Sida 3 av 26

Postat: mån feb 19, 2007 8:49 pm
av Ten7
hehe, baktände hyffsat bra, tändingen vart lite väl kanske... Klonka til lrätt bra. Kommer lite bilder på dreven...

Postat: mån feb 19, 2007 8:59 pm
av Jens Gustavsson
nu flödar det 104cfm vid 9.0 mm,och 98 vid 8 mm :twisted:

Postat: mån feb 19, 2007 9:22 pm
av Ten7
Tjena

Vi flödade en orginal topp med race gas idag, den flödade dock 13 på insuget se bifogad bild.

Bild

Postat: mån feb 19, 2007 9:25 pm
av Ten7
104 låter som nytt rekord i bänka?

här är en bild på dreven

Bild

Postat: mån feb 19, 2007 9:37 pm
av Ersviken
Jens Gustavsson skrev:nu flödar det 104cfm vid 9.0 mm,och 98 vid 8 mm :twisted:
Ser man på, nu efter att mats har fastnat i flödesträsket så får du se till att hålla kvar han, tycker du ska intala han snegla på volvotoppar också!
Bevisligen lämnas ju inte detaljer åt slumpen då den karln är i farten :) (sen att projekten pågår i teh best damn garage in town gör väl också sitt till)

Postat: mån feb 19, 2007 9:44 pm
av Ten7
Ersviken skrev:
Jens Gustavsson skrev:nu flödar det 104cfm vid 9.0 mm,och 98 vid 8 mm :twisted:
Ser man på, nu efter att mats har fastnat i flödesträsket så får du se till att hålla kvar han, tycker du ska intala han snegla på volvotoppar också!
Bevisligen lämnas ju inte detaljer åt slumpen då den karln är i farten :) (sen att projekten pågår i teh best damn garage in town gör väl också sitt till)
Jag har försökt på få in han på en toyota topp utan framgång

Postat: mån feb 19, 2007 10:06 pm
av Jens Gustavsson
dom har fått smaka de dreven :wink:


vi ska ta en titt på hans KTM topp sen kanse, men problemet är ju kanse att de bara blir mer jobbig att köra med mer effekt.

jag ska titta lite på volvos 16v toppar sen som jag tror går att få rätt bra fart på om man kan exprimentera lite på en skrot topp.




blev 100cfm/8 mm och 105cfm vid 9 nu efter lite finlir med 28mm ventilen.


flödet vid 7 mm (det var en liten dipp där förut) ökade också från 78 till 92 :)

det blir dock inga bilder på den insugningskanalen :wink:

Postat: mån feb 19, 2007 10:17 pm
av Ten7
det är väldigt konstigt att han inte har ringt än, har han slått läger för natten inne i flödesbänken?

Postat: mån feb 19, 2007 10:21 pm
av Jens Gustavsson
Ten7 skrev:det är väldigt konstigt att han inte har ringt än, har han slått läger för natten inne i flödesbänken?
tror att frugan var lite upprörd då han bara skulle hit en snabbis men det vart 3 timmar :lol:

Postat: fre feb 23, 2007 10:12 am
av Jens Gustavsson
hörde ryckten om 15.55hk/10000-12000 på 126 cc och problem med vibrationer (krokig vev sen förra haveriet?) med skum i flotörhuset?


vist ligger de andra bästa motorerna vid 16.3hk med 126cc?



hur såg moment och effekt kurvan ut?

Postat: sön mar 04, 2007 3:05 am
av Ten7
vi får väl vara nöjda med 15.56 på 124,7cc med tanke på hur motorn mådde efter blocket som sprack. Jag tror nog vi ska nå 16-17 på 125cc.

Vi håller på att smeka ihop en fräsh motor, samt 100L Elf racing soppa på hyllan me så vi får se vad som bjudas kan!

Fick hem ett par handslipade kammar nu med så det ska bli väldigt intressant!

Fridens!

Postat: fre mar 09, 2007 5:56 pm
av Jens Gustavsson
Ten7 skrev:vi får väl vara nöjda med 15.56 på 124,7cc med tanke på hur motorn mådde efter blocket som sprack. Jag tror nog vi ska nå 16-17 på 125cc.

Vi håller på att smeka ihop en fräsh motor, samt 100L Elf racing soppa på hyllan me så vi får se vad som bjudas kan!

Fick hem ett par handslipade kammar nu med så det ska bli väldigt intressant!

Fridens!
hur går det med nya motorn?

Postat: lör mar 31, 2007 4:00 pm
av Jens Gustavsson
var och kollade på mats nya motor till bruks gat monkyn.

förtestmotor till prostock motorn :)



motor spes!

146 ärliga cc (urfräst block).

race topp med ca 100cfm flöde.

race kam fjädrar (mins inte vad den hette)

förgasare pvk 28

eget step grenrör i rostfritt (i minsta laget men det är bara ett test detta)



blir kul att se vad den kan ge mot bland annat fredde och pysen :)

Postat: sön maj 06, 2007 1:16 pm
av Jens Gustavsson
Jens Gustavsson skrev:var och kollade på mats nya motor till bruks gat monkyn.

förtestmotor till prostock motorn :)



motor spes!

146 ärliga cc (urfräst block).

race topp med ca 100cfm flöde.

race kam fjädrar (mins inte vad den hette)

förgasare pvk 28

eget step grenrör i rostfritt (i minsta laget men det är bara ett test detta)



blir kul att se vad den kan ge mot bland annat fredde och pysen :)

jag var och provkörde den i går, den kändes väldigt övermotoriserad presis som den ska :hihi:

om man lutade sig över styret på 3:an och 4:an och gasa fullt så ställde den sig rakt upp :twisted:

om man försökte mjuk/fin köra som en gubbe från stillastående så är det helatiden nära till skrubbsår på rumpan på 1:an och 2:an då man växlat och ska gasa ett par mm på trotteln, den lätta innerrotor tändningen gör motorn otroligt rapp :twisted:


FRÄNT :thumbright:

Postat: sön maj 06, 2007 5:08 pm
av Richard
Lät nästan om det var lite donatorvarning över den :hihi:
Men efter att Mats har pillat så är jag inte överraskad...

Till veckan måste jag ta mig förbi honom för att kolla hur det gick med min topp också.