 1:17 pm
av auspuff
larsat skrev:
dessa är grövre.. Pansarvagnsgrejor
vad menar du? :roll: det är alltså inte stakar gjorda för vitmotorn?

Kod: Markera allt

är det samma mått på stakarna som orginal & gjorda för vitmotor? 
ms_t4 skrev:hmm när jag monterade mina märkte jag inte att det tog i någonstans.
Tog det i när du körde då?

Postat: mån dec 17, 2007 2:08 pm
av auspuff
Jag har idag pratat med Hedströms motor i Vetlanda och ska skicka upp stakarna dit för kontroll. Så kvällen kommer bestå av att skruva ner motorn för att få iväg stakarna fortfare än kvickt!

Postat: mån dec 17, 2007 2:59 pm
av ms_t4
phonic skrev:
ms_t4 skrev:hmm när jag monterade mina märkte jag inte att det tog i någonstans.
Tog det i när du körde då?
har inte startat motorn ännu 8)
Bild

Postat: mån dec 17, 2007 3:00 pm
av auspuff
ms_t4 skrev:
ms_t4 skrev:hmm när jag monterade mina märkte jag inte att det tog i någonstans.
Tog det i när du körde då?
har inte startat motorn ännu 8)
Bild[/quote]

Okej. Var smart och kolla upp frigången nu min gick ju som sagt också runt :)

Postat: mån dec 17, 2007 3:06 pm
av ms_t4
hmm fast jag monterade ur stakarna en gång för att jag glömde hona cylindrarna och då märkte jag inte att det fanns några märken i stakarna eller i kanten av blocket. så det borde ju gå ?

Postat: mån dec 17, 2007 3:12 pm
av auspuff
ms_t4 skrev:hmm fast jag monterade ur stakarna en gång för att jag glömde hona cylindrarna och då märkte jag inte att det fanns några märken i stakarna eller i kanten av blocket. så det borde ju gå ?
Det är ju såhär att allting flexar har för mig de sa 0.1mm per 1000varv så vid 8000rpm så flexar det 0.8mm så frigången bör ju vara minst 1mm då, så bara för det är frigång när man drar runt för hand innebär inte att det är när den är igång då :thumbdown:

Postat: mån dec 17, 2007 3:19 pm
av ms_t4
phonic skrev:
ms_t4 skrev:hmm fast jag monterade ur stakarna en gång för att jag glömde hona cylindrarna och då märkte jag inte att det fanns några märken i stakarna eller i kanten av blocket. så det borde ju gå ?
Det är ju såhär att allting flexar har för mig de sa 0.1mm per 1000varv så vid 8000rpm så flexar det 0.8mm så frigången bör ju vara minst 1mm då, så bara för det är frigång när man drar runt för hand innebär inte att det är när den är igång då :thumbdown:
får nog montera av tråget då och kolla lite mer noga, har du något tips för att se frigången montera i pappersbit kanske ?

Postat: mån dec 17, 2007 4:42 pm
av auspuff
ms_t4 skrev:
phonic skrev: Det är ju såhär att allting flexar har för mig de sa 0.1mm per 1000varv så vid 8000rpm så flexar det 0.8mm så frigången bör ju vara minst 1mm då, så bara för det är frigång när man drar runt för hand innebär inte att det är när den är igång då :thumbdown:
får nog montera av tråget då och kolla lite mer noga, har du något tips för att se frigången montera i pappersbit kanske ?
Model-lera blev jag tipsad om.

Postat: mån dec 17, 2007 6:27 pm
av auspuff
Sålde min laddtryckstyrning idag så nu har jag förhoppningsvis kapital till nya lager och uppmätningen med de donerade pengarna.. Tusen tack till er som skänkt en slant, uppskattas ska ni veta!
Håller i skrivande stund på att riva motorn.. Värmer fingrarna lite för fläkten gick ju sönder igen ("#(!#/"%( harald nyborg kinaskräp)...

Postat: mån dec 17, 2007 10:13 pm
av ms_t4
phonic skrev:Sålde min laddtryckstyrning idag så nu har jag förhoppningsvis kapital till nya lager och uppmätningen med de donerade pengarna.. Tusen tack till er som skänkt en slant, uppskattas ska ni veta!
Håller i skrivande stund på att riva motorn.. Värmer fingrarna lite för fläkten gick ju sönder igen ("#(!#/"%( harald nyborg kinaskräp)...
fick lite tips från lg speed att han brukar ta en svetstråd och mäta med,
rev oljetråget idag men det var god marginal mellan stakar och block.

du kanske ska investera i en värme kanon i alla fall sen :wink:

Postat: mån dec 17, 2007 11:06 pm
av auspuff
Såhär ska det alltså inte se ut ;)
Bild

Lite tilltrycka var 4/5. Vi får se vad Hedberg säger om dem.. Har ju som tur är 5st stakar till den andra motorn så absolut värsta fall får jag "låna" de sålänge..
Bild

Postat: tis dec 18, 2007 11:03 am
av ms_t4
Aj det ser inte så bra ut.
hoppas allt löser sig nu

Postat: tis dec 18, 2007 5:44 pm
av pzn
Surt, såg inte ut att vara mycke som tog i, är det bara på avgassidan som det är tight?

Postat: ons dec 19, 2007 11:01 pm
av auspuff
Fina hål var det..
Bild

Hur mycket vågar man ta egentligen??
Bild

Femmans ramlager var inte vackert.. Veven har ju ändå varit iväg å blivit kollad konstigt nog..
Bild

De andra var som nya..
Bild

Postat: ons dec 19, 2007 11:06 pm
av larsat
märligt att ramlagren var skadade, hade det slagit i extra mycket på staken närmast det lagret?
kolvarna vänder väll inte så långt ner, konstigt att de är så tajt på dom där motorerna.