Ja det medlet är riktigt bra, och drygt.robinb3rgsten skrev: ↑fre jun 28, 2024 6:38 pm Blev bra de där du håller bra ordning på denbörjar toningen släppa på bakrutan eller nåt annat som luras?
Ja den var bara fyra år gammal och har suttit i ungefär 3.000mil...
Ja det är troligen en Kinakopia.Thunderbo1t skrev: ↑mån jul 01, 2024 8:06 pm Kvalitén på reservdelar blir mer och mer med kalkylerad livslängd såpass de klarar garantitiden känns det som.
Å andra sidan är det väl ofta billigare delar också nuförtiden...
Vem levererade "3000 mils generatorn" om man får fråga?
Ja det är mycket möjligt att det är därför. Skit är det i alla fall!Thunderbo1t skrev: ↑ons jul 03, 2024 3:48 pm Gummislangar är ett problem nuförtiden, jag antar det till stor del beror på miljökrav när de tillverkar dem, kanske att HA-oljor inte får användas?
Jag har vissa originalslangar kvar i motorrummet (till kolkanister mm) på min Plymouth från 1973, de är mjuka och fina än, samt en del slangbitar från andra gammelbilar sparat i en låda i garaget som åxå är i bra skick.
Köpte en rulle Gates bensinslang för några år sen, den har iaf inte spruckit än, liggandes i kartongen vill säga...
Tackar ödmjukast!mattias skrev: ↑ons jul 03, 2024 8:06 pm Man blir lite tårögd så fin bilen din är, och jag känner någon form av trygghet i att min vita 945 (när den går igen) inte kommer vara i lika fint skick som din ifall ungarna cyklar in i den![]()
Håller med om kvaliteten på slangar, många gamla motorcyklar och bilar som brinner upp.. men Gates modell Barricade verkar vara fina grejer. Jag köper det jag behöver från Laitis här i norr.