vad är skilnaden på en dumper och en traktor?
BMW E30 DRAG - "BSR - Bra Snyt Racing"
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
får man inte köra dumper på B kort? då har jag varit outlaw shafför
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Alltså det är sjukt invecklat.Jens Gustavsson skrev:får man inte köra dumper på B kort? då har jag varit outlaw shafför![]()
Du får köra dumper på B kort men inte i traffik, eller i arbete och då ska den vara reggad på något speciellt sätt.
Jag kan inte ens reglerna om det där, är så sjukt att jag orkar inte sätta mig in i det.
- Jag är också outlaw chaffis tills jag fyller 21år och har klarat dom 3 proven på Vägverket. Tur man spakar grävare 99% av året då
Ang. bilen så blev det lite käppar i hjulet för mig, JCB'n står med oljekylare haveri så jag kan inte lyfta in bilen i garaget.
Åandra sidan fick jag veta idag att jag lär får tid över i vinter, hehe.
Kul med ett nytt projekt! Blev väldigt förvånad när du sålde iväg nästan alla delar från orange E30 och blev rädd att du hade ledsnat totalt och packade ihop! Tur att man hade fel!
Hoppas inte den extra ledigheten betyder mindre inkomst? För det svider ju minst lika mycket som det ger.
Hoppas inte den extra ledigheten betyder mindre inkomst? För det svider ju minst lika mycket som det ger.
Senast redigerad av Micke! den ons dec 13, 2006 10:18 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Stopping distances become irrelevant because you won’t see the obstacle in the first place. By the time you know it was there, you’ll have gone through the windscreen, through the Pearly Gates and be half way across God’s breakfast table.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
jag lade just märke till din nya undertext
är målet att knäcka mig 
jo du försvan ju rätt fort i backspegeln på hösttävligen
ni bygger en tysk jag kontrar men en 8-cylindrig gjutjärns stötstångs maskin.
jo du försvan ju rätt fort i backspegeln på hösttävligen
ni bygger en tysk jag kontrar men en 8-cylindrig gjutjärns stötstångs maskin.
Jensas Speedshop
Jensas Speedshop
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Jens:
Ja knäcka vet jag inte, men jag lär jaga dig som jag gjorde i Piteå. Håll med om att det var liiite mitt fel att du körde personbästa ?
Jag vill bara göra som du, det vi disskuterade i Lördags. "Bju pungen sladda till målet med Breaking the law dundrandes".
För övrigt:
VARNING FÖR JULAS KAPSKIVOR
Precis, köpte 10st då jag var in där, tänkte att dom lär ju gå åt.
- Inte hade jag då fel, ca 30 - 40 cm hinner du kapa innan skivan har förintatsig och lämmnat dam som ser ut som asbets från 60-talet.
Tur att jag har tigersågen, den köttar på mycket bättre, andvände bara rondellen då det var trångt.
Har kapat rätt mycket, men långt ifrån sanningen fick inte in bilen förns idag då traktorn stått med trasig oljekylare.
Men vi är på väg åt rätt håll iaf.
Mvh
Ja knäcka vet jag inte, men jag lär jaga dig som jag gjorde i Piteå. Håll med om att det var liiite mitt fel att du körde personbästa ?
Jag vill bara göra som du, det vi disskuterade i Lördags. "Bju pungen sladda till målet med Breaking the law dundrandes".
För övrigt:
VARNING FÖR JULAS KAPSKIVOR
Precis, köpte 10st då jag var in där, tänkte att dom lär ju gå åt.
- Inte hade jag då fel, ca 30 - 40 cm hinner du kapa innan skivan har förintatsig och lämmnat dam som ser ut som asbets från 60-talet.
Tur att jag har tigersågen, den köttar på mycket bättre, andvände bara rondellen då det var trångt.
Har kapat rätt mycket, men långt ifrån sanningen fick inte in bilen förns idag då traktorn stått med trasig oljekylare.
Men vi är på väg åt rätt håll iaf.
Mvh
- nordlanderumeå
- För mycket laddtryck
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Tjena Norlander!
Jag stog ju och fingrade på Autoparts kapskivor sist jag var inne och köpte färg till E30in jag sålde.
Dom är riktigt smutta, jag sprängde en Jula skiva också, rätt surt han ba dra typ 10 cm.
Kul att du gillar bygget ialla fall, humor brukar spåra rätt mycket då man är i garaget och knegar.
Vem av alla killar på Autoparts är du? Jag har min aning men man vill ju inte blotta sig i kassan för fel kille
Jag stog ju och fingrade på Autoparts kapskivor sist jag var inne och köpte färg till E30in jag sålde.
Dom är riktigt smutta, jag sprängde en Jula skiva också, rätt surt han ba dra typ 10 cm.
Kul att du gillar bygget ialla fall, humor brukar spåra rätt mycket då man är i garaget och knegar.
Vem av alla killar på Autoparts är du? Jag har min aning men man vill ju inte blotta sig i kassan för fel kille
- nordlanderumeå
- För mycket laddtryck
-
Eric Wiklund
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
ok jag erkännerpeppe skrev:Jens:
Mvh
och sladda/stegra till mål är det som gäller
Jensas Speedshop
Jensas Speedshop
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Blev faktiskt inte så mycket kapat idag av mig och Erik.
Farsan och Inge skulle tuna in kamaxeln på V8:an och då fick man ju givetvis inte andvända några POWER CUTTERS.
Men lite han vi med iaf:

Erik köttar på med tigersågen. Detta är ända ritningen vi har.
Fram - Bak samt Upp - Ned lagomt

Spännbanden fyller sin funktion, eftersom det skulle kapas fick jag sätta benen på bilyften så långt fram.

Rätt tråkigt göra att borra fabriks punktsvetsar och kötta bort plåt. Man vill inte bryta så mycket med tanke på att det börjar bli nalta instabilt.
Tigersåg är dock kul

Flinta time.
Vi fortsätter kapa imorgon, lär fimpa av balkarna samt kläa av lite mer skrot plåt då. Om jag hittar några lämpliga profiler så kastar jag upp någon förstärkning börjar bli så rangligt.
Mvh
Farsan och Inge skulle tuna in kamaxeln på V8:an och då fick man ju givetvis inte andvända några POWER CUTTERS.
Men lite han vi med iaf:
Erik köttar på med tigersågen. Detta är ända ritningen vi har.
Fram - Bak samt Upp - Ned lagomt
Spännbanden fyller sin funktion, eftersom det skulle kapas fick jag sätta benen på bilyften så långt fram.
Rätt tråkigt göra att borra fabriks punktsvetsar och kötta bort plåt. Man vill inte bryta så mycket med tanke på att det börjar bli nalta instabilt.
Tigersåg är dock kul
Flinta time.
Vi fortsätter kapa imorgon, lär fimpa av balkarna samt kläa av lite mer skrot plåt då. Om jag hittar några lämpliga profiler så kastar jag upp någon förstärkning börjar bli så rangligt.
Mvh