Re: Volkswagen typ 1 - 64 - Kellerassel performance
Postat: lör jan 17, 2015 6:22 pm
Hej
Kul tråd du har med en VW typ 1 så inta alla trådor är BMV eller Volvo
Du har en Super Diff i lådan och inte en Beef A Diff. Beef A Diff monteras i en org diff hus.
Super Diff är ett nyt hus och axlar för dom som dreven. Sedan man fyllar i org VW drev plus två
extra små diff drev.
Se till att diff'en är rätt för 15/10 kugg drev, 99% av alla super diffar är tillverkat för 17/10 kuggs drev.
15/10 drev är minst lika stärka som en 17/11kuggs super diff på gatan.
Vanliga super diffar til svingaxel lådor kan leta till problem med olja tillgång till stora diff drev, full crum
plattor axel spador. Detta kan leta till att delarna skär, nyppar vid längare farter til ex på motorväg.
Vid extrem sänkning av bakvagnen kommer ingen eller lite olja till bakre hjulager.
Kolla spel mellam stora drev full crum plattor, axlar och mellan stora drev och stora låsringar i diff huset.
Org mått är lagom til gatan.
Hoppas det är ok jag skriver i din tråd
VWenliga hälsningar
Rolf, Dk
Kul tråd du har med en VW typ 1 så inta alla trådor är BMV eller Volvo


Du har en Super Diff i lådan och inte en Beef A Diff. Beef A Diff monteras i en org diff hus.
Super Diff är ett nyt hus och axlar för dom som dreven. Sedan man fyllar i org VW drev plus två
extra små diff drev.
Se till att diff'en är rätt för 15/10 kugg drev, 99% av alla super diffar är tillverkat för 17/10 kuggs drev.
15/10 drev är minst lika stärka som en 17/11kuggs super diff på gatan.
Vanliga super diffar til svingaxel lådor kan leta till problem med olja tillgång till stora diff drev, full crum
plattor axel spador. Detta kan leta till att delarna skär, nyppar vid längare farter til ex på motorväg.
Vid extrem sänkning av bakvagnen kommer ingen eller lite olja till bakre hjulager.
Kolla spel mellam stora drev full crum plattor, axlar och mellan stora drev och stora låsringar i diff huset.
Org mått är lagom til gatan.
Hoppas det är ok jag skriver i din tråd

VWenliga hälsningar
Rolf, Dk