Jaha, var det dags igen...
Eftersom efterfrågan är lika stor som min energinivå, så uppdaterar jag iallafall.
Jag ligger och funderar med telefonen nära inpå hjärtat med förhoppningen av att dö av strålningen.
Jag funderar över hur jag bäst använder min spjutspetskompetens inom precis ingenting.
Jag fick ju för mig att prova på att köra en sån här driftbash, trots att ingenting fanns till min fördel.
Motorn kastade ur sig ungefär all olja som fanns på två-tre fullgaspåslag, ingen handbroms och den gick alldeles för fett för att mappningen hade bara hunnit bli begränsad till låg och mellanlast. Jag bestämde mig för att ge upp direkt.
Men eftersom jag kände att en potentiell katastrof hängde i luften så arbetade jag på som det mongo jag är, helt utan hjälp från diverse hånskrattare.
Jag tog bilen ut på våra gator där den egentligen inte får vara, men jag tog mig till Tommys jobb där han prestigelöst hjälpte mig med att montera min fula hembyggda handbroms. Han kan när han vill den jäveln, men han vill ju så sällan.
Ja, nu står jag där natt efter natt med armarna djupt begravt i ett oljetäckt motorrum och har ingen som helst aning om hur jag ska lösa problemet. Det regnar frenetiskt utanför varje kväll, och eftersom jag inte orkat städa garaget så får jag inte plats med mer än halva bilen. Det är även kallt, just därför.

Det mekas genom solnedgången trots den uppenbara bristen på starksprit.

Oljan befinner sig lite överallt, men inte riktigt där jag vill ha den.

Ja mer än så fick jag inte plats då min kroppshydda tar upp resterande plats.

Hytten med sin nya handbroms.

Det är fulare än det ser ut.

Men vad är det här nu då? Har vattnet gått?

Jaha! Trots mitt mitt uppenbart fantastiska ögonmått så måttade någon fel så det blidde en skruv i tanken. Den uppenbara lösningen heter : ignorans.

Till slut var det lastat. Och det tackar jag Fredrik för, som törs köra ekipaget. Som faktiskt får.

Sen gick jag och drömde sött om moln och sån skit.

Ramlade av släpet och parkerade CP't bredvid Nilsson. Persson rasade lådan.

Någon råkade fota fel bil, så jag fick vara med på bild trots allt. Jag kanske kan rota fram en film också. Fast nej.

Vakuumslangen till dumpventilen hoppade loss. Det resulterade konstiga läten och lambda. Ja, ett sprucket insug.

Sen lossnade turbon. Jag lastade och åkte hem.

Körde hoj istället. Som också gick sönder.
Jag ber om ursäkt på förhand ifall du råkat läsa igenom hela skiten, men det är ditt eget fel.
Jag kom hem från med spinn och sladd och lastade av, backade upp bilen, och det var nu en månad sedan. Det står en decimeter vatten på förargolvet, turbon sitter löst och insuget är sprucket. Och jag som tänkte boka mappningstid. Men det skiter vi nog i.
Kommentera gärna. Eller inte.
Tack för mig.
Stil och fason!