Sida 20 av 22
Postat: tor sep 04, 2008 10:36 pm
av John Rönnbäck
Såg och hörde när ni var ute och gasa, låter som den misständer en aning.
Du får helt enkelt skaffa en pump till
Mycket grym bil för övrigt! Den ser riktigt elak ut och låter även så för övrigt

Postat: fre sep 05, 2008 7:24 am
av RoGGaH
Tappar du soppatryck? Eller leanar den iaf?
Kolla så det inte är btr:en som vinglar har varit med om det förr
att dom tappar trycket på högre ladd fast det finns sås så det ska räcka.
Mvh// Rogga
Postat: fre sep 05, 2008 10:30 am
av Pitebo
Vet ej om jag tappar tryck eller vad som händer, har testflödat systemet med mottryck, vid 5 bar flödar det ca 6.3l/min med lite låg spänning....trycket låg stabilt och fint då iaf..så borde ej vara ett problem..
Problemet nu är att när jag lyfte fuelrailen för att inspektera hålen ovenför spidarna så trillade 2 av de små plasthylsorna som håller o-ringarna på plats ner i insuget, en givetvis ner i 4:ans cylinder som stod öppen...

ska försöka fiska upp denna i dag på nåt vis.......annars måste toppen lyftas minst 1 cm för att pilla ut denna....
jag kör endast 3bar grundtryck på spridarna, kanske är det lite för lågt, men tycker det ska räcka...?
Postat: fre sep 05, 2008 11:11 am
av robban
koppla in manometer på soppatrycket och dra en repa eller annat typ av givare som du kan logga ännu bättre
Postat: fre sep 05, 2008 11:34 am
av Pitebo
Ja får ta och testa det, men nu är prio1 att få upp plasthylsan ur cylindern... sen kan det mkt väl vara tändningsmissar som luras och gör att man tror att den går magert, men uppfattar inte att den missar på topp...men vem vet.... behövs inte många missar så blir det mkt syre i avgaserna...
Postat: fre sep 05, 2008 11:46 am
av mattias
Som jag minns det var den rejält fet på lägre varv och började leana ur vid 7000+ men du kanske ordnat det i mappen nu?
Du kan maila mig en datalog så kan man säga mer om saken.
Postat: fre sep 05, 2008 4:59 pm
av Pitebo
döm om min förvåning när jag faktiskt lyckades med nåt i dag, jag lyckades fiska ut plastprylen ur fyrans cylinder
Nu åter till problemet med sprutet, jag har 3bars grundtryck, kan det vara så att spridarna flödar för dåligt på detta tryck? vad kör herrO och gustav måntro?
Den börjar leana vid 7500varv och 2bar, sen runt 8000passerar den 0.85 , men drar villigt till 9500 då det spinner en hel del(läs hela 3:an)

Postat: fre sep 05, 2008 5:03 pm
av Bjarne...
men hur stora spridare har du? I say öka trycket!
Postat: fre sep 05, 2008 5:05 pm
av Pitebo
1680cc@3bar ska dem va.....
Postat: fre sep 05, 2008 5:52 pm
av PelleW
Gustav N skrev:
Har leanat ut den till lambda 0,80 och ökat laddtrycket till 2bar. Spridarna går nu på 88% dc (1600cc som jag kör på 3,4bar). Börjar höras att 55:an börjar får jobba nu, visslar på fint!
-Pelle
Postat: fre sep 05, 2008 8:19 pm
av Pitebo
ridååååå, ställde upp bränsletrycket och fixade lite tryckslangar, ut och testa på e4;an, verkade gå lite fetare nu, men svårt att se, finns inget fäste på 3:an i stort sett...
så jag drog upp i lite fart och drog ut trean lite snällt, sen i med fyran och gav pjäxan....låg fett ca 0.82-0.83 och 2bar...då small det till utav h-vete och började skaka och vibrera...fan tänkte jag nu sa lådan upp sig...
Men icke, kollade bak och såg en rökridå.....har lyft ventilkåpan, ettan cylinder har trasig insugsvippa och 3mm spel på avgasvippan...är nog ingen vacker syn där innuti......
Nu blir nog chassit till salu alt att jag bygger en ny m10;a och kränger den sen.... är less och trött på att bråka med denna bil.....
Postat: lör sep 06, 2008 1:46 am
av peppe
Sälja är ingen idé, enklast är att bryta ihop lite tvärt för att sedan triumfera.
Mvh
Postat: lör sep 06, 2008 8:59 am
av j björk
Håller med peppe, två dagars samanbrott sedan är man tillbaka!
Tråkigt med ras, hoppas det löser sig!
Postat: lör sep 06, 2008 9:03 am
av Pitebo
alternativet till försäljning är nog långtidsförvaring, har ju 2 andra projekt, min bruksbil en pontiac lemans-69 som ska få luftfjädring och lite fix i vinter och sen vill jag ta tag i wankelmazdan.... har skruvat och byggt på 02:an så galet mkt och länge nu så det vore kul med nått nytt...
Ska ta och börja lyfta ur motorn i morgon och sen köra iväg chassit på vinterförvaring....
Postat: lör sep 06, 2008 9:17 am
av HelmutSchnell
Tråkigt som faan med ras....
Ställ undan den, åk till vinterförvaringen efter jul när tomten har kommit med plånboken öppen och hämta hem den....
Nya friska tag.....
/Stefan