
VOLVO 140 8V METANOL * Sundsvall 17-19 Aug*
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
- Simon Jonsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 496
- Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
- Ort: Tväråmark i Sävar kommun
- Kontakt:
Suveränt jobbat!
Hittade en gammal tråd: Kolfiber-amazonen hade 820 hk @ 2.3 bar.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?p=57187

Hittade en gammal tråd: Kolfiber-amazonen hade 820 hk @ 2.3 bar.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?p=57187
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Andreas Arthursson
- Forumsberoende
- Inlägg: 528
- Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
- Ort: Avesta
- Kontakt:
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Har för mig det var vid 7000rpm den gav mest. Grattis igen! 

7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
- Fredde Johansson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 203
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 10:59 am
- Ort: Skellefteå

Här är bromskurvan vid 3,1 bar!!
Motorn gav 225Hp/240nm utan turbo, vi plockade bara bort turbon + tryckrör, satte på ett adapterrör mot flänsen för att få dit lambdan. Verkade trivas bäst runt lambda 0,8 som sugmettis, skulle förmodligen gå förbättra en del med annat grenrör osv men vart ju rätt hyfsat ändå


Mulle Elmeck 

- Fredde Johansson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 203
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 10:59 am
- Ort: Skellefteå
Jepp lambda 0,65 var det Danne menade, avgasmottrycket låg på 1,5 bar vid 3,1bar i laddJens Gustavsson skrev: lamda 6.5 vad blir det i lamda värde? 0.65 eller nå sånt?

Senast redigerad av Fredde Johansson den sön nov 16, 2008 8:25 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Mulle Elmeck 

- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
- 417Donovan
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 45
- Blev medlem: lör maj 13, 2006 6:13 pm
- Ort: Skellefteå
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Inlägg: 3250
- Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
- Ort: Överkalix
- Kontakt:
när man ser bromspapper såhär liksom på 225hk utan turbo. Tänk liksom en 300hk rallycross motor med 531topp. det bör vid samma tryck vara en bit över 1000hk.. Grattis till fina papperTyzzon skrev:
Här är bromskurvan vid 3,1 bar!!
Motorn gav 225Hp/240nm utan turbo, vi plockade bara bort turbon + tryckrör, satte på ett adapterrör mot flänsen för att få dit lambdan. Verkade trivas bäst runt lambda 0,8 som sugmettis, skulle förmodligen gå förbättra en del med annat grenrör osv men vart ju rätt hyfsat ändåKommer nån filmsnutt när vi fått in kameran i datan vilket kan ta några dar
