Sida 18 av 68

Postat: tor sep 23, 2010 8:11 am
av K_Nilsson
Om du skulle få för dej att bygga på m104 istället så har jag ett gäng.. nån 280 några 320 och nån 3.6a...

Postat: tor sep 23, 2010 8:36 am
av Johnny H
K_Nilsson skrev:Om du skulle få för dej att bygga på m104 istället så har jag ett gäng.. nån 280 några 320 och nån 3.6a...
3,6a? Den kan jag vara intresserad av. ;)

Postat: tor sep 23, 2010 5:20 pm
av maranello
Bra jobbat!

Postat: tor sep 23, 2010 7:25 pm
av Grusbusen
Gott :thumbright:
Oringa blocket i stället nu då när det ändå skall upp i fräsen!

Postat: tor sep 23, 2010 7:31 pm
av JohanK
tror inte det skulle funka att o-ringa, sitter nån form av expansionsslits mellan burkarna och det blir nog för trångt med ringar där mellan.

Har spekulerat lite i kompsänkning men efter att ha delat en kolv på mitten ser jag att det inte går att karva ur mer i kolvarna utan att de blir väldans tunna.

Postat: fre sep 24, 2010 2:56 pm
av conny
vad kör du för laddtryck. har inte stött på sånna hära problem med min motor och jag laddar 1,6 bar uttan ic och med en topplocks pakning som har gått 38000 mil

Postat: fre sep 24, 2010 3:49 pm
av JohanK
max 1,5 har jag kört på, men som sagt undermålig mappning och knas tändning är nog största boven i dramat..

Ska försöka att inte ha så bråttom denna gången, det är kul att köra när man känner att det är pulver i grejerna men det är ju inte riktigt lika kul att fixa ett ras.

Postat: ons okt 06, 2010 4:06 pm
av JohanK
Nu börjar det likna något, motor nr2 i stort sett klar. Insuget ska pulverlackas liksom, tryckrör, wastegate och kompressorhus, kan nog bli smutt.
Bygger om kabelhärvan något då den var lätt brandskadad, har även bytt till en betydligt stöddigare helt ny coil pack från Bosch.
Har också shoppat en sk. Knocksense från USA, en dosa till vilken man kopplar en eller flera knacksensorer som sen indikerar spikningar via en lysdiod.

Bild

Bild

Postat: ons okt 06, 2010 4:06 pm
av JohanK
I väntan på att få delar pulverlackade får man hitta på annat, idag på lunchen utförde jag lite kebabstyling på min fuelrail

Bild

Postat: ons okt 06, 2010 7:00 pm
av 7aan
Fan va det går undan då :D

jag har allt till min motor ligger men kommer inte igång :P har rivigt toppen iaf mer en så har de inte blivigtav :(

Postat: tor okt 07, 2010 9:30 am
av JohanK
Man kanske har lite bråttom, vintern är ju lång, vad ska jag göra sen när jag är klar? :)

Postat: fre okt 15, 2010 12:19 pm
av JohanK
Kabelhärvan klar, väntar fortfarande på en massa delar från pulverlack, i väntan på dem byggde jag en ny värmesköld till avgashuset, skruvas direkt i huset istället för som innan då den sned och vind satt skruvad i muttrarna till downpipen.

Bild
Var ju tvungen att matcha fuelrailen så även skölden fick lite kebabstyling :-D
Bild

Postat: tis okt 19, 2010 5:37 pm
av JohanK
morot i stort sett klar, ska bara fixa en ny anslutning för oljetryck till snurran och lite småfix.

WG huset pulverlackat
Bild
Bild

Snurran pulverlackad
Bild
Insug, termosstathus mm. pulverlackat, ser lite trevligare ut i svart :)
Bild

Postat: ons nov 10, 2010 7:53 am
av JohanK
Tog ett ryck igår efter kneget, knölade i motor och växellåda, kl 12 på natten var man hemma hos en gnällig kärring och dåligt sovande ungar, livet är härligt ibland!

Blev en ny 14" fläkt istället för den gamla 10".aren, förhoppningsvis går motorn lite svalare stillastående nu, trångt som helvete, men vad gör man inte för att få i en sexa i en 190 :)
Bild

Bild

Bild

Nu är jag på jakt efter en ny mappdator som orkar driva Tunerstudio eftersom det tydligen funkar bäst med nya MS2 processorn, så tips mottages tacksamt.

Postat: ons nov 10, 2010 1:10 pm
av Grusbusen
Bra jobbat. Går fin fint med MT och MSII. Kan maila över mapp från vitsexa som du kan utgå ifrån.