Morotskadetten 16v-Till salu som rullande, nu med pris!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

TAXI674 skrev:Kul att du lever jojje!God jul & Gott nytt år på dej!mitt projekt ligger still nu pga en investering i pannrummet på huset!(Janfire Pellets anläggning)! :thumbright: :D

Tackar! Jo tack detsamma! jaha på så vis :)
Niklas.L skrev:Jaha, där ser man att det allt är fart i det gamla garaget. Ska le åt tanken av dig liggandes under kombin imorn :hihi: Men som man bäddar får man ligga...

Edit: Trevlig att se att far din tar sig tiden att julpynta garaget också :P
* * * NXJ * * * skrev:
Niklas.L skrev:Ska le åt tanken av dig liggandes under kombin imorn :hihi: Men som man bäddar får man ligga...

Haha ja det var ju jättekul :roll: hehe. jo det är väl så :)

Den som bäddar får man ligga med, heter det väl :?: :roll: :hihi:

:arrow: :) /NXJ
Hehe mm :hihi:

johanedstrom skrev:det var skumt det där mad ringarna.!! har du gjort nå mer framsteg eller skruvade du bara omega igår?
Som niklas sa så blev det bara reservdelsskruvning till bruksen :thumbdown: Men får ta ett till ryck i mellandagarna eller nåt :)
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

Nu har man fått nya turbon HX50 med 62in 72ut lär räcka till mina effektmål med råge

Bild

Bild

Bild

Tycker dock att jag känner igen denna turbo, får som för mig att den suttit på en annan 16v kadett? ;) kan det stämma kanske?

Får snart mina tändgrejjer också det här är bilderna som han skicka till mig

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
jiiim
För mycket laddtryck

Inlägg av jiiim »

snyggt jobbat!
den kommer vara på vägarna isommar ?
Mvh / Jim , Boden
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

jiiim skrev:snyggt jobbat!
den kommer vara på vägarna isommar ?
Mvh / Jim , Boden
Tackar! Jo det är tanken, blir kul se vad som går sönder först bara :? hehe.
Användarvisningsbild
ringstrom
För mycket laddtryck

Inlägg av ringstrom »

håller du på i smyg nu eller? dags att uppdatera tycker jag :thumbright:

hur gick bilen när du fick provköra den? börjar bli spännande nu när man äntligen ska få starta i sommar :D

har hört bmw e30 bakaxel är av samma bredd som orginal 120o axel är det nått du vet? hardu planer på diffadaxel?
Kadett c 16v turbo
bmw e36 m50 turbo
bmw e46 coupe v12 turbo
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

ringstrom skrev:håller du på i smyg nu eller? dags att uppdatera tycker jag :thumbright:

hur gick bilen när du fick provköra den? börjar bli spännande nu när man äntligen ska få starta i sommar :D

har hört bmw e30 bakaxel är av samma bredd som orginal 120o axel är det nått du vet? hardu planer på diffadaxel?
Jag samlar delar på hög innan det riktiga tokmeket kommer igång :wink: , bland annat ny zf låda, kommer ny koppling snart också osv. Ja den var rätt hispig, körde bara på 3an till att börja med å när väl laddet kom så slog ju bakhjulen loss rätt bra, från kanske 0.7 ladd å upp till 1.4 prova vi. men då med misständningar från typ 5500. Ska bli kul prova med lite mer flöde i toppen och bättre insug på g, och tändning som hänger med.

Jo det är kul innan provstart, men det blir ju nästan samma för mig, knappt kört nå ju. Det kanske det är men varför sätta dit en delad som är svagare än en gratis volvo? Jag har ju svetsdiff men det blir nog detroit sen om man kör sönder mkt drivaxlar, det får ses.
Användarvisningsbild
ringstrom
För mycket laddtryck

Inlägg av ringstrom »

j0jje skrev: Ja den var rätt hispig, körde bara på 3an till att börja med å när väl laddet kom så slog ju bakhjulen loss rätt bra.
FAN vad KUL!

redan med 0-7 i ladd? vid villket varvtal räknar du med att få igång hx 50n?
jag vill också lägga av en rykare snart.
Kadett c 16v turbo
bmw e36 m50 turbo
bmw e46 coupe v12 turbo
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

ringstrom skrev:
j0jje skrev: Ja den var rätt hispig, körde bara på 3an till att börja med å när väl laddet kom så slog ju bakhjulen loss rätt bra.
FAN vad KUL!

redan med 0-7 i ladd? vid villket varvtal räknar du med att få igång hx 50n?
jag vill också lägga av en rykare snart.
Ja vad jag kan minnas, kanske inte tokslira men, nog är det ju rätt bra skjut redan vid lågt ladd i så lätt bil. Jag räknar inte med nåt, hoppas bara inte det blir nå mkt värre än gt40in, lär ju märkas. :P Jo förstår det, men det är ju länge till barmark, åtminstonde här, fast än det är plus mest hela tiden så :)
Användarvisningsbild
ringstrom
För mycket laddtryck

Inlägg av ringstrom »

gött!! villket varvtal började den snurra på då?

lek med tanken att du skulle kört 402m eller 2o1m vad tror du på för tid som den gick i sommras?

nyfiken jag vet inte alls hur det kommer kännas...
Kadett c 16v turbo
bmw e36 m50 turbo
bmw e46 coupe v12 turbo
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

ringstrom skrev:gött!! villket varvtal började den snurra på då?

lek med tanken att du skulle kört 402m eller 2o1m vad tror du på för tid som den gick i sommras?

nyfiken jag vet inte alls hur det kommer kännas...
Har för mig att den så sakta kom efter 3000 nånting å kanske fullt runt ca 4500 eller liknande, var då också med bara 0.45 i grundladd på WGn å skruvat resten med regulator, vilket ger lite sämre respons än hårdare fjäder. Ska också prova strypa olja in till turbon som det är rekommenderat att det ska göra lite för responsen. Men nog blir det ju lagg alltid, men det gör ju inte så mkt, kul med en kick tycker jag personligen.

Du jag har ingen som helst aning, tror inte den hade gått så fort eftersom den misstände. Fick ju aldrig känna på det riktiga draget med nå hjul som fäste heller. blir nog sjuk skillnad. Men får man ut runt 500hk och får allt att lira och hålla ihop så borde det ju teoretisk vara möjligt med en hög 10a kanske? Men det får man ju se, kanske inte går ett skit. :evil:
Användarvisningsbild
johanedstrom
För mycket laddtryck

Inlägg av johanedstrom »

stryp inte oljan till turbon! låt anndra mixtra med sånt.. kan kosta mer än det smakar!
E21 Turbo
Min bil!
Åjpel
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Åjpel »

Men får man ut runt 500hk och får allt att lira och hålla ihop så borde det ju teoretisk vara möjligt med en hög 10a kanske? Men det får man ju se, kanske inte går ett skit. :evil:[/quote]

Ville bara tala om att min polare byggde en Kadett C kupe med Volvospis i, motorn bromsade 440 hk. Han körde dock inte med fullt ladd när han körde på strippen(fästesproblem) och då körde han 10.88/218. En av dom snyggaste Kadett C jag sett, va med i Bilsport. Blå lack med feta 17 tummare, tror den går i Norge nu.

Så med fäste så borde din klara bättre tider.
Användarvisningsbild
ringstrom
För mycket laddtryck

Inlägg av ringstrom »

Åjpel skrev: Ville bara tala om att min polare byggde en Kadett C kupe med Volvospis i, motorn bromsade 440 hk. Han körde dock inte med fullt ladd när han körde på strippen(fästesproblem) och då körde han 10.88/218. En av dom snyggaste Kadett C jag sett, va med i Bilsport. Blå lack med feta 17 tummare, tror den går i Norge nu.

Så med fäste så borde din klara bättre tider.
det där var skönt att höra. kanske blir bättre tryck i grejerna än man hoppats.

börja meka nu jojje sommarn är snart här.
Kadett c 16v turbo
bmw e36 m50 turbo
bmw e46 coupe v12 turbo
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

Ja det är väl dags att börja jobba lite, så här är en lite smygbild på en halvklar insugskanal breve en lätt putsad bara.

Bild
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

Nu är toppen snart klar, sen ska den provas dra lite rakare, blir det inte nog bra ska den planas på bägge sidor men tror inte det behövs då vi ändå fick den tät som den är nu, dock med mkt hårt dragen :shock: Sen ska den lämnas på mirafräsning.

Nästa steg är att slakta 240 vi har på gården och ta en del prylar som t.ex svepet till lådan, så vi får svetsa om zf lådan och få allt det på plats, och göra nya motorfästen och osv, få det gummiupphängt med momentstag. 3" ljuddämpare från kl racing är beställd, samt 5st 3" 90graders svetsböjar, som ska hämtas ut. Har också beställt en sach 765 tryckplatta som borde komma i dagarna :) blir bra med 1000nm koppling typ, borde ju inte slira i första taget ;) Har också köpt 2m 2" rör till insugsbygget, det torde ju räcka :wink:

Bilder på toppen kommer när den är klar och på lite annat småpyssel så småningom!
Skriv svar