Sida 3 av 12
Postat: ons jan 17, 2007 10:25 pm
av matteponken
1oo riksdaler är överförda

bör komma in i morgon middag
Postat: tor jan 18, 2007 12:32 am
av abris
200 överfört !!
//abris
Postat: tor jan 18, 2007 8:55 am
av Benny Nilsson
200 kommer den 25:e, Min börs o Januari är inte kompisar direkt

Postat: tor jan 18, 2007 9:06 am
av Jens Gustavsson
RoGGaH skrev:Kan bli jäkligt skoj och intressant det här
Har inte varit nå värre haverier än blåsta toppackningar än i bänken.
men nån ska väll bli den första

Nä då det är nog ingen fara...
Mvh// Roger
vi får börja på låga 1.4bar och kolla lite bredbands lamda och sjustera lite hestec sen höjer vi till 1.5-1.6 som jag normalt kör med på strippen med 98 oktan sen kör vi nåra csp pull med upp mot 1.8-2 bar

beroende på avgastryck mm.
måste kolla rakheten i mellanaxeln också då jag inte varvat den 8500rpm på fyran förut.
eller går det att köra på trean ?
skulle tro att max effekt ligger mellan 6800-7200rpm men det är ju vicktigt att den ger så mycket effekt som möjligt upp mot 8000rpm också under värkliga förhållanden.
någom som har et par vinter däck på amazon bultmönster (4.5") mina dot däck är så jobbiga att skruva lös sen kan det va bra med nåra dubb för att ta sig upp på släpen.
eric, mattias, peter och mats motor har förtur sen ryms 1-2 till i sävar turne vw transporterbussen.
ska kolla upp släp också, jag har inga vinter däck på min +obesiktigad

Postat: tor jan 18, 2007 1:48 pm
av * * * NXJ * * *
Bromsningsspons betald
Go for it Jens

/NXJ
Postat: tor jan 18, 2007 6:07 pm
av peppe
Vill ni inte trängas i VW'n så jag kan köra ta en bil, men jag vill fan inte missa detta.
Och släp som man kan hyra för bra pengar vet jag av. ( Det vi brukar ha då vi körde oranga )
Mvh.
Postat: tor jan 18, 2007 6:13 pm
av Jens Gustavsson
peppe skrev:Vill ni inte trängas i VW'n så jag kan köra ta en bil, men jag vill fan inte missa detta.
Och släp som man kan hyra för bra pengar vet jag av. ( Det vi brukar ha då vi körde oranga )
Mvh.
jo jag hur ett släp om det krisar, annars kanse jag kan låna rally jörgens.
va jag vet just nu så ryms du peppe men annars så får vi ta en bil också.
bättre konfort också än knegarlastbilens

Postat: tor jan 18, 2007 6:37 pm
av chellquist
Tjena alla intresserade nu har vi 3000kr på kontot och om de som lovat pengar håller det så har vi även till bensinen å ev käk...
Det är alltså

för jensa å planera tid å tillfälle. Han håller säkert oss uppdaterade om det.
Nu utlyser vi en
tävling ang maxeffekt på 98oktan obs på bakhjulen
Medlemmar i Guldklubben har 5 gissningar
Silver 2 gissningar
Brons 1 gissning
Vinsten är insattsen tillbaka. Skulle 2 gissa samma så lottas vinnaren.
Postat: tor jan 18, 2007 6:38 pm
av chellquist
Min gissning
381
394
405
415
437
ändrad för att det är på bakhjulen det gäller det blir enklast så!
ändrad effekt gissning
Postat: tor jan 18, 2007 6:47 pm
av Driddler
chellquist skrev:Min gissning
435
487
509
517
538
? Han har väl kört tior med motorn?
Postat: tor jan 18, 2007 7:00 pm
av chellquist
Driddler skrev:chellquist skrev:Min gissning
ändrad
? Han har väl kört tior med motorn?
Jo men jag ingen koll på vilken effekt som krävs för det. Gissning om sagt, skanske för hög kanske för lågt....
Edit:
Ändrad för tävlingen gäller numera effekten på bakhjulen enl grafen.
Postat: tor jan 18, 2007 7:23 pm
av peppe
Jens: Det låter ju kanon, blir en bra erfarenhet att få vara med och snyta på rullarna och se lite mer avancerad tuning.
Kan kolla upp med bil som sagt.
V8:an i Robbans bänk är en upplevelse men ack så tråkig tuning, inga elektriska saker..
Jag dunkar in min 500ing inatt, snart har du även CPS soppan också.
Chellquist: Satan vilken bra idé, slog min ännu en gång hur kul det lär bli att se.
Bara inte Jens gör detta för att han känner sig tvingad nu bara för vi slantar upp.
Mvh.
Postat: tor jan 18, 2007 8:31 pm
av Jens Gustavsson
det käns kul att få se vad den ricktigt kan ge, har fantiserat på en bromsning i många år men det har aldrig bara blivit av.
jag var nära att bromsa hos robban men det har varit för dåligt med tid för en motorbromsning när man måste ut med allt ink el mm.
kommer dock att köra turbo vega motorn där både sugmotor och med turbo skulle jag tro.
det käns dock som lite höga effekt gisningar hitils, ni får inte bli besvikna om det bara blir 366hk det blir då inte jag men om det blir under 365hk så blir jag besviken/rädd(eric)
jag slänger nog in en hundrig på vadslagningen också sen kan jag sjustera laddtrycket tills jag vinner
data att gå efter till vadslagningen.
bottendel: borrad till 90.5 med billiga vw kolvar, org volvoM-stakar, orenoverad 8bult vevaxel,
topp mm: rallyportad topp med stadard 44 mm 30000mils ventil in och 40mm ut, boa5/6 kam med 116nock, bugpac 4046fjädrar.
hestec insprutning 860ccspridare, 98oktan preem soppa.
bil/chassi: nästan helt orginal, med 200kg lättning sen 100kg turbosystem=ca 1150kg, 8 3/4 axel med 4.56 utv, ärligt besiktigad exakt som den står förutom bälten.
tider på strippen i sommar 402m 10.83/202km/t och 6.95/166km/t på 201m med 1.55 bar laddtryck som är högsta tryck jag vill köra med 98 oktan.
Postat: tor jan 18, 2007 8:54 pm
av Fredde Holmgren
jag gissar på 473 eller 513hk

måste ju hoppas på så höga siffror i alla fall

Postat: tor jan 18, 2007 9:10 pm
av Jens Gustavsson
phredde skrev:jag gissar på 473 eller 513hk

måste ju hoppas på så höga siffror i alla fall

om man räknar på 15% drivline förlust så blir ju det nästan 600hk
det är ju nästan som din motor fredde och du har ju 25km/t högreslutfart än jag
jag skulle nog gissa på 340-380driv hjuls hk vid max 1.55 bar på 98 som vadslagning gäller.
törs inte ladda mer på 98oktan mack soppa med denna kompa.
men med snålare soppa och lite mer tändning och lite mer tryck så kan det ju bli 30-80hk mer beroende på avgastryck, laddtryck, flödet i avgaskanalerna mm.