Sida 19 av 27

Postat: tor jul 08, 2010 8:53 pm
av Mats A
Trycker väll inte lite Wheels bilder på Ammazunken

Bild

Bild

Postat: tor jul 08, 2010 9:01 pm
av Mats A
Och lite från kvällen

Bild
Ny design på firmaloggan som klibbads dit på dörrarna
Bild
Fixade en sponsor till Magnus , printstore !
Bild
Provtryckning och som sagts he läck te spjällhuseee nånting so hemskt

Postat: tor jul 15, 2010 10:01 pm
av Jens Gustavsson
hur gick det med kopplingen?

kan skvallra om att det har varit grymma mek sista tiden, hoppas att de gav utdelning med en provkörning i helgen.

Postat: fre jul 16, 2010 7:57 am
av Jens Gustavsson
de är på väg. kopplingen fungerar efter en helnatts mek :thumbright:

Postat: sön jul 18, 2010 10:13 pm
av Magnus
Efter ett hejdlöst kopplingsmek natten mot fredag så var bilen klar för lastning vid 02.30 tiden.Sov några timmar,lastade bilen och åkte iväg till Fällfors.Besiktade bilen på plats och första repan ut så stod jag för långt bak i vattnet så jag drog med vatten på däcken och tappade greppet i starten men repan kändes ok.Tittade till bilen efteråt och såg att insugspackningen blåst på 4:ans cylinder.Gustav hade nu kommit och vi hjälptes åt att byta packning och sen skulle vi prova att logga nästa repa.Det visade sig att min dator var stendöd men Sandgren fick liv i den efter en stund.Kopplade in datorn och skulle köra fram och värma däcken men datorn störde ut insprutningen så den gick som skit och varvräknaren bara studsade.Jag körde lugnt imål och vi kopplade ur datorn och motorn gick bra igen.Mitt tålamod började ta slut med datorn och vi fick låna Emils dator så vi kunde logga den sista repan som gick helt ok.Bästa tid blev 10.33 216kmh (1.48 i 60 fot)(1.45 i laddtryck).På kvällen så fick jag hjälp av Tage Avander att göra ett leakdowntest och det visade sig att den cylinder packningen gått på tidigare inte var bra och vevhusvent burken var proppfull med olja.Jag bestämde mig för att inte köra nåt idag utan att ha kollat upp problemet. Nästa tävling blir troligen hösttävlingen Piteå.Ett stort tack till Gustav och Anna mfl

Postat: mån jul 19, 2010 10:47 am
av peppe
Synd att det ska rappla :(

Men det verkar ju finnas mos i maskin redan på lågatryck, det måste ju kännas okej. Nåväl, du fick ju köra 1 repa iaf :D

Postat: mån jul 19, 2010 10:48 pm
av robban
Titta hur det blir, fler ventiler och långsammare tid :thumbdown: det är karman när man sviker 8v :)


Skämt och sido, nått kilo laddtryck till inför pite så kan de gå fort 8) Vad var problemet med utstörningen av vemset med datorn inkopplad?

Postat: tis jul 20, 2010 12:25 am
av mattias
Jag fick med repan du körde 10.33/216 på lördagen :)
http://www.youtube.com/watch?v=kDfYKMoheWc&fmt=22

Postat: tis jul 20, 2010 10:13 am
av Magnus
Gamla datorn är en thinkpad 600 som inte riktigt är i ordning.Om jag har kopplat in seriekabeln i datorn och den inte är igång så går inte bränslepumparna när jag slår på boxen.sen så måste jag ha 12v adaptern inkopplad för att pumparna ska gå.den går inte alls på det interna batteriet som jag bytt ut.det hade blivit ärg vid batteriet som sandgren tog bort.en teori kan va att nån intern jordning i datorn pajat och den jordar genom 12v kabeln.vad vet jag.jag har en annan dator jag kan använda men måste skaffa usb-seriekabel adapter.sen blir det att fixa loggning i boxen så man slipper ha med datorn i bilen och krångla med det just innan man ska köra.det var lite strul med launchen mm i fällfors så jag ska kolla över det till nästa race men är ändå nöjd att jag tog mig iväg och fick prova lite.

Lite bilder från Åmsele

Postat: tor okt 14, 2010 12:28 pm
av Magnus

Postat: tor okt 14, 2010 12:36 pm
av Magnus
Sommarens bästa tid blev 10.33 och 216 i slutfart på 1.42bar laddtryck med 1.42 i 60 fot.Det har ju varit rätt dåligt väder i sommar på de tävlingar jag besökt och det blev ju rätt spännande när jag körde mot Vidar i Piteå då han kraschade i min line.Det var iallafall roligt att få avsluta säsongen med mycket körning/tuning i Åmsele och motorn verkar fungera bra nu på 2.1bar.Planerna inför 2011 är följande:

-Gå igenom motorn/renovera
-Byta till th400 automatlåda och annan kardan
-Snygga till elsystemet (prio 1) efter div strul med småsaker
-Skicka insprutarboxen till Ungern på service/rehab/uppdatering (den har varit med länge)

Postat: tor okt 14, 2010 12:49 pm
av Jens Gustavsson
låter som en bra plan inför 2011 :thumbright:

kan du pm ditt nya nummer, jag har tappat det igen :(

Postat: tor okt 14, 2010 2:45 pm
av larsson
har en th400 till salu ligger i säljes

Postat: tor dec 02, 2010 7:54 pm
av Magnus
Hittade en gammal nostalgibild från B20/Hissjö-tiden, tror det var 2002-2003 :

Bild

Postat: sön dec 05, 2010 10:48 pm
av Simon Jonsson
Roligt att se en nostalgi bild på b20in.