Sida 3 av 25
Postat: sön dec 10, 2006 8:14 pm
av MB 4 ME
Jag ber om ursäkt för de grymt dåliga bilderna.
updat.
Fick bli mattsvart för att matcha huv,tak å bagage.
Fälgarna.
Lite höghöjds bilder, men taket å luckan lackat iaf.
Nån bild på urmonteringen av motorn. Kolla va snabb kompisen är med handleden!
.................
........
Äntligen har motorbyggandet påbörjats! motorn tagis sig ur gamla karossen och motorn redan isärplockad. Har även skickat iväg två vevar för omslipning i umeå. Imorgon ska jag ringa å höra mig för om lite nya motordelar. O-rigning av blocket är också på G
Postat: sön dec 10, 2006 10:17 pm
av Erik.H.A
Jag har en vältränad handled

Postat: sön dec 10, 2006 10:19 pm
av Köttig
Stiligt, passar bra med fälgarna nu
Roligt projekt för övrigt, kul att följa

Postat: sön dec 10, 2006 10:25 pm
av Steve
Vad kommer kompressorn ifrån?
Postat: sön dec 10, 2006 11:28 pm
av Erik.H.A
Steve skrev:Vad kommer kompressorn ifrån?
kompressorn är en eaton M90 sitter standard i exempelvis vissa jaguar V8or och säkert i fler bilar... Så svaret blir en bil

Postat: sön dec 10, 2006 11:35 pm
av jimmy persson
Härlig IC på denna

Postat: mån dec 11, 2006 5:03 pm
av MB 4 ME
det blir inte den där ic:n som kommer att användas. Det blir en ny som passar bättre i bilen. Förövrigt är den där "breda" ic:n till salu. Eller halva om man nöjer sig med det.
Idag har jag ring runt lite efter nya kolvringar och alla lager. Lagrena är rätt så okej pris på tycker jag, men billigare kolvringar skulle jag vilja hitta. 510:-+ moms / kolv tycker jag kändes dyrt...
Postat: ons dec 13, 2006 8:35 am
av Schlorven
fetn skrev:Jag har en vältränad handled

Kan det vara av de grymma kvälls träningarna

Postat: tor dec 14, 2006 9:43 pm
av MB 4 ME
nu har jag byggt vattenrören under bilen klart.
Även avgas är färdigt. 3" utan ljuddämpare. Lät inte alls så farligt mycket på den förra 190:ian.
............
Faen va amatörmässig kamera man har... Likna ju skit!
Postat: fre dec 15, 2006 6:03 pm
av Markus
ser ju riktigt bra ut!
gillar avslutningen på avgasstymet

lär ju välla lite svartrök ur de där
vore de inte bättre att dra vattenrören inne i bilen? dom hamnar ju rätt utsatt till...
Postat: fre dec 15, 2006 7:57 pm
av Henke
Kommer nog att fungera kalas med dendär rördragningen

Liknar den på min bubbla...
Vilken dimension har du på kopparrören? Problemen jag hade på min var att jag inte fick igång självfallet eller vad man ska säga på kylningen. Pumpen verkar bara orka att cirkulera vattnet i sjävla blocket och toppen men inte i hela systemet utan moddning. Verkar som att man måste dra rören högt för att det ska fungera som det gör orginal. (iofs. på en volvomotor men men...)
Postat: lör dec 16, 2006 12:28 am
av MB 4 ME
Markus skrev:
vore de inte bättre att dra vattenrören inne i bilen? dom hamnar ju rätt utsatt till...
Nja, det tro jag inte. Dels för att det blir så fult och att det är betydligt lättare. Dessutom är det gjort en "kanal" i golver för både vattenrör och avgassystem. Skulle kunna gissa på att vattenrören är ca 40mm under bilens lägsta punkt. Och när man vet det så kör man ju extra försiktigt också.
Postat: lör dec 16, 2006 8:50 pm
av Markus
okey, då låter de ju vettigt.
tänkte att du kunde dra rören inne i kupen längst kardantunneln och bygga på en liten extratunnel där.
Postat: tis dec 19, 2006 9:40 pm
av MB 4 ME
Nu har jag äntligen börjat med besiktningsmotorn. Det har vare lite strul då jag ville få tag i ett förgasarinsug å en förgasare pga det inte finns någon elhärva i karossen för ett orginal insprut.
Tur man e ledig under jul så man hinner nu något kanske.
under tiden det stått lite stilla då jag har byggt om skotern lite... För ni som vill veta är mattan 3880mm lång, 380mmbred med 51mm kammar! . Det blev även en annan boggie från en -98:as forestfox och andra drivhjul.
Och så blev det

Postat: ons dec 20, 2006 12:51 am
av _JP_
Hehe hur fränt som helst. Jag vet en viss Magdalena som kommer få de kämpigt mot den här
Bilbygget ser bra ut!
/ Johan