Sida 3 av 3
Postat: ons sep 26, 2007 3:36 pm
av Tim
Diggar orginallacken

behåll!
Postat: ons sep 26, 2007 9:08 pm
av peder
Ja, jag tänker behålla färgen, bara lägga en ny lack, den är tämligen sliten för tillfället...
Fast jag har dock funderat lite, Peugeot och Renault har faktiskt på sina senaste modeller en riktigt snygg grönmet. Färg som är snarlik fast lite mer utstickande, hmm...
Postat: ons sep 26, 2007 9:45 pm
av mattias
Vad hade du tänkt dig för profil på kamaxeln då?
Postat: tor sep 27, 2007 10:26 am
av peder
Jag vet faktiskt inte... jag känner att jag inte har full koll på kamtider, bilen ska doch besiktigas och kunnas köras på landsväg, utan att den spottar å fräsar, å sen tänker jag inte vrava den mer än ca 6500.
Vill nog gärna ha den lite lugnare på lågvarv, orginal kammen lämnar ett elakt vrid på låga varv vid relativt låg toppeffekt. En finne bromsade sin till ca 260hk vid ca 5500rpm och 450nm vid ca 4500 tror jag de va...
Där skulle jag villja flytta upp effekten lite, och kanske inte få så våldsamt mycket vrid lågt ner i registret, så kanske topplockspackningen hänger med ett tag...
några förslag på värden?
Hade väl tänkt en 280-290 dur. och en ca 11mm i lyft, tror lobe ligger runt 110 på dom vanliga trimkammarna som fransoserna använder.
//Peder
Postat: ons aug 27, 2008 1:29 am
av PiteRobban
hur blev det med den här bilen? Intressant med udda bilar =)
//Robert
Postat: sön okt 11, 2009 4:06 pm
av Alexxander
peder skrev:Ja, jag tänker behålla färgen, bara lägga en ny lack, den är tämligen sliten för tillfället...
Fast jag har dock funderat lite, Peugeot och Renault har faktiskt på sina senaste modeller en riktigt snygg grönmet. Färg som är snarlik fast lite mer utstickande, hmm...
fan vad nice att en till person som bryr sig om denna model. har själv en som jag håller å fixa till orginal. röst lagd å lackat nu..men har inte bestämt mig om va ja ska under huven..
Re: Peugeot 504 TIC
Postat: tor maj 22, 2014 2:27 pm
av peder
Rekord i trådlyft! Har plockat fram denna gamla bil igen och börjat skruva igen, nu när det har lugnat ner sig på övriga fronter, såsom husrenoveringar å allt sånt..
Hur ser det ut då?
Ja motor och låda är på plats. Hjulupphängning sitter där ock ska bara justeras, blev lite kul med bredare bärarmar, det blev då lite negativ camber, men det gör nog bara gott den har ju snarare positiv original, sen fyller fälgarna ut skärmarna bättre.
Det jag pysslar med nu är att vänta på en vattenpump, finns inga original att få tag i, så jag fick beställa en som har samma lager och tätning, sen får jag flytta över det... Å den fick jag beställa från England!!
Montera bränsletank och pump, koppla bränsleledningar.
Montera styrsystem, har inte beställt än men det blir troligen VEMS, nån som har ett liggandes?
Sätta dit intercooler, där är ett problem, får inte plats med en vettig luft/luft så jag måste ha vatten/luft, som jag också söker efter, såg att kl-racing hade, nån som har nå erfarenhet av dessa?
Hoppas kunna få igång den i sommar. det har inte varit kul å skruva bil på länge, men nu är det faktiskt det, så nu händer det grejer rätt fort!
//Peder
Re: Peugeot 504 TIC
Postat: lör mar 07, 2015 9:04 pm
av 504
Kul att det går framåt:-)
Skulle va kul att se bilder på den med längre bärarmar.
Re: Peugeot 504 TIC
Postat: fre apr 22, 2022 5:08 pm
av peder
Här har det börjat hända grejer igen!
Bilen rullar nu faktiskt med Turbomotorn i, med MaxxEcu sprut i!
//Peder
Re: Peugeot 504 TIC
Postat: fre apr 22, 2022 10:27 pm
av Alexxander
Re: Peugeot 504 TIC
Postat: fre apr 22, 2022 11:29 pm
av Kalkyl

woaw
mer info nu OCH bilder
Re: Peugeot 504 TIC
Postat: lör apr 23, 2022 2:29 pm
av peder
Bilder kommer, inte så fin kaross (än) som din orangea dock…
Info:bränsletank från 505 turbo, ombyggd med en större in-tank pump. AN-Rör/slangar fram till fuelrail.
Turbon är en std T3 änsålänge så den tar väl stopp ungefär samtidigt som spridare, typ350cc från nån Saab turbo.
Maxxecu Street med wasted spark.
2.5” avgassystem, svårt å få plats med grövre ovanför bakre tvärbalk…
Framvagn: 505turbo, grövre krängningshämmare, std dämpare men med tyngre olja. Fjädrar kapade ett varv.
Turbons bromsar.
Servokuggstång.
Bakvagn: std. men med turbons dämpare och fjädrar,
Bakaxel är också från turbon, med diffbroms, med matchande 5-petade växellåda.
Peder