Har lite funderingar om kopplingsslirande...
Sist vi var och körde spolande den ut olja över hela motorn som bara dröp av olja...
Det ran ner och över växellådan bla (i stors sett hela motorn var oljedroppande) sedan började den slira på kopplingen och jag tänkte att
det runnit olja ner över lådan och ner på lamellerna eller att bakrevevaxeltätningen gett upp och spolat ut olja även där på kopplingen.
Men... om man tittar på tryckplattan och lamellerna och resten av kopplingsdetaljerna finns det inte så mycket som ett spår efter olja...
kan jag lyckats "glasera" lamellerna och få en härdad yta som gör att det slirar ?
vad göra ? nita dit nya puckar och pröva, kasta tryckplattan och köpa ny ? eller rugga ytorna ?
Tips motages gjärna.
Det slirar så fort den blir belastad lite lägger man i 2:an och gasar lite släpper det direkt.
inte bara lite på max belastning utan redan så snabbt.
Tryckplattan är även provtryckt och inschimsad korekt för maximalt tryck.
Grejorna har max gått 4mil!!
Bilder:
