Sida 19 av 40

Postat: tor aug 05, 2010 4:14 pm
av Johan Posth
Finns i Finnerödja om de skulle vara så, har en motor sitter i stativ vi ska plocka ner.

Men kanske lite långt att åka för ett drev om du bor i västerås? ca 16mil..

Men de finns iaf. Numret om de blir aktuellt står i min signatur

Postat: sön aug 08, 2010 9:11 am
av j björk
Hur var det, det blev ingen 8:a men nästan?

Vad var det som hände senare på lördagen, det läckte något under bilen?
Det var väl en repa sedan där det såg ut som kalsongbyte efter har jag för mig :wink:

Men det blev nya zf rekord nu vad, grattis :thumbright:

Postat: sön aug 08, 2010 10:38 pm
av r.ivars
lastningsdag....... wunderbahr...

Bild

på lunchen fick jag tag på lite prylar av världens längsta västeråsare...

spridare till dragbilen

Bild

oljepump till racebilen

Bild

mekade ihop botten delen och väntade på att oljepumpen skulle svetsas

Bild

montera koppling osv

Bild

Bild

ihopmonterad och varmkörd, provrepa får bli på strippen.. dags att packa och hämta trailer mm mm..

Bild

avfärd

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

karel körde brett halva vägen för att sen fega ur och lasta om

Bild

erfaret ekipage, vevaxellägesgivaren från rudskogen = spöad, frollad, eldad och begravd.

Bild

en bild som symboiserar en liten incident ifrån rudskogen, det vart ett litet missöde med en avbruten mikrofån och supramannen ifrån sala kom med mitt vevaxelverktyg för att ta hand om problemet lite, lyckligtvis var alla vuxna och tog inte till verktygen :)

Bild

Bild

gatans king i västerås, mr grön bubbla, med sin smartaste look..

Bild

raceready med aluvingen som vart för klen..

Bild

gick 10.0 iförsta repan, bilen smygkröp på ettan för att den inte kopplade ur ordentligt, med en mega sync på 2an som gjorde att jag fick ta omtag, jag som berättat att en ZF aldrig säger nej men felar man med kopplingen är iallafall 2an känslig, likt högfärdiga damer.. 3an 4an 5an bara visslade i sen :)

min kumpan körde 10.8 eller liknande, sen bröt han grundladdspakten och mosade på 2bar... och körde 9.87.. jävla idiot, kranade på 2bar jag också..

körde 9.10 på häng över mål.. med endast 245 knutar över mål :( åkte 260 förra året...

nåväl, nu pausar vi in morgondagen innan lådorna sprängs..

Bild

humor

Bild

lagomt nöjd tog jag en egen idolbild

Bild

smygreklam för tidernas sprut!!

Bild

nya rekordet för manuell bmw växellåda.. körde tillochmed en gammal 525låda med närmare 30 000 mil i bagaget.. bmw zf rules!

Bild

kvällshumor

Bild

Bild

Bild

karels njurar

Bild

Bild

Dagen efter åkte jag på fullt i vänsterlinen i första, men fick släppa av, den var helt jävla tyken bilen..

Repan efter i högerlinen(som var bättre) råkade jag köra på grundladd lite ofrivilligt (glömde flippa på switchen efter värmaren)

Men det vart braksuccé, 9.16 och mitt livs behagligaste repa sen jag körde 10.18 med kombin 2008, totallugn och nästan lite mysig att köra, funderade nästan på att ringa och beställa pizza framåt växel 5 när jag seglade mot mål..

60fot 1.33s, 201m 5.89s 192km, 402m 9.16s 239kmh
http://www.youtube.com/watch?v=Br3sQCFo9WE

sen tyckte jag det var dags för 8a.. vart avinkade efter värmaren för det droppade vatten... lineade up igen och värmde på, nej droppar fortfarande, men karel pratade med det mycket vänliga crewet och vi fick köra...

2bar,

starten går av på 1an och bilen känns helt jävla CP! smetar i 2an och av någon konstig anledning så släpper jag och kliver på igen?! Trodde nog inte att 2an gick i.. Pajsar i 3an och då börjar det rita hejdlöst, brassar i 4an och det går ut på kebabkast så jag släpper av och noterar kylarvatten på vindrutan.. = fail.... (har tryckt vatten hela säsongen men inte så mycket).

Tack till ett toppenevent, satan vad bra det var! Superhärligt crew och fantastiskt trevligt folk, + relativt bra väder.. trots att lördagens race vari konstant duggregn..

För att åka en schysst åtta krävs mer effekt, och för schysst effekt krävs bättre däck (mina nya 31"are som spöade jericon tex).. Men då lär ZF.en inte orka av plattan längre.. Så det blir nog inte så mycket bättre än såhär iår, får se om jag tar mig i kragen och river av toppen och felsöker varför den trycker ur sig vatten...

Nåväl, vem fan behöver 8or när det är så jävla kul att åka 9or, eller vad säger mina 9 sekundersvänner där ute? =)

Postat: mån aug 09, 2010 8:02 am
av GordonE
Grattis killen,
Jag kan ta och veva på mina växellådor(har två med olka beteckningar) vi snackade om på Mantorp för att kolla utväxling, så kan du iaf få tips vilken du kan åka med lite säkrare...om du skulle lacka ut på lencon igen!
De är ju diesellådor så jag hoppas på lägre förstaväxlar. Läste någon stans på PPF forumet att de skulle vara liknande utväxling som M3ZF, men hoppas inte det.
Min gör ca 90 på ettan nu med M3ZF och det är lite för snabbt för att komma iväg bra med min bil.

Postat: mån aug 09, 2010 8:50 am
av David Herbertsson
Fy fasen va grym bil du har! :thumbright: Grattis till 9:an! Känns som att växellådsvalet är avgjort för min del. Kan man åka 1,35 i 60 fot och 9 sekunders repor med en ZF så håller det nog fan för min camaro på gatan med!

/David

Postat: mån aug 09, 2010 4:19 pm
av r.ivars

Postat: tis aug 10, 2010 9:18 pm
av Norbäck
Fan va ja å Robbz smidde planer på att ringa hem till fruarna och säga att dragbilen gett upp bara för att få åka till statoil å köpa ett varsit 6-pack och va kvar till lördagen.

Å du! Ska ja behöva tjata om vilken låda du ska köpa igen eller? :thumbright:

Nån lär ju vilja sponsra :)

Postat: tis aug 10, 2010 10:36 pm
av r.ivars
Norbäck skrev:Fan va ja å Robbz smidde planer på att ringa hem till fruarna och säga att dragbilen gett upp bara för att få åka till statoil å köpa ett varsit 6-pack och va kvar till lördagen.

Å du! Ska ja behöva tjata om vilken låda du ska köpa igen eller? :thumbright:

Nån lär ju vilja sponsra :)
ge mig numret till nån :)

Postat: tis aug 10, 2010 11:09 pm
av Norbäck
r.ivars skrev:ge mig numret till nån :)
Njaa, har inge i bakfickan tyvär :P

Men hjälper gärna till rent arbetsmässigt med dom små resurserna jag har om de skulle behövas nån gång. Typ kolla däcktryck å sånt lär man ju klara av :)

Postat: mån aug 23, 2010 4:46 pm
av Richard
http://www.youtube.com/watch?v=IjKLqubiZ5E

Så... var det månne en spacer som sa upp sig eller ?

Postat: mån aug 23, 2010 5:23 pm
av Daniel Bjälevik
tror inte han kör med spacers o dragdäcken

Postat: mån aug 23, 2010 5:57 pm
av DanielW
Daniel Bjälevik skrev:tror inte han kör med spacers o dragdäcken
Finns en bildlänk en bit ner på sidan. http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... 0&start=19

Postat: mån aug 23, 2010 6:36 pm
av Daniel Bjälevik
bilden funkar inte,men det jag syftade på var dom monster spacers han kör med ihop med gatdäcken

Postat: mån aug 23, 2010 6:47 pm
av Robin Olivi
Han verkar ha kört med tunna spacers vilket ökar belastningen en hel del på bultarna. Om man läser tråden så verkar han ha klippt alla bultarna.

Postat: mån aug 23, 2010 7:32 pm
av Jonas Ohlsson
helt fantastiskt ljud och VILKET snyt :thumbright: