Sida 20 av 57
Re: Luhr´s garage, Ny hemsida, Bmw m20 topp
Postat: fre apr 01, 2011 11:57 am
av Niklas Sandström
Mitsubishi L300 har en rem som är 122x19 (Gates TB5372XS) och Mitsubishi Galant har 122x24 (Gates TB5256XS) som dom flesta i rallycrossen byter till för att få en bredare stadigare rem.
Re: Luhr´s garage, Ny hemsida, Bmw m20 topp
Postat: fre apr 01, 2011 1:10 pm
av janne_s
Jag hittade art. nr: 11047 på skruvat 260:- med frakt.
Fina toppar för övrigt!
Re: Luhr´s garage, Ny hemsida, Bmw m20 topp
Postat: fre apr 01, 2011 2:51 pm
av T Landholm
Grymma toppar
Vad är det för ventildiameter i bmw-toppen?
Re: Luhr´s garage, Ny hemsida, Bmw m20 topp
Postat: fre apr 01, 2011 10:59 pm
av Tommy Luhr
Tack för kommentarerna!

Remmarna som inte finns har nu kommit upp till ytan.
Personligen har jag lyssnat på dom som "letat" så jag har trott att det endast fanns en till flat kuggen.
Bra information ni kom med här, ni har hjälpt både mig och säkerligen många andra som fummlat efter dom här alternativen.
Tommy landholm: Det sitter 1mm oversize ventiler i.
Re: Luhr´s garage, Ny hemsida, Bmw m20 topp
Postat: fre apr 01, 2011 11:24 pm
av Kirre
har fått kammarna nu till 16v´n så nu skulle jag kunna skicka ner grejerna så att du får göra underverk på toppen
Re: Luhr´s garage, Ny hemsida, Bmw m20 topp
Postat: lör apr 02, 2011 12:55 am
av Tommy Luhr
Håkan: Låter ju tevligt. Bara att höra av sig så löser vi det.
Mvh
Re: Luhr´s garage, Ny hemsida, Bmw m20 topp
Postat: lör apr 02, 2011 7:21 am
av Sleeper_86
janne_s skrev:Jag hittade art. nr: 11047 på skruvat 260:- med frakt.
Fina toppar för övrigt!
Vad har du för rabatter?

388:- + frakt står de på min skärm iaf.
Remmen hemmahörande på 2,5TDI (Audi) motorn iaf. Så blir de lite lättare om man vill handla den någon annanstans.
Re: Luhr´s garage, Ny hemsida, Bmw m20 topp
Postat: lör apr 02, 2011 8:57 am
av Kirre
Tommy Luhr skrev:Håkan: Låter ju tevligt. Bara att höra av sig så löser vi det.
Mvh
okej ringer efter helgen

Re: Luhr´s garage, Ny hemsida, Bmw m20 topp
Postat: lör apr 02, 2011 10:42 am
av Niklas Sandström
Sleeper_86 skrev:janne_s skrev:Jag hittade art. nr: 11047 på skruvat 260:- med frakt.
Fina toppar för övrigt!
Vad har du för rabatter?

388:- + frakt står de på min skärm iaf.
Remmen hemmahörande på 2,5TDI (Audi) motorn iaf. Så blir de lite lättare om man vill handla den någon annanstans.
Man får dock tänka på att den är 26,4mm bred så man behöver bredare drev för den.
Re: Luhr´s garage, Ny hemsida, Bmw m20 topp
Postat: lör apr 02, 2011 11:53 am
av Tommy Luhr
Ja man behöver et 16v drev eller ett eftermarknads drev då för en sådan rem.
Sen får man inte på kåporna över remtransmissionen med för bred rem, bra att tänka på vid rally och rallycross
Ett topplock jag gjort till Trond Henriksen på Farmen performance är i dagarna bromsat.
Mer information om motorn kommer!
620nm @ 4600rpm
425whp @ 6750rpm
Runt 500 motor hästar på ett litet precision agg (info kommer)
Skall användas som drifting motor i en Nissan 180sx
Filmklipp
http://www.youtube.com/watch?v=wC1Iw0Pmr8w" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Luhr´s garage, Nissan 180sx drifting bromsning
Postat: lör apr 02, 2011 12:33 pm
av G.Nauta
Bra med vrid i den motorn! Inte nog med att hans bil är snygg, han är en jäkel på att köra!

Re: Luhr´s garage, Nissan 180sx drifting bromsning
Postat: tis apr 05, 2011 4:07 pm
av Tommy Luhr
ja det skall bli kul att se hur han kommer ratta den med nya effekten.
Här kommer lite bilder på bmw toppen:

Re: Luhr´s garage, Bmw M20 sugmotor-topp
Postat: ons apr 06, 2011 10:53 pm
av Tommy Luhr
Har kör Grp-h volvo 240 idag som jag gjort toppen till.
Är välldigt kul att köra en stark sugmotor.
Vi safe:ade tändning, ingen justerad kam och dåligt justerad förgasare.
Gick bra och var fin i registret, imponerande strak faktiskt.
Välldigt kul.
Skall bromsas till lördag så då kommer ni få se resultat
Re: Luhr´s garage, Bmw M20 sugmotor-topp
Postat: lör apr 09, 2011 8:44 am
av vocknutte
jaja idag gäller dä..hehehe
Re: Luhr´s garage, Bmw M20 sugmotor-topp
Postat: lör apr 09, 2011 5:06 pm
av Tommy Luhr
Motorn Bromsad!
Blev en urstark pjäs.
255nm och tyvärr ett för långt grenrör så effekten bröt av redan vid 6500

Då gav den 224hk.
Då bänken är ganska stram så är det bra.
Hade vi bromsat i en annan närliggande bänk hade den gett 266hk där med felprocenten som skiljer.
Doc jämförde vi grp-h motorn med en motsvarande evo motor.
Då våran motor med 531 hade nästan 10nm mer än evon från 4500-6000rpm.
Effektkurvan följde evomotorn med, dock så hade vi ingen möjlighet att korta grenröret så vi fick ge oss på 224hk.
Den skall upp i bänk igen men först skall det köras tävling.
Tycker det bådar gott om den 531an:)