Sida 3 av 8
Postat: fre dec 22, 2006 11:56 pm
av Driddler
Ska lägga upp ett filmklipp som förmodligen är Svedalas snabbaste moppe under 85/cc. Utan gas. Bara portat och joxat..
Postat: tis jan 09, 2007 8:51 pm
av Pysen
Tills detta klipp kommer så kan man kolla här på bygget av två stöddiga monkeymotorer. En med gas och en utan ......för bättre bruksvärde.
http://www.yttertavle.se/160/moped/apan/
Postat: ons jan 10, 2007 1:35 pm
av Jens Gustavsson
seriösa motor data där
nyaste flödes ryckten säger att konkurenten "teflon mats" flödat sin topp till rekord höga 92cfm/8mm och 28"

Postat: ons jan 10, 2007 4:05 pm
av Pysen
Rätta mig om jag har fel men han saknar väl ~5Hästar gas och det hämtar han väl inte igen med flödet?

Postat: ons jan 10, 2007 4:07 pm
av Jens Gustavsson
Pysen skrev:Rätta mig om jag har fel men han saknar väl ~5Hästar gas och det hämtar han väl inte igen med flödet?

då får han nog fila vidare

Postat: tor jan 11, 2007 8:26 pm
av knotan
jag hoppas det blir mappbart tändsystem på den sen då
jag körde med MS på min turbomatade, körde med löaunch å det funkade kanonbra, enda va att toppackning å avgasventilen inte ville va med om det några längre stunder
"keep upp the good work"

Postat: tor jan 11, 2007 10:25 pm
av fredde_vit_pv
vi har skaffat extra svänghjul för att bygga om till ställbar tändning,
så vi ska kunna "mappa" upp eller ner iallafall

blir nog att köra bblamda + egt när asfalten tittar fram,då kanske det finns chans att
upptäcka om nåt felar innan vi sabbar nåt.
Postat: tor jan 11, 2007 11:28 pm
av knotan
ehh.. häng dit ett MS direkt

finns ju stöd för swithable tables emellan normalkörning å när gasen är på
så slipper ni ju backa på "sugeffekten"
lasse tillverkar ju små behändiga kort som finns med inbyggt drivsteg, jag körde med en biltema spole, en sån liten fyrkantig.
jag nyttjade orginal givare å kabelstam bara kopplade in mej mellan på kabeln från svänghjulsgivaren å sen direkt till nya t-spolen.
sen fick jag såklart flytta triggerpunkten på svänghjulet typ till 60 grader...
Postat: mån jan 22, 2007 9:59 pm
av Pysen
Ventilräddare modell Jula/Norberg hybrid så man får ett kontrollerat smältförlopp av kolven.

Postat: fre jan 26, 2007 2:32 am
av TommyBrand
hur höga temperaturer visar den där då?
Postat: fre jan 26, 2007 12:37 pm
av Pysen
1370 grader var det med orginalgivaren, troligen inte sämre nu.
Postat: fre jan 26, 2007 6:08 pm
av Pysen
Givaren är nog osker/död efter ~1200 grader
Postat: fre jan 26, 2007 8:26 pm
av knotan
vafan, jag måste sälja av med turbogrejjorna från min fiddy nu, har bud på 4k plus frakt, du får det för samma pris bara för att jag vill se hur den skulle gå med alllt på samma motor

Postat: lör jan 27, 2007 3:19 pm
av Pysen
Haha..vore iofs kul men jag tror jag håller mig till gasen. Bruksvärdet börjar redan närma sig noll på min apa
Postat: lör jan 27, 2007 3:25 pm
av Pysen
Första snöbromsningen utförd, verkar som man måste jobba med bestyckningen. Går fett och fult.
