ja nu kommer uppdateringen efter helgen!
började i fredags med att göra om lite i cockpitt.
Måste ju ha lite flaschiga mätare i en riktig dräpar maskin
Sen var det dags på lördagen att börja fundera på ic rör.
Hur jag än vred och vände på vanliga tretums avgasböjjar så skulle det fan inte gå om man inte gjorde världens ryssböjjar.
Gick omkring bra länge och funderade på om jag skulle svetsa om intercoolern, men kom på att det var bara dumt då den passar fin fint i min gröna 140.
fann då denna låda i ett skymundan ställe i garaget.
TADA...... hahah, se och begrunda nutidens fulaste ic rör (och ev det tyngsta någonsin)
Bara lite gängtape så är det "klart och betalt"
Sen stod wastegate anordningen på tur.
Som tur är så hade jag en saab raggar kompis som kunde undvara mig en hks wastegate
Sen fick det bli ett generator spänningstag till någon volvo, antagligen 240.
Dags för ombyggnation av btr.
jag låter bilderna tala för sig själv.
oljetryck kommer från en bränsle ledning audi 100, gammal häck.
överblick i nuläget
sen är det dags för att ta i tu med växellådan som kommer att få ta hand om all effekt motorn kommer pruducera haha..
En m90 kommer dölja baksidan av motorn.
En synkring på trean har gett upp (ovanligt)
Men med lite kontakter så finns nu denna ring som alla pratar om men ingen sett
Sugen på att köpa spakställ till en sådan låda och en 240mmtryckplatta.
Det är det ingen som har liggandes och drälla?
Har oljeretur, avgasrör, tps, kabelmatta till sprut kvar. inte mycket från race då
kör photobucket och det krånglade som satan så inläggen blev konstiga