Sida 20 av 36

Postat: sön nov 16, 2008 6:02 pm
av Jonny Karlberg
Stort grattis till en Riktigt grym 8v spis! :thumbright:

Postat: sön nov 16, 2008 6:04 pm
av sikko
Hur fränt som helst, Hoppas det håller ihop.

Vad är det för kolvar i maskinen vilket fabrikat?

Postat: sön nov 16, 2008 6:45 pm
av Simon Jonsson
Grattis, riktigt fränt :lakrits: .Skulle va roligt och höra den på 3,1bar

Postat: sön nov 16, 2008 6:52 pm
av Mattias J
riktigt stort grattis...


helt sjukt att plocka nästan 900hk ur en 8v :thumbright: ...

får man fråga hur mkt den gav som sug motor ?



Mvh matte

Postat: sön nov 16, 2008 7:04 pm
av mattias
Suveränt jobbat! :thumbright:


Hittade en gammal tråd: Kolfiber-amazonen hade 820 hk @ 2.3 bar.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?p=57187

Postat: sön nov 16, 2008 7:11 pm
av norrback
grattis!!



/Andre'

Postat: sön nov 16, 2008 7:45 pm
av Andreas Arthursson
Dit med en 80mm turbo och en rad till spridare så vi får se 1000hk :twisted:

Postat: sön nov 16, 2008 7:45 pm
av Fredde Holmgren
Har för mig det var vid 7000rpm den gav mest. Grattis igen! :thumbright:

Postat: sön nov 16, 2008 7:47 pm
av Matte
Fränt! :twisted:

Postat: sön nov 16, 2008 7:52 pm
av Fredde Johansson
Bild



Här är bromskurvan vid 3,1 bar!!

Motorn gav 225Hp/240nm utan turbo, vi plockade bara bort turbon + tryckrör, satte på ett adapterrör mot flänsen för att få dit lambdan. Verkade trivas bäst runt lambda 0,8 som sugmettis, skulle förmodligen gå förbättra en del med annat grenrör osv men vart ju rätt hyfsat ändå :wink: Kommer nån filmsnutt när vi fått in kameran i datan vilket kan ta några dar :hihi:

Postat: sön nov 16, 2008 7:55 pm
av Fredde Johansson
Jens Gustavsson skrev: lamda 6.5 vad blir det i lamda värde? 0.65 eller nå sånt?
Jepp lambda 0,65 var det Danne menade, avgasmottrycket låg på 1,5 bar vid 3,1bar i ladd :thumbright:

Postat: sön nov 16, 2008 8:04 pm
av Kökarmicke
fyfan va ballt!

Postat: sön nov 16, 2008 8:14 pm
av 417Donovan
Faan vad kul! :D

Det var ni verkligen värda efter tidigare strul.
890hk är Respekt!! :evil:

Postat: sön nov 16, 2008 9:15 pm
av popoff
grattis
roligt att höra att det vart jävligt mycket pulver.
nu har man sett att det funkar med 8v också .
ska bromsa snart är förväntans full :thumbright:

Postat: sön nov 16, 2008 9:26 pm
av Dennis Öhman
Tyzzon skrev:Bild



Här är bromskurvan vid 3,1 bar!!

Motorn gav 225Hp/240nm utan turbo, vi plockade bara bort turbon + tryckrör, satte på ett adapterrör mot flänsen för att få dit lambdan. Verkade trivas bäst runt lambda 0,8 som sugmettis, skulle förmodligen gå förbättra en del med annat grenrör osv men vart ju rätt hyfsat ändå :wink: Kommer nån filmsnutt när vi fått in kameran i datan vilket kan ta några dar :hihi:
när man ser bromspapper såhär liksom på 225hk utan turbo. Tänk liksom en 300hk rallycross motor med 531topp. det bör vid samma tryck vara en bit över 1000hk.. Grattis till fina papper :thumbright: