Min Vaz/lada turbo nytt insug byggs för fullt!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
stoffehansson
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av stoffehansson »

va!? vad skumt! fast jag har i och för sig bara skruvat sönder 1500cc motorer!

lite uppdate! efter den lilla olyckan med brickan, fixade motorn satt i och startade det verkade funka fint ända tills jag backa ut ur garaget och gasade på!
då började det låta skumt om turbon! in i verkstan igen av med turbon och isär med den!
Faaaaaaaaaaaaaannnnn!!!!!! även fast jag var noga med a<tt blåsa/skaka ur grenröret så måste det har suttit kvar ett brick fragment i grenröret!
avgas impellern var bara sopaor kvar av!
så nu i helgen har jag meckat dit en anna n turbo (alldeles för liten) men man tar vad ma nfår tag i (tack Pastorn!) en garrett gt15 från saab 9-3 2,2TID...
starta upp den nyss och det verkar funka, men det är lite förgasar justering kvar!
Användarvisningsbild
stoffehansson
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av stoffehansson »

så ja får komma med en liten sumering!
här försökt att få strömberg satan att funka jag tycker jag gjort allt! den har i alla fall gått att göra med lite grann! man fick lirka med gasen för att få den att gå! den har i alla fall gått över förväntan! trampar man till på ettan blir det 2 svarta spår bakom ryssen utan att kopplings jucka! vlägger man sedan i tvåan så blir svart spåren ännu längre! har kört 215km/h med den men då var det läskig så jag slog av! då varvade det ca 6000 och den gick att dra lite till!

men nu är jag trött på det engelska helvetet till förgasare, så denna helg står jag och bygger insug till 2x weber 36idf inte weber 36/36a utan en "riktig weber!
sen så har jag fått tag i garret t25a (tror ja) den är i alla fall betydligt mycket större än den som sitter på nu!
så Vazen ska få MER mat och MER luft!
nej nu har jag inte tid att skriva mer ska krypa in i svethjälmen och TIGa i hop insuget!
Skriv svar