diesel mercan - Litet filmklipp

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

Jag ber om ursäkt för de grymt dåliga bilderna.



updat.
Fick bli mattsvart för att matcha huv,tak å bagage.

Fälgarna.
Bild







Lite höghöjds bilder, men taket å luckan lackat iaf.
Bild






Nån bild på urmonteringen av motorn. Kolla va snabb kompisen är med handleden! :-D
Bild







.................
Bild





........
Bild




Äntligen har motorbyggandet påbörjats! motorn tagis sig ur gamla karossen och motorn redan isärplockad. Har även skickat iväg två vevar för omslipning i umeå. Imorgon ska jag ringa å höra mig för om lite nya motordelar. O-rigning av blocket är också på G
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Erik.H.A
Lite mer laddtryck
Inlägg: 29
Blev medlem: tis okt 12, 2004 9:03 am
Ort: Lse/ Luleå

Inlägg av Erik.H.A »

Jag har en vältränad handled :D
Köttig
För mycket laddtryck
Inlägg: 147
Blev medlem: fre aug 26, 2005 4:21 pm
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av Köttig »

Stiligt, passar bra med fälgarna nu :D

Roligt projekt för övrigt, kul att följa :)
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6087
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Vad kommer kompressorn ifrån?
Användarvisningsbild
Erik.H.A
Lite mer laddtryck
Inlägg: 29
Blev medlem: tis okt 12, 2004 9:03 am
Ort: Lse/ Luleå

Inlägg av Erik.H.A »

Steve skrev:Vad kommer kompressorn ifrån?
kompressorn är en eaton M90 sitter standard i exempelvis vissa jaguar V8or och säkert i fler bilar... Så svaret blir en bil :P
jimmy persson
För mycket laddtryck
Inlägg: 262
Blev medlem: sön jan 30, 2005 12:48 pm
Ort: Dalarna Mora

Inlägg av jimmy persson »

Härlig IC på denna :)
Bild
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

det blir inte den där ic:n som kommer att användas. Det blir en ny som passar bättre i bilen. Förövrigt är den där "breda" ic:n till salu. Eller halva om man nöjer sig med det.

Idag har jag ring runt lite efter nya kolvringar och alla lager. Lagrena är rätt så okej pris på tycker jag, men billigare kolvringar skulle jag vilja hitta. 510:-+ moms / kolv tycker jag kändes dyrt...
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Schlorven
Forumsberoende
Inlägg: 520
Blev medlem: ons mar 24, 2004 12:15 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Schlorven »

fetn skrev:Jag har en vältränad handled :D
Kan det vara av de grymma kvälls träningarna :mrgreen:
Rocken´n roll
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

nu har jag byggt vattenrören under bilen klart.

Bild




Även avgas är färdigt. 3" utan ljuddämpare. Lät inte alls så farligt mycket på den förra 190:ian.
Bild





............
Bild




Faen va amatörmässig kamera man har... Likna ju skit!
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 900
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

ser ju riktigt bra ut!
gillar avslutningen på avgasstymet :D lär ju välla lite svartrök ur de där :)

vore de inte bättre att dra vattenrören inne i bilen? dom hamnar ju rätt utsatt till...
Användarvisningsbild
Henke
För mycket laddtryck
Inlägg: 120
Blev medlem: tis sep 06, 2005 8:13 pm
Ort: Mellansel/Härnösand

Inlägg av Henke »

Kommer nog att fungera kalas med dendär rördragningen :) Liknar den på min bubbla...

Vilken dimension har du på kopparrören? Problemen jag hade på min var att jag inte fick igång självfallet eller vad man ska säga på kylningen. Pumpen verkar bara orka att cirkulera vattnet i sjävla blocket och toppen men inte i hela systemet utan moddning. Verkar som att man måste dra rören högt för att det ska fungera som det gör orginal. (iofs. på en volvomotor men men...)
Henrik Sundberg
Happiness is a Hot VW!!!
"En tysk bil går aldrig sönder. Den kan bara tillfälligt upphöra att fungera"
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

Markus skrev:
vore de inte bättre att dra vattenrören inne i bilen? dom hamnar ju rätt utsatt till...

Nja, det tro jag inte. Dels för att det blir så fult och att det är betydligt lättare. Dessutom är det gjort en "kanal" i golver för både vattenrör och avgassystem. Skulle kunna gissa på att vattenrören är ca 40mm under bilens lägsta punkt. Och när man vet det så kör man ju extra försiktigt också.
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 900
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

okey, då låter de ju vettigt.
tänkte att du kunde dra rören inne i kupen längst kardantunneln och bygga på en liten extratunnel där.
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

Nu har jag äntligen börjat med besiktningsmotorn. Det har vare lite strul då jag ville få tag i ett förgasarinsug å en förgasare pga det inte finns någon elhärva i karossen för ett orginal insprut.

Tur man e ledig under jul så man hinner nu något kanske.




under tiden det stått lite stilla då jag har byggt om skotern lite... För ni som vill veta är mattan 3880mm lång, 380mmbred med 51mm kammar! . Det blev även en annan boggie från en -98:as forestfox och andra drivhjul.

Bild


Bild




Och så blev det
Bild



Bild
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
_JP_
För mycket laddtryck
Inlägg: 104
Blev medlem: ons dec 20, 2006 12:35 am
Ort: Arjeplog/Mora

Inlägg av _JP_ »

MB 4 ME skrev:Nu har jag äntligen börjat med besiktningsmotorn. Det har vare lite strul då jag ville få tag i ett förgasarinsug å en förgasare pga det inte finns någon elhärva i karossen för ett orginal insprut.

Tur man e ledig under jul så man hinner nu något kanske.




under tiden det stått lite stilla då jag har byggt om skotern lite... För ni som vill veta är mattan 3880mm lång, 380mmbred med 51mm kammar! . Det blev även en annan boggie från en -98:as forestfox och andra drivhjul.

http://i23.photobucket.com/albums/b378/ ... C00224.jpg


http://i23.photobucket.com/albums/b378/ ... C00221.jpg




Och så blev det
http://i23.photobucket.com/albums/b378/ ... C00226.jpg


http://i23.photobucket.com/albums/b378/ ... C00229.jpg
Hehe hur fränt som helst. Jag vet en viss Magdalena som kommer få de kämpigt mot den här :)

Bilbygget ser bra ut!

/ Johan
Audi 90 quattro V8 biturbo - såld
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53
Skriv svar